עניתי.
אני תושב חו"ל ויש לי טסלה מודל 3 מקיץ 2019. השתתפתי בשירשור קודם על בפורום על נושא החברה ואפשר לקרוא את התגובות שלי ואלי.
לדעתי השאלון מתמקד יותר מדי בשאלת איכות הסביבה ולא מתייחס לשאלות התפעול היומיומי של הרכב, שאלת הטעינה, איכות הנסיעה והיחס לטייס האוטונומי.
אני הייתי שואל שאלות כמו:
- האם ברשותכם מקום חנייה פרטי עם חיבור לחשמל? (כן, לא, פרטי בבית משותף מחובר למונה הדירה, פרטי בבית משותף המחייב חיבור לחשמל המשותף והתחשבנות מול הוועד)
- מה הקילומטרא'ז היומיומי שלכם ?
- בנסיעה ארוכה מה מספר ההפסקות שאתם לוקחים ומה אורכן ? ( טעינה מ 20% ל 70% בנסיעה ארוכה אורכת כחצי שעה, אני נסעתי מאנגליה לספרד בטסלה וכל שעתיים וחצי בערך צריך לעצור לטעינה, שזה ממילא מתי שצריך לעצור להפסקת התרעננות )
- האם אתם מכירים את רשת הטעינה המהירה של טסלה ו/או של חברות טעינה אחרות?
- באיזו מידה נוח לכם עם הרעיון של ניהוג אוטונומי (לא סומך, סומך, מעדיף על פני ניהוג אנושי)
משום שאתם תלמידי י"ב שיכול להיות שכבר לומדים נהיגה אני חייב לומר לכם שחווית הנהיגה בטסלה שונה בתכלית מנהיגה ברכב רגיל. הרכב הקודם שלי היה BMW 3 אוטומטי אז ההשוואה היא לרכב גרמני חזק. ההאצה בטסלה די מפורסמת והיא מאד מהירה גם בהאצה ל 50 בעיר. מה שפחות מפורסם זו הבלימה המגנטית, דבר שגורם לרכב להידבק לכביש גם בירידות תלולות בתנאים שברכב אחר צריך להשתמש בהילוכים נמוכים כדי שלא להידרדר בכביש. בחיי היום-יום טעינה ל 60% סוללה מספיקה לא רק להתרוצצויות מקומיות לסופר אלא גם לנסיעות לערים קרובות שנמצאות כשעה מהבית. בהנחה שיש לכם טעינה בחניון הבית לא תראו מטען ציבורי שלא בנסיעה ארוכה, ההתמקדות התקשורתית בתשתית הטעינה קצת מוגזמת כי הם יוצרים רושם שכל נסיעה ברכב חשמלי מחייבת טעינה ציבורית. לגבי סוכנויות - טסלה נוטה להציג רכבים בקניונים. נסיעות מבחן הן יותר עניין של הזמנה מראש, נסיעת המבחן הראשונה שלי היתה לפני כמה שנים כשנציג של החברה הגיע לאזורי עם שני רכבים והציע נסיעות מבחן לנרשמים מראש. המודל שלה הוא למכור את הכל מהאתר, אין את חווית ההתמקחות מול הסוכנות והדילים או האקסטרות של חברות הרכב המסורתיות וגם אין הרבה תחזוקה שוטפת מולן (אין שמן להחליף). בהתחשב
בקצב התקדמות החיסון בארץ והגעת רכבים של טסלה לישראל בשבועות הקרובים אני מאחל לכם (או להוריכם) נסיעת מבחן מעניינת בקרוב.