שאלון בנושא חברת טסלה (ידוע שלא מעודכן אשמח אם תענו בכל זאת)

ירון11223

New member
שלום אנחנו ענבר וירון תלמידי כיתה יב בבית הספר תיכון בית אליעזר חדש ובמסגרת לימודי שיווק הקמנו פרויקט שבא לבדוק את אפשרויות הכניסה של טסלה לישראל.

נשמח אם תענו על השאלון.

השאלון מנוסח בלשון זכר אך מכוון לזכר ונקבה כאחד.

תודה על שיתוף הפעולה! (אנחנו יודעים שיש כבר טסלה בארץ אבל התחלנו את הפרויקט לפני זה אשמח שתענו)





 

Ccyclist

Active member
שלום אנחנו ענבר וירון תלמידי כיתה יב בבית הספר תיכון בית אליעזר חדש ובמסגרת לימודי שיווק הקמנו פרויקט שבא לבדוק את אפשרויות הכניסה של טסלה לישראל.

נשמח אם תענו על השאלון.

השאלון מנוסח בלשון זכר אך מכוון לזכר ונקבה כאחד.

תודה על שיתוף הפעולה! (אנחנו יודעים שיש כבר טסלה בארץ אבל התחלנו את הפרויקט לפני זה אשמח שתענו)





חלק מהאסטרטגיה של טסלה היא לא להוציא כסף על שיווק. שיטת המכירה שלה מבוססת על אתר האינטרנט. אענה על השאלון בהזדמנות ואתייחס, אבל הם לא משתתפים במשחק השיווק של חברות הרכב האחרות.
 

Ccyclist

Active member
עניתי.

אני תושב חו"ל ויש לי טסלה מודל 3 מקיץ 2019. השתתפתי בשירשור קודם על בפורום על נושא החברה ואפשר לקרוא את התגובות שלי ואלי.

לדעתי השאלון מתמקד יותר מדי בשאלת איכות הסביבה ולא מתייחס לשאלות התפעול היומיומי של הרכב, שאלת הטעינה, איכות הנסיעה והיחס לטייס האוטונומי.

אני הייתי שואל שאלות כמו:

- האם ברשותכם מקום חנייה פרטי עם חיבור לחשמל? (כן, לא, פרטי בבית משותף מחובר למונה הדירה, פרטי בבית משותף המחייב חיבור לחשמל המשותף והתחשבנות מול הוועד)

- מה הקילומטרא'ז היומיומי שלכם ?

- בנסיעה ארוכה מה מספר ההפסקות שאתם לוקחים ומה אורכן ? ( טעינה מ 20% ל 70% בנסיעה ארוכה אורכת כחצי שעה, אני נסעתי מאנגליה לספרד בטסלה וכל שעתיים וחצי בערך צריך לעצור לטעינה, שזה ממילא מתי שצריך לעצור להפסקת התרעננות )

- האם אתם מכירים את רשת הטעינה המהירה של טסלה ו/או של חברות טעינה אחרות?

- באיזו מידה נוח לכם עם הרעיון של ניהוג אוטונומי (לא סומך, סומך, מעדיף על פני ניהוג אנושי)

משום שאתם תלמידי י"ב שיכול להיות שכבר לומדים נהיגה אני חייב לומר לכם שחווית הנהיגה בטסלה שונה בתכלית מנהיגה ברכב רגיל. הרכב הקודם שלי היה BMW 3 אוטומטי אז ההשוואה היא לרכב גרמני חזק. ההאצה בטסלה די מפורסמת והיא מאד מהירה גם בהאצה ל 50 בעיר. מה שפחות מפורסם זו הבלימה המגנטית, דבר שגורם לרכב להידבק לכביש גם בירידות תלולות בתנאים שברכב אחר צריך להשתמש בהילוכים נמוכים כדי שלא להידרדר בכביש. בחיי היום-יום טעינה ל 60% סוללה מספיקה לא רק להתרוצצויות מקומיות לסופר אלא גם לנסיעות לערים קרובות שנמצאות כשעה מהבית. בהנחה שיש לכם טעינה בחניון הבית לא תראו מטען ציבורי שלא בנסיעה ארוכה, ההתמקדות התקשורתית בתשתית הטעינה קצת מוגזמת כי הם יוצרים רושם שכל נסיעה ברכב חשמלי מחייבת טעינה ציבורית. לגבי סוכנויות - טסלה נוטה להציג רכבים בקניונים. נסיעות מבחן הן יותר עניין של הזמנה מראש, נסיעת המבחן הראשונה שלי היתה לפני כמה שנים כשנציג של החברה הגיע לאזורי עם שני רכבים והציע נסיעות מבחן לנרשמים מראש. המודל שלה הוא למכור את הכל מהאתר, אין את חווית ההתמקחות מול הסוכנות והדילים או האקסטרות של חברות הרכב המסורתיות וגם אין הרבה תחזוקה שוטפת מולן (אין שמן להחליף). בהתחשב

בקצב התקדמות החיסון בארץ והגעת רכבים של טסלה לישראל בשבועות הקרובים אני מאחל לכם (או להוריכם) נסיעת מבחן מעניינת בקרוב.
 

קבצים מצורפים

  • 20201208_173125.jpg
    20201208_173125.jpg
    KB 944.7 · צפיות: 0
חלק מהאסטרטגיה של טסלה היא לא להוציא כסף על שיווק. שיטת המכירה שלה מבוססת על אתר האינטרנט. אענה על השאלון בהזדמנות ואתייחס, אבל הם לא משתתפים במשחק השיווק של חברות הרכב האחרות.
אתה צודק וטועה.
הם לא מוציאים כסף על פרסום, זה נכון - אבל הם מוציאים הרבה מאוד כסף על שיווק, והם ועוד איך משחקים את המשחק הזה. או שלדעתך רק במקרה הם השקיעו מליונים בניסיון לשבור את השיא שקבעה הטייקן בנורבורגרינג? נסיון שנכשל, אגב, למרות שהם עשו ברכב המון שיפורים ביחס לרכב הסדרתי.
 

Ccyclist

Active member
אתה צודק וטועה.
הם לא מוציאים כסף על פרסום, זה נכון - אבל הם מוציאים הרבה מאוד כסף על שיווק, והם ועוד איך משחקים את המשחק הזה. או שלדעתך רק במקרה הם השקיעו מליונים בניסיון לשבור את השיא שקבעה הטייקן בנורבורגרינג? נסיון שנכשל, אגב, למרות שהם עשו ברכב המון שיפורים ביחס לרכב הסדרתי.
הם רכב אמריקני עם מגבלת מהירות של כ 250 קמ"ש (בלוגרים ניסו לראות לאיזו מהירות יגיעו באוטובהן) ומעגל פנייה די רחב שוודאי לא עוזר במסלול עם פניות. אני עומד בפני מסע יבשתי בן 2,500 ק"מ ברכב שלהם, הרביעי שלי, והתשתית שלהם תומכת בכך. באף קטע מהמסע לא יהיה חוקי או בגבולות החוק לנסוע מעל 130 קמ"ש.

כן, טסלה עוסקת בפרסום עקיף, אבל לעומת תקציבי פרסום ופרסומות במדיה מדובר בסכומים זניחים. שיווק במובן המסורתי של פירסום ולימודי השיווק של פותחי השירשור אין להם.
 

boriska1

Member
עניתי על השאלון. אבל..... כל השאלות הרלוונטיות יוצאות מהנחה שרכב טסלה טוב לאיכות הסביבה. ואני לא בטוח.... אין לי אפשרות לבדוק את
זה. אלה שיש ביכולתם לבדוק לא עושים את זה.
 
עניתי על השאלון. אבל..... כל השאלות הרלוונטיות יוצאות מהנחה שרכב טסלה טוב לאיכות הסביבה. ואני לא בטוח.... אין לי אפשרות לבדוק את
זה. אלה שיש ביכולתם לבדוק לא עושים את זה.
יש מספיק מידע ברשת, רק צריך לחפש. בשורה התחתונה, טוב יותר או פחות מרכב בנזין לסביבה תלוי בהרבה מאוד פרמטרים, ולכן התשובה הסופית תלויה בהנחות היסוד של החישוב (איך מיוצר החשמל, איפה מיוצרות הסוללות, כמה זמן מחזיקה סוללה וכן הלאה). תלוי גם מה מחשיבים - האם הנזק לסביבה מכריית האלמנטים הנדרשים לבניית רכב חשמלי נלקח בחשבון? לאיזה משקל הוא זוכה?
בקיצור, בחלק מהמתארים יש לרכב חשמלי יתרון מבחינת איכות הסביבה - לא בכולם. היתרון העיקרי הוא לזיהום האוויר בתוך הערים.
 
למעלה