שאלה

mikeyy

New member
שאלה

באוטו של סבא שלי, הקלאץ הוא מאוד למעלה...מישהו יודע למה זה? וכנראה שזה יהיה עכשיו האוטו שלי ואני רגיל לקלאץ אחר, לא שזה ישנה לי אבל סתם רציתי לדעת למה הוא כזה למעלה..אם מישהו הבין למה התכוונתי...
 

Superdror

New member
מה זאת אומרת למעלה ?

שאתה צריך לשחרר את הדוושה המון המון בשביל לקבל חיבור ? או שאתה מתייחס למבנה הדוושה ומיקומה ? אם בא' עסקינן, אזי, סביר להניח שמדובר בבלאי ובקלאץ שעומד להחזיר נשמתו לבורא. באיזה רכב מדובר וכמה ק"מ הוא עבר מאז החלפת הקלאץ האחרונה ? (אם בכלל...)
 

mikeyy

New member
האפשרות הראשונה

מדובר ברכב פורד 96, הרבה ק"מ.....הרבה מאוד... האוטו מעולה...פשוט אני לא מבין למה אצל האוטו של המורה שלי ושל שאר המכוניות זה אחרת משל סבא שלי..
 

mikeyy

New member
ועוד משהו..לגבי המנוע-

מנוע 1600 אני חושב..ו..אפשר להתחיל נסיעה באוטו גם אם אתה הילוך 3...מנוע מאוד חזק.. אצל המורה שלי האוטו נכבה אם אני מתחיל עם הילוך 2..אז 3? ח..
 

costaet

New member
../images/Emo35.gif

מה הקשר? זה לא טוב ולא בריא לרכב, בדיוק ככה אתה גומר את הקלאטץ'. וחוץ מזה זה לא ממש השג, וזה לא מנוע חזק... ביונדאי אקסנט 1300 אם ממש רוצה אפשר להתחיל מרביעי.
 

mikeyy

New member
ברור שזה לא בריא לרכב.

התכוונתי שזה אפשרי. פשוט אצל המורה שלי שזה גם מנוע 1600 בערך - אי אפשר על 2...פשוט מקרתע ונכבה. אז מה זה נקרא מנוע חזק?
 

costaet

New member
חזק זה משהו יחסי...

אולי פשוט לא היית מיומן מספיק בשביל להתחיל נסיעה בהילוך גבוה באוטו של המורה... על איזה אוטו אתה מדבר? פורד אסקורט? סקורפיון? יש חזק ויש חזק... מנוע 1600 ברכב משפחתי לא ממש מרגש.
 

Superdror

New member
בכל אוטו אפשר להתחיל נסיעה בהילוך

2 ו-3 עם מספיק רגש וקשב לאוטו. ולבטוח שגם ברכב של המורה שלך, אתה פשוט לא שולט בקלאץ מספיק. בריא? מאוד לא, בלאי לקלאץ, גיר, מנוע, צריכת דלק גרועה וכו'. אולי אצל סבא שלך הקלאץ "מחליק" ולכן הדבר קל נורא. לצורך העניין, ברכב עם קלאץ מחליק ניתן גם לזרוק קלאץ בעמידה בהילוך שני, להוסיף דלק -והאוטו לא יכבה, אלא יתחיל בנסיעה. יש לבדוק את תקינות הקלאץ - ואני מניח שהוא בסוף חייו אם לא מת כבר.
 

mikeyy

New member
אתה טועה לגמרי לדעתי...

הוא ממש לא בסוף חייו... כי לדוגמא גלישה כן? אני מרים את הקלאץ - באוטו הזה כמעט עד הסוף (אצל המורה זה חצי) והאוטו זז...חח אז הקלאץ בסדר גמור.. וגם בזמן העברת הילוכים...הוא בסדר גמור...אולי פשוט ככה זה האוטו וזהו.
 

costaet

New member
בגלל זה כבר אמרו לך שכדאי לגשת

למוסך או למשהו שמבין ולהתיעץ...
 

mikeyy

New member
אבל נראה לי שהוא כבר היה

לפני איזה כמה שנים...והוא לא החליף אז.. סבא שלי אמר שתמיד הקלאץ היה ככה, גם כשהוא קנה את האוטו
 

costaet

New member
אם זה ככה אז אין בעיה...

אם זה באמת היה ככה תמיד אז כנראה ככה תכננו את הרכב, מאוד יכול להיות...
 

costaet

New member
אתה מדבר על הדושה או נקודת חיכוך?

ובכל מקרה על איזה אוטו מדובר?
 

costaet

New member
אז כנראה הקלאטץ' כבר בסוף חייו

אפשר ללכת למוסך ולבקש שיבדקו.
 

costaet

New member
אי אפשר לדעת

יכול להיות שככה זה אמור להיות אבל מאוד יכול להיות שיש בעיה במיוחד עם מדובר על רכב בן 10 לפחות עם הרבה קילומטרים. בגלל זה אמרתי שזה שווה בדיקה במוסך.
 

costaet

New member
נכון אבל

לא בטוח שזה גבוה מהרגיל לרכב הנתון, הוא כנראה לא נהג על הרכב כשהיה חדש.
 
למעלה