שאלה

vegetable man

New member
שאלה

ניסיתי להמנע, אך אני לא יכול שלא לשאול, מדוע אין פה דיונים מעמיקים בתוכנם של שירים, כלומר, בטקסט, במוסיקה, בהקשר והכוונה, על כל המשתמע מכך? נגיד, לעבור על כל השירים של רדיוהד, ע"פ סדר כרונולוגי, ושכל אחד יגיד מה דעתו על כל שיר, הן מבחינה מוסיקלית והן מבחינה לירית, לאן הוא לוקח אותו, נאמר, כל יום / כמה ימים דיון על שיר אחר. מעניין לשמוע מה אנשים חושבים, כי לכל אחד יש פרשנות משלו, ותתפלאו, כמה משמעות יש לכל שיר, שהוא עולם ומלואו. במקום זאת, אני רואה שאתם מדרגים פה שירים, ומעיפים כל שבוע שיר אחר בסלקציה, שזה נחמד בתור שעשועון שמתאים לארז טל, או לאירוויזיון, אבל כשמדובר באמנות, כל שכן כשמדובר ברדיוהד, אתם לא חושבים שיש בזה טעם לפגם, שלא לומר סוג של שיטחיות?
 
תשמע, לא כל פורום יכול להיות פורום

פינק פלויד:) ובכל זאת אני מסכים איתך לחלוטין...
 

vegetable man

New member
לא, תראה

אני לא מצפה שתהיה פה אותה רמת אינטנסיביות כמו בפורום זה או אחר שאני לוקח בו חלק גם. אבל שמתי לב שיש פה אנשים מעניינים, עם תוכן, ואף יצירתיות (נגיד, אתה למשל). אם הייתי חושב שאין תקווה, הייתי נמנע מלדבר. אני גם חלילה לא בא להטיף או להתנשא. בסך הכל נראה לי שאנשים פה זקוקים להארה מסויימת. נדמה לי גם שעדיף לנסות, מאשר לשתוק, לא? I'm not a vegetable, I will not control myself.
 

midnite vulture

New member
למען האמת..

אם יש להקה שאין טעם לפרש את הטקסטים שלה זה רדיוהד. ברגע שהכתיבה היא אסוציאטיבית, ההקשר האמיתי נמצא במוחו של ת'ום, ואין שום דרך להגיע לשם. אם כן, המשמעות של המילים בשביל המאזין היא אישית לגמרי ולכן החשיפה שלה שייכת יותר לפורום רכילות.
 
אדרבא, מכיוון שהטקסט אסוציטיבי

מעניין יותר לשמוע את המשמעות שלו לאנשים שונים, שלא כמו טקסט רגיל שפירוש אחד מתאים לכולם ועל כן גם אין דיון. חוץ מזה אני בטוח שתופתע כמה יכול טקסט אסוציטיבי לקבל משמעות זהה אצל אנשים שונים...בכל אופן - כל הרעיון הוא שהפורום יהיה פעיל יותר ומעניין - מי שלא רוצה להשתתף לא חייב.
 

vegetable man

New member
../images/Emo45.gif

הוצאת לי את המילים מהפה. וגם אם אתה ספיצ'לס, אתה יכול לומר משהו על המוסיקה. או על הרקע לשיר, או מה הוא גורם לך להרגיש. אני חושב שאין טקסט שלא ראוי לניתוח, איכשהו. ואכן, ההשתתפות לא חובה, אך היא מומלצת.
 

michael meiri

New member
לא יודע,

כשאני שומע רדיוהד אז אני לא בדיוק מעבד את המילים בתוך הראש שלי, אני פשוט נותן לזה לזרום, מה שמכניס אותי למוזיקה של רדיוהד זה הקול של תום עצמו והמוזיקה שמכניסים אותי לאיזה מקום מסויים (רובו עצוב) ואני שוקע בעצמי, כך שבסיכום, מאוד קשה לפרש שיר של רדיוהד, ואני יעשה את השיר האהוב עלי בעולם (אני יודע שאני מגזים אבל לא נורא) LUCKY לפרטים לכו לשרשור האחר
 

birgerking

New member
כןןן

lucky זה שיר מדהים כמו עוד הרבה שירים בamnesiac שלטמעי הוא הכי טוב והאמת שגם לי לא יוצא לחשוב על הטקסט המילים לא ברורות וכשיוצא לי לקרוא מילים של שיר אני מתפלא
 
תשמע, זה שקשה לפרש זה בסדר

זה גם בסדר שברוב השירים של רדיוהד פחות מקשיבים למילים ויותר מתייחסים לקול של ת'ום יורק ככלי נגינה (מה גם שברוב השירים לא ממש מבינים מה הוא שר גם ככה:). אבל בשביל זה אנחנו עושים את הפינה הזו - נעלה פה את המילים, ונוכל להתחיל לחשוב על דברים שמעולם לא חשבנו עליהם כי רק הקשבנו למוסיקה ולרגשות שמועברים. זה יוסיף עוד נפח ללהקה ולעניין שלנו בה...וזה יכול להיות כיף:)
 

דורפל

New member
תראה

הפורום הזה כבר בן ארבע בערך. אני מבטיח לך מנסיוני האישי שלא תמיד היו כאן שעשועוני "את מי נעיף היום" כאלה ואחרים. זאת פשוט אבולוציה של הפורום: אנשים ישנים, אנשים חדשים, נושאים שעולים ומצליחים לרכוב על גל, נושאים שנופלים מהר, הכל עניין של תזמון ויחסי כוחות בין החברים. אני בטוח שתמצא דיונים שיענו על מה שאתה מחפש בארכיון. וכמובן שתמיד אפשר לנסות ולהעלות נושאים קצת יותר "רציניים" (?) לדיון פומבי.
 
אוי

זה כאב.
 

vegetable man

New member
../images/Emo10.gif

אני מצטער. זו ממש לא היתה המטרה. שכל אחד יעשה מה שטוב לו ...זה גם לא שאת צריכה אישור שלי. מי אני סה"כ...סתם איש שהגיע לפורום הזה... I'm a creep, I'm a weirdo. What the hell am I doing here? I don't belong here. בכל זאת, אם את רואה שיר שאת מכירה שאנחנו מדברים עליו באותו רגע, תרגישי חופשי. סה"כ זה גם כיף
 

vegetable man

New member
אז אולי

תנסה לשמוע את השירים (לדוגמא זה שאנחנו דנים בו עכשיו), ולחוות את דעתך? על המילים? המוסיקה? מה חושב על הנושא של ת'ום יורק ותאונות הדרכים, למשל? אני יודע שחלק מהשירים לא מוכרים כל כך, אם בכלל. אולי תנסה לשמוע אותם ואז לומר מה דעתך? (ולא רק אתה, כמובן...)
 

יצחק 77

New member
אני מסכים עם vegetable man

אנחנו עושים עוול עם רדיוהד בזה שאנחנו מדברים על דברים שטחיים ושוליים בד"כ. במקום להתעסק במילים או במוזיקה המשובחת ואל תגידו שאי אפשר לפרש את המילים כי יורק תלוש מהמציאות אבל לא עד כדי כך דרך אגב מישהו יכול להסביר לי למה בהופעות יורק שם על עצמו כל מיני חוטים מוזרים במקום מיקרפון?
 
למעלה