שאלה ..

B o o b a

New member
שאלה ..

אני יתחיל ללכת לפסיכולוג בזמן הקרוב ואין לי בעיה עם זה.. אבל מישו פה יודע לענות לי אם אני מספרת לו על זה שאני מקיאה וכאלה הוא מודיע למישו להורים ללא אישור שלי? הוא יוכל להגיד לי שהוא לא יגיד והוא כן יגיד?
 

Aisha

New member
לדעתי אם הוא איש

מקצוע הוא לא ישקר ויספר מאחורי הגב שלך. התשובה לשאלה היא זה תלוי בגיל שלך (חוות דיווח) ואם יש סכנה לחיים שלך. לדעתי את יכולה לדבר איתו על החששות שלך בפגישה שלך איתו.
 
עד כמה שידוע לי

זה כמו שאיישה כתבה- חלה עליו חובת סודיות, והוא לא אמור לספר לאף אחד. אם הוא ייספר זה יהיה בידיעתך, ורק מתוך חשש לחייך. אה... ככה זה היה בתחילת המחלה שלי. הגעתי לטיפול דרך ביה"ס, בלי שההורים בכלל ידעו, ואז נתנו לי את הבחירה אם לספר להם לבדי או שייספרו להם. כל אחת עם הבחירה שלה (אני בחרתי לנסות לבד) אבל- מה שעקרוני הוא שזה לא נורא בכלל... ואולי בדיוק להפך. שום פסיכולוג לא ידאג לך כמו שההורים שלך ידאגו לך. שום פסיכולוג לא יטפל בך כמוהם, ויישאר איתך לתמיד כמוהם. נכון- אנחנו פוחדות לספר להם דווקא בגלל הקירבה הזו, אבל- בעצם זה יכול להיות הצעד הכי משמעותי בהבראה. סתם... שתחשבי על זה קצת...
 

berr

New member
תיזהרררררי

התפוז המכאני עוד יתנקם בך על עלבונות כאלה..........
 

B o o b a

New member
ממ..

הוא ישכנע אותי אם שהוא יגיד או שאני.. אבל אני לא רוצה להגיד .. אין סיכוי זה יהרוס אותה ואותי ואת כל המשפפחה.. אני ממש מפחדת להסתכן ולומר לו על זה ..ואיך אני יכולה לשאול אותו קודם אם הוא יגיד כי אם אני ישאלת או כבר ידע ויגיד...יש סיכוי שאם הוא רוצה להגיד אני יפסיק תטיפול אצלו וא הוא לא יגיד..
 

Pure SilenCe

New member
בעצם...

למה את רוצה לספר לו? [לדעתי זה דבר מצויין לשתף אותו, רק מנסה להבין מה הסיבה שלך לשיתוף הזה.. כי יכולות להיות מספר סיבות...]
 

B o o b a

New member
כי באה אליו בשביל

לדבר איתו בכללי על כל מיני דברים בחיי.. אם אני ידבר ולא יזכיר את זה בכלל זה לא יהיה נכון כי זה די חלק גדול בחיי...
 

Aisha

New member
צודקת ב100%

זה חלק מהחיים שלך ואם את רוצה טיפול אמיתי זה חלק מהדברים שצריך לדבר אלהם.
 
תראי...

קודם כל ברכות על כך שאת מתחילה טיפול. צעד חשוב ומבורך. חלה עליו חובת סודיות אבל כמו כל גבול יש יוצאים מן הכלל ואם נשקפת סכנה לחייך ואת קטינה ושיקולים נוספים ייתכן והוא יצטרך לשתף. אין הכרח בזה ואולי כדאי לשאול אותו ולדבר איתו על זה. החשיבות של שיתוף ההורים בטיפול היא גדולה. גם אם את חושבת שיהיה לך קשה הם עדיין אלו שאצלם את גרה והם משפיעים עלייך וייתכן, או די וודאי, שחלק מההפרעה שלך קשורה אליהם ומשפיעה עליהם וזה הדדי. במקרים רבים גם ההורים מופנים לטיפול והאפקטיביות עולה בצורה כזו. את דואגת. מותר לך לדאוג אבל אל תתני לדאגה הזו להשתיק אותך.
 
למעלה