שאלה

מצב
הנושא נעול.

easyJet

New member
שאלה

שאלה
האם יש בכל חברת אוטובוסים תפקיד שהוא אחראי על כריזה/שילוט האוטובוס ? ואיך זה עובד בכלל ? נגיד לי מאוד מציק כשיש כריזה תקולה באוטובוס או צג ללא אור או מקולקל, יש מישהו שממש זה התפקיד שלו ? מי מחליט איזה כיתוב בשילוט יהיה לאוטובוס, ומי לעזזל החליט לרשום על צג השילוט "נסיעה טובה" זה עוד יותר מעצבן.

ועוד שאלה, הכריזה באוטובסים עובדת על GPS ?


שאלה אחרונה :) מה קורה עם השילוט ברכבת ישראל, כנ"ל פקח הרכבת אחרי לעדכן את כל השילוט במהלך הקו פנימי וחיצוני ?
ובקשר לקטרים החדשים EU3200 השילוט של הקטר רדום, מתישהו זה יעבוד ?
 

darkshadow1

New member
יש לי ניחוש לגבי הכריזה וה-GPS:

שאלה
האם יש בכל חברת אוטובוסים תפקיד שהוא אחראי על כריזה/שילוט האוטובוס ? ואיך זה עובד בכלל ? נגיד לי מאוד מציק כשיש כריזה תקולה באוטובוס או צג ללא אור או מקולקל, יש מישהו שממש זה התפקיד שלו ? מי מחליט איזה כיתוב בשילוט יהיה לאוטובוס, ומי לעזזל החליט לרשום על צג השילוט "נסיעה טובה" זה עוד יותר מעצבן.

ועוד שאלה, הכריזה באוטובסים עובדת על GPS ?


שאלה אחרונה :) מה קורה עם השילוט ברכבת ישראל, כנ"ל פקח הרכבת אחרי לעדכן את כל השילוט במהלך הקו פנימי וחיצוני ?
ובקשר לקטרים החדשים EU3200 השילוט של הקטר רדום, מתישהו זה יעבוד ?
יש לי ניחוש לגבי הכריזה וה-GPS:
לפחות מהניסיון שלי באוטובוסים של אגד, הכריזה עובדת על GPS: לדוגמה, ברוב מזלי (
) יצא לי לנסוע באוטובוס בערב יום הזיכרון דרך מרכז ראשל"צ כשהעירייה החליטה לחסום את רחוב הרצל וההודעה לא הגיעה לנהגי האוטובוס. האוטובוסים כמובן נאלצו לעשות סיבוב גדול במקומות שהם לא המסלול הסטנדרטי, ואחרי שהאוטובוס שנסעתי בו חזר למסלול שלי- הכריזה עדיין עבדה בדיוק כשהוא נכנס לתחנות- אעפ"י שזמן ההגעה לתחנות ואורך המסלול כלל לא התאימו לנסיעה הסטנדרטית.
אלא מה, הכריזה פיגרה בתחנה (כלומר בכל תחנה הוכרזה התחנה שלפניה), כנראה כי הנהג נאלץ לדלג על תחנה שנחסמה לחלוטין.
במילים אחרות- נראה שהמערכת מתאימה בין התחנות לבין הכריזה רק לפי סדר ההגעה אליהן, ולא מראש, אבל מחליטה מתי להפעיל את הכריזה לפי GPS.
 

easyJet

New member


יש לי ניחוש לגבי הכריזה וה-GPS:
לפחות מהניסיון שלי באוטובוסים של אגד, הכריזה עובדת על GPS: לדוגמה, ברוב מזלי (
) יצא לי לנסוע באוטובוס בערב יום הזיכרון דרך מרכז ראשל"צ כשהעירייה החליטה לחסום את רחוב הרצל וההודעה לא הגיעה לנהגי האוטובוס. האוטובוסים כמובן נאלצו לעשות סיבוב גדול במקומות שהם לא המסלול הסטנדרטי, ואחרי שהאוטובוס שנסעתי בו חזר למסלול שלי- הכריזה עדיין עבדה בדיוק כשהוא נכנס לתחנות- אעפ"י שזמן ההגעה לתחנות ואורך המסלול כלל לא התאימו לנסיעה הסטנדרטית.
אלא מה, הכריזה פיגרה בתחנה (כלומר בכל תחנה הוכרזה התחנה שלפניה), כנראה כי הנהג נאלץ לדלג על תחנה שנחסמה לחלוטין.
במילים אחרות- נראה שהמערכת מתאימה בין התחנות לבין הכריזה רק לפי סדר ההגעה אליהן, ולא מראש, אבל מחליטה מתי להפעיל את הכריזה לפי GPS.
 

olli3

New member
מנהל
זה עובד על GPS ונקודות ציון.

שאלה
האם יש בכל חברת אוטובוסים תפקיד שהוא אחראי על כריזה/שילוט האוטובוס ? ואיך זה עובד בכלל ? נגיד לי מאוד מציק כשיש כריזה תקולה באוטובוס או צג ללא אור או מקולקל, יש מישהו שממש זה התפקיד שלו ? מי מחליט איזה כיתוב בשילוט יהיה לאוטובוס, ומי לעזזל החליט לרשום על צג השילוט "נסיעה טובה" זה עוד יותר מעצבן.

ועוד שאלה, הכריזה באוטובסים עובדת על GPS ?


שאלה אחרונה :) מה קורה עם השילוט ברכבת ישראל, כנ"ל פקח הרכבת אחרי לעדכן את כל השילוט במהלך הקו פנימי וחיצוני ?
ובקשר לקטרים החדשים EU3200 השילוט של הקטר רדום, מתישהו זה יעבוד ?
זה עובד על GPS ונקודות ציון.
לכל תחנה בארץ יש מק"ט תחנה (מספר) ויש לה גם נ.צ. הרבה פעמים הנ.צ. לא מעודכן וכך קורא שהכריזה והצג לא מסונכרנים עם מה שיש בפועל. את זה יש לשנות במסד הנתונים של משרד התחבורה. לשם כך קיימת חברה חיצונית שכל תפקידה הוא לבצע בדיקות בשטח ולבדוק שמיקומי התחנות במקומם.
&nbsp
לגבי שמות התחנה, יש תקן לגבי איך לקבוע שם תחנה, עיקר התקן אומר שאם מדובר במיקום מרכזי, אז ברוב המקרים זה יהיה שם התחנה כמו "בית חולים בלינסון" ואם מדובר על רחוב, מציינים את שם הרחוב ופינת איזה רחוב מדובר. אם אין פינת רחוב (תחנה באמצע רחוב ללא צמתים), אז את שם הרחוב ומספר הבית שצמוד לתחנה.
&nbsp
יש תחנות עם שמות הזויים כמו "כתף בתרים" (אתה יכול לחפש בגוגל מפות "כתף בתרים" וזה ישר יציג לך את התחנה הרלוונטית (בכביש שבין באר שבע לצומת שוקת, כביש 31). מיותר לציין שמספר העולים והיורדים בה כל כך אפסי :)
&nbsp
באופן כללי את שמות התחנות קובע משרד התחבורה (אולי על ידי אותה חברה חיצונית) והמפעילות ואזרחים שאכפת להם יכולים להגיש בקשה לשינוי שם. לרוב שמות משתנים עקב הקמת מוסד כלשהו, בןי אם קניון או מוסד רפואי או תחנת רכבת (צומת ניר עם הפך להיות תחנת רכבת שדרות).
&nbsp
יחד עם זאת, המפעילות מגדילות ראש (חלקן) וכך אתה מקבל שמות תחנה רלוונטיים יותר בכריזה. אם למשל שם התחחנה הוא בית חולים בלינסון או מרכז רפואי בלינסון, בדן הכריזה תגיד גם "קניון אבנת". אם מדובר על תחנת צומת עלית שבצד אחד מופיעה כדרך ז'בוטינסקי/גלעד אז באגד ובקווים תשמע ז'בוטינסקי/גלעד ובדן תשמע: דרך ז'בוטינסקי, תחנת צומת עלית, בורסה.
&nbsp
גם במטרודן בבאר שבע זה כך, יש את תחנת רגר/וייצמן ובכריזה תשמע "קניון הנגב" (למרות שבשום מקום לא רשום קניון הנגב במסד הנתונים של משרד התחבורה). כנ"ל לגבי קווים שעוברים ברחוב הצבי (המקביל לגראנד קניון), אז הכריזה אומרת "גראנד קניון".
 

tsd91

New member
ולא הזכרת את תחנת "כפא שמאי" - הלא היא כפר שמאי

זה עובד על GPS ונקודות ציון.
לכל תחנה בארץ יש מק"ט תחנה (מספר) ויש לה גם נ.צ. הרבה פעמים הנ.צ. לא מעודכן וכך קורא שהכריזה והצג לא מסונכרנים עם מה שיש בפועל. את זה יש לשנות במסד הנתונים של משרד התחבורה. לשם כך קיימת חברה חיצונית שכל תפקידה הוא לבצע בדיקות בשטח ולבדוק שמיקומי התחנות במקומם.
&nbsp
לגבי שמות התחנה, יש תקן לגבי איך לקבוע שם תחנה, עיקר התקן אומר שאם מדובר במיקום מרכזי, אז ברוב המקרים זה יהיה שם התחנה כמו "בית חולים בלינסון" ואם מדובר על רחוב, מציינים את שם הרחוב ופינת איזה רחוב מדובר. אם אין פינת רחוב (תחנה באמצע רחוב ללא צמתים), אז את שם הרחוב ומספר הבית שצמוד לתחנה.
&nbsp
יש תחנות עם שמות הזויים כמו "כתף בתרים" (אתה יכול לחפש בגוגל מפות "כתף בתרים" וזה ישר יציג לך את התחנה הרלוונטית (בכביש שבין באר שבע לצומת שוקת, כביש 31). מיותר לציין שמספר העולים והיורדים בה כל כך אפסי :)
&nbsp
באופן כללי את שמות התחנות קובע משרד התחבורה (אולי על ידי אותה חברה חיצונית) והמפעילות ואזרחים שאכפת להם יכולים להגיש בקשה לשינוי שם. לרוב שמות משתנים עקב הקמת מוסד כלשהו, בןי אם קניון או מוסד רפואי או תחנת רכבת (צומת ניר עם הפך להיות תחנת רכבת שדרות).
&nbsp
יחד עם זאת, המפעילות מגדילות ראש (חלקן) וכך אתה מקבל שמות תחנה רלוונטיים יותר בכריזה. אם למשל שם התחחנה הוא בית חולים בלינסון או מרכז רפואי בלינסון, בדן הכריזה תגיד גם "קניון אבנת". אם מדובר על תחנת צומת עלית שבצד אחד מופיעה כדרך ז'בוטינסקי/גלעד אז באגד ובקווים תשמע ז'בוטינסקי/גלעד ובדן תשמע: דרך ז'בוטינסקי, תחנת צומת עלית, בורסה.
&nbsp
גם במטרודן בבאר שבע זה כך, יש את תחנת רגר/וייצמן ובכריזה תשמע "קניון הנגב" (למרות שבשום מקום לא רשום קניון הנגב במסד הנתונים של משרד התחבורה). כנ"ל לגבי קווים שעוברים ברחוב הצבי (המקביל לגראנד קניון), אז הכריזה אומרת "גראנד קניון".
ולא הזכרת את תחנת "כפא שמאי" - הלא היא כפר שמאי
במשך שנים רבות - ועדיין בחלק מהאוטובוסים - התחנה מופיעה ככפא שמאי. כל מי שמסתכל על המקלדת מבין היטב כיצד נוצרה הטעות. הקטע הוא שהטעות לא תוקנה.
&nbsp
(נראה לי שדבר זה הוזכר בעבר בפורום)
 

easyJet

New member
תודה !

שאלה
האם יש בכל חברת אוטובוסים תפקיד שהוא אחראי על כריזה/שילוט האוטובוס ? ואיך זה עובד בכלל ? נגיד לי מאוד מציק כשיש כריזה תקולה באוטובוס או צג ללא אור או מקולקל, יש מישהו שממש זה התפקיד שלו ? מי מחליט איזה כיתוב בשילוט יהיה לאוטובוס, ומי לעזזל החליט לרשום על צג השילוט "נסיעה טובה" זה עוד יותר מעצבן.

ועוד שאלה, הכריזה באוטובסים עובדת על GPS ?


שאלה אחרונה :) מה קורה עם השילוט ברכבת ישראל, כנ"ל פקח הרכבת אחרי לעדכן את כל השילוט במהלך הקו פנימי וחיצוני ?
ובקשר לקטרים החדשים EU3200 השילוט של הקטר רדום, מתישהו זה יעבוד ?
תודה !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה