שאלה..

  • פותח הנושא nizo
  • פורסם בתאריך

nizo

New member
שאלה..

אשמח לדעת איזה תקופה של המוסיקה הקלאסית הכי מעניינת אתכם... ואיזה סגנון... תודה...
 

N1ck0

New member
רומנטיקה

התקופה הרומנטית הכי מעניינת אותי.
 

ramoni

New member
כנ"ל

אני חושב שבמוסיקה הרומאנטית יש יותר הבעה מוסיקלית, המוסיקה שם נותנת אוירה. וכמובן שאומרים רומאנטית אז השם הראשון שעולה לי בראש הוא פראנץ שובר, אין יותר רומנטי ממנו. והוא לפי דעתי(בנישה אישית) הוא למלחין הגדול ביותר של זמנו
 

lvb

New member
שאלה מעניינת...

אם אתה הקפדת בכוונה על הניסוח כששאלת איזו תקופה הכי מעניינת ולאו דווקא אהובה אז בלי לחשוב פעמיים, המאה העשרים היא המעניינת ביותר. מספר המלחינים החשובים שפעל בה הוא עצום, ומגוון הסגנונות והטכניקות שהומצאו בה ושנעשה בהם שימוש בתקופה הזהו הוא הגדול והמעניין ביותר.
 

המתגונן

New member
מעניין כן אבל

קשה לראות יצירות אוואנגרדיות של שטוקאוזן כמשהו מאוד יפה. זה פשוט יוצא דופן, אבל עובדה שהן לא הצליחו להתפרסם בקרב הציבור הרחב כמו יצירות קלאסיות אחרות.(כך אני משער) או למשל יצירות של ג'ון קייג'- יש שם המון גימיקים, אבל "יופי" לשמו קשה למצוא.(כמו גרוניך.. סתם) (כמובן שהכל יחסי ועניין של טעם, כן? אבל נראה לי שדעתי עם הרוב)
 

lvb

New member
באומרי מאה עשרים...

אני מתכוון בעיקר למחצית הראשונה. משמע: אימפרסיוניזם, בארטוק, קודאי, שנברג, שוסטקוביץ', סטרוינסקי, פרוקופייב, הידנמית, בריטן וכו'...
 

ramoni

New member
באשר למחצית השניה

עם אנטה לצד הזה הרי שמדובר במלחינים כמו פיליפ גלאס או מייק אולפילד(שכתב את המוזיקה של מגרש השדים) זה יחשב כשייך לרפטואר הקלאסי?
 

Minerva

New member
בארוק ../images/Emo99.gif../images/Emo9.gif

 

nitznutz5

New member
כמה שיותר קלאסי יותר טוב

מסתייגת מבארוק ומוזיקה עתיקה ורומנטי ככה ככה
 

המתגונן

New member
כמובן שהתקופה הרומנטית

יש לי עד היום ויכוחים סביב העניין, בעיקר עם חובבי הבארוק. אלי לא מדברות יצירות (בעיקר יצירות לפסנתר) מתקופת הבארוק (אני יודע, אולי כאן זה לא המקום להגיד את זה כי אוטוטו שולחים לי כמות גדולה של וירוסים למחשב), אבל כל המתמטיקה הזו אף פעם לא דיברה אלי. אני יכול לראות אנשים נפעמים כל כך מהמושלמות הצורנית והמתמטית של יצירות כאלה, אבל מבחינה מוסיקלית הן נשמעות לי כל כך טכניות. כמובן שיש יצירות תזמורתיות מקסימות, אני מדבר כרגע על אינוונציות לפסנתר, למשל. לדעתי התקופה הרומנטית כוללת בה יצירות מוסיקליות עם הכי הרבה מוסיקליות/רגש/מלודיות/הרמוניות/ליריות, שזה נראה לי אחת התכונות החשובות במוסיקה. וחוץ מרומנטיקה אני גם מאוד מאוד מאוד אוהב את דביוסי
 

lvb

New member
המממ....

המוסיקה של באך לא מדהימה כי היא מתמטית.. היא לא. אתה צריך לעבור קרוס האזנה למוסיקה שאיננה רומנטית... אולי נארגן איזה קבוצה כזאת, שכל מי שיש לו עכבות בסגנון מוסיקלי אחד האחרים יפתרו לו את זה.... זה יהיה משעשע
 

המתגונן

New member
תאמין לי שעברתי

מספיק קורסי האזנה, ואני מכיר סגנונות רבים. הכל עניין של טעם ובחירה. לגיטימי, לא?
 

Minerva

New member
הא?! ../images/Emo12.gif../images/Emo6.gif

יצירות לפסנתר מתק' הבארוק?! ממממממ... באך לא ראה פסנתר מימיו.
 
נראה לי שכולנו הבנו את הכוונה...../images/Emo3.gif

ויש יצירות של באך שנשמעות הרבה יותר טוב בפסנתר מאשר נשמעו בצ'מבלו או עוגב (תלוי מה). אבל כל אחד וטעמו, אני משערת...
 

המתגונן

New member
"יצירות מקלדת"

עכשיו יותר טוב? אומרים שהוא היה אורגניסט פשוט לא מהעולם הזה . (ואני שוב חוזר ומדגיש שאני לא מזלזל בזה, אלא מציין שזה עניין של טעם, ו*לטעמי* האישי היצירות הללו לא מדברות אלי כשם שיצירות רומנטיות מדברות)
 

lvb

New member
משהו מוזר בתשובות שלכם..

אני מרגיש שכמעט כעמט כולם ענו על שאלה אחרת. ניזו שאל איזה תקופה וסגנון הכי מעניינים אותנו. לא הכי אהובים עלינו... תענו על זה, חבר'ה, ברצינות. לא צריך לאהוב את המוסיקה ברמה אסתטית של האזנה כדי לחשוב שהיא מעניינת.
 
כל תקופה מעניינת....

תקופה שאולי לא חושבים עליה לעיתים קרובות היא קצת לאחר המצאת הקטע של הקצב בתיווי, כשמלחינים התחילו ממש להתפרע תוך כדי סקירת האופציות החדשות.
 

Noopy

New member
../images/Emo45.gif

אכן, גם לדעתי לכל תקופה יש את הייחוד שלה.
 
למעלה