דבר והיפוכו
סתירות, למרות שאינן לגיטימיות במערב, מהוות חלק בלתי נפרד ממערכות לוגיות מסוימות. בלוגיקה מערבית כל טענה יכולה לקבל אחד מתוך שני ערכים בלבד: נכון או לא נכון. בלוגיקה בודהיסטית, לעומת זאת, ישנם 4 ערכים שונים אפשריים: נכון, לא נכון, גם נכון וגם לא נכון, לא נכון ולא לא נכון. ולא כאן המקום לפרט. הייתי פעם בהרצאה של מטפס הרים שסיפר לנו איך הוא טיפס על ההרים הגבוהים בעולם ומה עבר. בסופה של ההרצאה המליץ לנו לא להתקרב לעולם לטיפוס הרים רציני, כי זה הסבל הגדול ביותר שיכול להיות. דיסוננס? בכל מקרה, הנקודה היא שהמקצוענים בתחום אכן עושים את עיקר רווחיהם לא ממסחר ספקולטיבי אלא מעמלות, דמי ניהול שונים ועשיית שוק, וזאת בעיקר בזכות החלום של המשקיעים להשיג תשואות גבוהות יותר ויותר. למשקיע מן השורה אני אמליץ לא להתקרב למסחר ספקולטיבי אלא להיצמד למדדים. אני? עושה ההפך, ולבודהה הפתרונים.
דבר והיפוכוהופה קרלטון
פתאום אתה מביא אותה בציטוט מהספר של פרד שווד, אבל מהדברים שאתה כותב בפורום לא התרשמתי שכל תיק ההשקעות שלך יושב בקרנות אינדקס של ואנגארד. יש דיסוננס או שנדמה לי?
סתירות, למרות שאינן לגיטימיות במערב, מהוות חלק בלתי נפרד ממערכות לוגיות מסוימות. בלוגיקה מערבית כל טענה יכולה לקבל אחד מתוך שני ערכים בלבד: נכון או לא נכון. בלוגיקה בודהיסטית, לעומת זאת, ישנם 4 ערכים שונים אפשריים: נכון, לא נכון, גם נכון וגם לא נכון, לא נכון ולא לא נכון. ולא כאן המקום לפרט. הייתי פעם בהרצאה של מטפס הרים שסיפר לנו איך הוא טיפס על ההרים הגבוהים בעולם ומה עבר. בסופה של ההרצאה המליץ לנו לא להתקרב לעולם לטיפוס הרים רציני, כי זה הסבל הגדול ביותר שיכול להיות. דיסוננס? בכל מקרה, הנקודה היא שהמקצוענים בתחום אכן עושים את עיקר רווחיהם לא ממסחר ספקולטיבי אלא מעמלות, דמי ניהול שונים ועשיית שוק, וזאת בעיקר בזכות החלום של המשקיעים להשיג תשואות גבוהות יותר ויותר. למשקיע מן השורה אני אמליץ לא להתקרב למסחר ספקולטיבי אלא להיצמד למדדים. אני? עושה ההפך, ולבודהה הפתרונים.