שאלה

zivos2

New member
שאלה

יש לי חרדת מחלות כבר כמה זמן והרבה פעמים אחרי שאני קורא באינטרנט יש לי תופעות פסיכוסומטיות. השאלה עד כמה החרדה יכולה להיות חזקה ובאמת ליצור תופעות. לפני כשבועיים התחילו אצלי כאבים בבטן התחתונה וגם באיבר המין(מקווה שזה בסדר לשתף פה) נכנסתי לאינטרנט וקראתי שהרבה פעמים התופעות מתלוות עם דחיפות במתן שתן והפרשות לבנות ושריפה בשתן,לאחר יום או יומיים התופעות האלה התחילו. בינתיים עשיתי בדיקת דם,בדיקת תרבית שתן ובדיקת שתן כללית וכל הבדיקות האלה תקינות ואני חוזר לאורולוג שהפנה אותי כדי לראות מה תהיה חוות דעתו,השאלה שלי היא האם חרדה באמת יכולה ליצור תופעות כמו:הפרשות,שריפה במתן שתן ודחיפות במתן שתן ואם כל הבדיקות הנוספות במידה והוא יפנה אותי יהיה תקינות האם אני יוכל לקשר את זה לחרדה. האם חרדה באמת יכולה ליצור תסמינים כאלה? כי עד עכשיו חשבתי שחרדה יכולה ליצור רק תסמינים פיסיים כמו כאבים שונים,קוצר נשימה וכולה,אבל הפרשות??. אשמח אם תעשו לי קצת סדר.
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי זיווס

לי עצמי אין תשובה כי אני לא הכי מבינה בזה, אבל האם תרצה לשאול את זה אולי את בועז ורדי שבא להתארח בפורום מחר?
הוא מבין ומטפל בנושא חרדות. האם תרצה שאני אקשר את השאלה שלך אליו?
 

zivos2

New member
היי

אכן אשמח אם תקשרי את השאלה שלי אליו,תודה רבה
 

רועי10

New member
שאלה מעניינת

ככל שידוע לי יש אפשרות כזו שהגוף יגיב פיזיולוגית באופן ״שמדמה״ מחלה פיסית.
יש סוג של תופעות נקראות ״פסיכוסומטיות״, הם רק דוגמא אחת מהסוג הזה.
יש פסיכולוגים המטפלים בתופעות של כאב (פיזי)
ככה שזה בהחלט אפשרי, אבל אני מציע שתעשה בדיקות רפואיות רגילות.
 

zivos2

New member
היי רועי

כמובן שאני לא מזניח את הבדיקות הרגילות,אך במידה וכל הבדיקות יהיו תקינות ולאורולוג לא יהיה מה להגיד אז אפשר אולי לקשר גם למצב נפשי
 
חרדת בריאות ותופעות פיזיות

היי,
חרדת בריאות בהחלט יכולה להוביל לתחושת דחיפות במתן השתן ושריפה בשתן. לגבי הפרשות - לעיתים קרובות בחרדת בריאות יש הגברה של סימפטומים שאחרים היו רואים כזניחים, כלומר, אולי אתה רואה שינוי בצבע השתן, הפרשה של כמה טיפות או שינויים אחרים שאנשים ללא חרדת בריאות לא היו מתייחסים אליהם כמהותיים ובעייתיים. אם זה אינו המצב ומדובר בהפרשות משמעותיות כדאי להמשיך בבדיקות הפיזיות, אך מומלץ לשתף את הרופא בכך שאתה מתמודד עם חרדת בריאות.
 
למעלה