שאלה

gloria23

New member
שאלה

התפטרתי ממקום עבודה. קבלתי טופס 161 והעברתי אותו לסוכן ולחברת הביטוח. השבוע קבלתי ממקום העבודה טופס מספר 70 שנקרא עזיבת מקום עבודה בפוליסות מנהלים והנחיות להמשך הפוליסות. והשאלה שלי,האם לא מספיק שהעברתי טופס 161, האם אני חייבת למלא את הטופס הזה? אני הבנתי שאני צריכה להעביר רק טופס 161 ומכתב שחרור הכספים. בתודה מראש!
 

מדון

New member
לשם נתנת הנחיות לחברת הביטוח יש למלאה את

הטופס כי נשאלת שאלה מה את רוצה לעשות לפדות את הפיצויים או לא והמשיך לשמור את הפוליסה ללא משיכת פיצויים רק אם שמירה על ריסק כלומר מקרה פטירה ואובדן כושר את לא מעונינת לשמור על הפוליסה אנני יודע של מי הטופס יש טופס אחד שנקרא טופס 161 ו 161א מה לעשות אם הכספים של מי הטופס מספר 70 של מס הכנסה , של חברת הביטוח מצרף חומר לעיונך
 

gloria23

New member
הטופס הוא של חברת הביטוח

והוא נקרא עזיבת מקום עבודה בפוליסות מנהלים והנחיות להמשך הפוליסות. וקבלתי אותו דרך מקום העבודה. ואם אני כרגע מעוניינת להקפיא את הפוליסה ולא לעשות הסדר ריסק, אז לא כתוב שום דבר בטופס הזה לגבי זה.אין שום הסבר גם באתר של חברת הביטוח ושהתקשרתי לשירות הלקוחות לבקש מידע מה האפשרויות שלי, הם אמרו לי ש"זה גובל ביעוץ, ולנו אסור לייעץ". השאלה שלי האם אפשר לקבל דפי מידע מסודרים בדואר לגבי זה, ככה שאני אדע בדיוק מה האפשרויות העומדות בפני.
 
מדובר ב2 דברים שונים

טופס 161 מוגש לחברת הביטוח לצורך משיכת הכספים ויידוע חברת הביטוח כיצד לפעול בתחום המיסים על המשיכה . הטופס "70" - ( נקרא אחרת בכל חברת ביטוח ) הינו טופס אשר המעביד מעביר אליך את "הבעלות" על הפוליסה ואז תוכלי לעשות איתה מה שתרצי . לצורך העניין מומלץ להעביר את הטופס בכל מקרה גם אם אתה רוצה לסלק את הפוליסה הנוכחית ולא לשמור על ריסק זמני . הייתי עד למצבים מסויימים בהם העובדים לא העבירו בעלות על שמם ואחרי שנים כשניסו למשוך כספים מכל סיבה שלא תיהיה נתקלו בבעיה מכיוון שיש צורך בהסכמת בעל הפוליסה ( המעסיק ) מכיוון שלא בוצע העברת בעלות . כמו כן במקרה של פשיטת רגל של המעביד וכינוס נכסים באופן אוטומטי הפוליסה שלך הופכת למעוקלת מכיוון שהיא עדיין על שם המעביד . לכן , העביר את הטופס לחברת הביטוח וצייני כי אינך מעוניינת להמשיך את הפוליסה , העיקר שכל הזכויות המסולקות בפוליסה ישארו על שמך בלבד ! יום טוב ,
 

gloria23

New member
הבעיה שלי היא שאני לא יודעת מה בדיוק

האפשרויות שלי. נניח ואני רוצה להקפיא את הפוליסה, ולא לשלם ריסק -בכלל לא כתוב על זה שום דבר בטופס רשום שם רק בסעיף של הנחיות המבוטח-העובד: 1. המשך הפוליסה שבבעלותי לפי תוכנית ביטוח תגמולים לעצמאים-במלואה, לפי סכום ביטוח, לפי פרמיה... 2. הסדר ריסק זמני למשך שנה מתאריך עזיבת מקום העבודה. 3. העברת הבעלות למעסיק החדש. 4. סילוק הפוליסה שבבעולתי. 5. פדיון. וסעיף הערות שהוא פתוח. אבל מה אם אני רוצה להקפיא את הפוליסה כי אין לי איך לשלם כרגע? מה לגבי זה? לא רשום לגבי זה כלום!
 
סילוק הפוליסה משמע להקפיא

סילוק הפוליסה משמע להקפיא את הפוליסה . ללא תשלום פרמיה שוטפת וללא כיסויי ביטוחי בתוקף ....
 

gloria23

New member
תודה על העזרה

חבל שבטופס עצמו אין את כל ההסברים האלה.
 
הטופס מיועד ל....

הטופס מיועד לשימוש המבוטח בעזרת סוכן ביטוח , זאת אחת הדוגמאות לחשיבותו של סוכן ביטוח זמין ....
 

gloria23

New member
אבל האם אפשר לבקש מהסוכן שישלח לי דפי הסבר

על כל אופציה וההשלכות שלה?
 
אני אנסה לעזור קצת

קודם כל חייבים את להעביר את הפוליסה לבעלותך אם יש לך מכתב שחרור מהמעסיק. ברגע שמעבירים את הפוליסה לבעלותך, אם את לא משלמת 3 חודשים, הפוליסה אמורה להיות מסולקת (מוקפאת) אוטומטית. לגבי האפשרויות שנתנו לך: 1. להמשיך את הפוליסה-כלומר להעביר כל חודש פרמיות לא רק עבור הכיסויים הביטוחיים אלא גם לחיסכון. 2. ריסק זמני- זה אומר תשלום פרמיות אך ורק של הכיסויים הביטוחיים- לפני שאת אומרת לגמרי שאין לך כסף- חשוב לזכור שהרבה פעמים מדובר בממש כמה עשרות שקלים בחודש, ויש חברות שיש הנחות לפורשים. תזכרי שבזמן חידוש יכולים לדרוש ממך הצהרת בריאות חדשה, גם אם את צעירה ובריאה-לצערנו אין שום דבר בטוח. מומלץ לברר עם הסוכן כמה תהיה עלות הריסק, ואם זה עדיין גבוה, להפחית כיסויים מסויימים. 3. רלוונטי אם מצאת עבודה. 4.סילוק-הקפאה. 5.פדיון- נראה לי שהכוונה לפדיון מלא של התגמולים. לא מומלץ אם לא מוכרחים בגלל המס הגבוה.
 

מדון

New member
האם פתחת את הקובץ המצורף לתשובתי הראשונה

ואחרי שתקראי אותו תשאלי שאלות אם יש לך אין מידע כזה כלל רק לבעלי מקצוע ישי להם רשיון או לסוכן הביטוח שלך
 

gloria23

New member
כן קראתי.

תודה על האינפורמציה. אני מקווה שזה יסתדר. מקסימום אני אקפוץ לפורום שוב...
 

עופר

New member
שני הטפסים יעודם שונה

טופס 161 הוא הנחיות התחשבנות מס על הפיצויים , יחד עם זאת חברת הביטוח תדרוש הודעה מהמעסיק על הפסקת עבודה ואת טופס ה-161 הטופס שקיבלת ( 70 ) מבקש הנחיות שלך ו/ או של המעסיק . אם לא תמלאי את הטופס כלומר תתני הנחיות , להמשיך להפסיק או הנחיות אחרות , יבוצעו פעולות אוטומטיות שעשויות לפגוע בך , הוועצי עם הסוכן שמכר לך את הפוליסה לגבי ההנחיות .
 
למעלה