שאלה

aaa510

New member
שאלה

ביתי בת 15 כבר כמה ימים ישנה אצל סבתא שלה.היא אומרת שלא טוב לה בבית היום היא הולכת למסיבת יום הולדת של חברה שלה ואמרה שאחר כך היא הולכת לישון אצל סבתא ואני אמרתי לה שאני רוצה שהיא תישן בבית אבל היא לא מקשיבה לי ומתכונת לישון שם. אני לא יודעת מה לעשות להתעקש איתה או לתת לה ללכת?
 

aaa510

New member
שאלה

עד איזה שעה הייתם נותנים לבת 15 ללכת ליום הולדת שמתחילה בשעה 10 בערב.?
 

נירה63

New member
לא השעה היא החשובה אלא מה עושים ביומולדת?

תראי חבורת ילדים יכולה לעשות שטויות גם ביומולדת בשעה 10:30 או 11:45 וגם בשעה 2:00 לפנות בוקר. ולהיפך הילדים יכולים לבלות לשיר לרקוד לאכול ולהנות בכל שעה. אותי לא מטריד מתי יחזור אלא אני שואלת מי החב'רה ביומולדת? היכן אתם נמצאים? מבררת... תראי אם היומולדת מתחילה בשעה 22:00 בערב, הייתי מבקשת שיתקשר אלי כעבור שעתיים שלוש ויגיד לי מה ואיך הולך...כלומר האם לבוא לאסוף אותו או שהתוכנית ממשיכה. שעה מדוייקת לי לא חשובה אלא מה עושים שם מטרידה אותי תמיד. וכמובן אם זה בסוף שבוע אז לי אישית אין בעית שעה מקסימום יתעורר מאוחר בשבת.
 

גליה12

New member
כל הכבוד נירה...

אני לא הייתי שמחה אם הבן שלי היה מתקשר אלי ב- 1 בלילה לדווח לי על מסיבה וגם לא הייתי באה לאסוף אותו בשעה כזו (אלא אם כן כמובן היה קורה משהו חריג) הבן שלי כשהיה בן 15 יצא למסיבות שהתקיימו עד השעות הקטנות של הבוקר- אבל תמיד בידיעה שיש לו דרך לחזור (למשל מונית מאורגנת על ידי כמה חברים)
 
מה עושים ביום הולדת

או בכל התנהלות חברתית של הילד - זו אחריות שלו. אם הצלחת בחינוך, בהנחלת ערכים, בתפיסת עולם של טוב ורע- אז יופי, והוא לא יעשה שטויות. ואם לא....אז כנראה שיעשה שטויות , בכל מקרה מינון מסויים של שטויות אפשרי לכל ילד גם הכי "ילד טוב ירושלים" אבל - למה שיתקשר אלייך מתוך המסיבה שלו ,עם החברים שלו? למה את אמורה לאסוף אותו? (ולא חשוב באיזו שעה) למה " מה עושים שם מטריד אותי תמיד" ?
 

AYELET1

New member
זה מקובל למדיי להתחיל מסיבות בשעה כזו. מעולם

לא הצלחתי להבין את הרעיון העומד מאחורי זה... (זה לא שהם מבקרים אצל הורי הבחור, אח"כ אצל הורי הבחורה עם הילדים, ורק אז יוצאים למסיבה...)
 

נירה63

New member
גליה12 אני לא נרדמת עד שהוא לא מגיעה הביתה

ובעיקר אני מסיעה. למה? כיוון שאני כזו ומתוך בחירה. הבן כשיוצא הקוים בבית פתוחים ומיצידי שיתקשר בכל שעה העיחקר שלא אהיה מודאגת כלל. אבל אם את מצליחה להרדם, נהדר לך.
 

עפרה ד

New member
אוי נירה... עוד הרבה לילות ללא שינה לפניך..

אנחנו בהחלט לא מאמצים את שעות העירות שלהם, אבל הם יודעים שבמקרה הצורך הם יכולים / צריכים להעיר אותנו. הוא בן 13 נכון? עוד לא עבר עשור מאז שקמת אליו בלילה, ושוב לא לישון?
 

גליה12

New member
3 שנים לא ישנתי

כשהגדול היה בצבא ....עכשו אני עייפה אבל האמת- אם את סומכת על הילדים שלך- מה הסיבה שאת לא יכולה לישון תשימי בדיוק את האצבע על הדבר ממנו את חוששת ותנסי לנטרל אותו לא שזה מנחם אבל , דברים רעים יכולים לקרות בבוקר בערב בלילה ובצהרים- ולכן לטעמי כדאי "לשחרר ולהרגע- כי נחונו לך עוד שנים רבות של דאגה ולא זה לא עובר בגיל 21 אחר כך הם בתאילנד סלש הודו ואחר כך הם לוקחים אופנוע ומשתגעים ומי יודע מה עוד יהיה
 

נירה63

New member
ראשית טוב שהיא הולכת לישון אצל סבתא ולא אצל א

איזה גברבר שהכירה, אולי... אז חשבי שהיא מרגישה טוב ובטוח אצל סבתא כבר טוב. נקודה שנייה הייתי מדברת עם הסבתא ומבקשת שתשוחח עם הנכדה, לאחר יום יומיים אולי פחות מגיעה לשם בידיעת הסבתא ומקיימת שיחה כולם ביחד ועם הילדה לחוד. למה רע לה בבית? מה היא מרגישה? וגם...זה גיל כזה של מרד ועצבים... בואי אלי הביתה תראי איך הבן שלי עולה על טורים לפעמים... בדקי שוחחי איתה מה היא מרגישה ובעיקר תני לה הרגשה שא כאן עבורה תמיד.
 

katam

New member
נהגתי ללכת לדודה שלי

אני נהגתי ללכת לאחות הגדולה של אבי ז"ל. זה הימשיך גם בגיל מבוגר יותר גם שהייתה לי משפחה משל עצמי. זה נגמר שהדודה הלכה לעולמה. תמיד אהבתי נהנתי לשבת ולדבר עם הדודה . זה עשה לי טוב הדמות האמהית הנוספת הזאת. לכן תשמחי שיש לה עוד מבוגר אחראי שהיא מרגישה טוב ונוח איתו לדעתי זה מעשיר את הבת .
 
למעלה