שאלה

שאלה

בתסריט, כל הדמויות חייבות לעבור שינוי , נכון? אבל איך אפשר שדמות אחת תשפיע על השניה ותשנה אותה אם גם היא לא בטוחה בעצמה... זה לא מסתדר לי..
 

Deosette

New member
ממש לא

כהגדרתו כל סיפור או אינו סיפור אם אין בו שינוי. אם הגדרת מישהו כגיבור הוא חייב לעבור שינוי. השאר לא חייבים, דמויות משנה נועדו בעיקר כדי להחליש או לחזק את הדמות הראשית.
 

TheSS

New member
לא בהכרח

לא לכל דמות משנית בתסריט צריך להעניק נופח כל כך גדול עד שהיא דורשת שינוי בפניי עצמה, מעטים התסריטאים שכגורמים לכל דמות להשתנות, ונדירים הסרטים שבהם זה אכן קורה... היחיד שאני באמת יכול לחשוב שזה קורה בסרטים שלו הוא רוברט אלטמן. רק בגלל שאין שינוי לא אומר שהדמות היא לא עמוקה, ויש הרבה דוגמאות טובות לדמויות שלא עברו שינוי במהלך הסרט ואי אפשר בכלל לקרוא להן שטחיות- קחי לדוגמא את הדמויות שמקיפות את רנטון בטריינספוטינג (דוגמא טובה מסרט מודרני), את המוות ב"החותם השביעי" או את חניבעל לקטר ב"שתיקת הכבשים", כולם דמויות ראשיות-משניות בסרטים, ולמרות זאת הן לא עגולות בכלל (ואף על פי כן, עמוקות). בהחלט שווה להשקיע בדמויות המשנה ולחשוב עליהן, אבל זה בעיקר ברמת המאפיינים של הדמות ולא ברמת הסיפור האישי שלה במהלך הסרט.
 
נכון, יש בזה משהו.

אז אני מניחה שכשמדברים על סרט קצר , ובמקרה שלי אני כותבת תסריט לסרט קצר, אז עוד יותר חיוני להתמקד בשינוי שהדמות הראשית עוברת.
 

TheSS

New member
לדעתי כן, אבל שוב

אין שום בעיה עם זה שדמות צד תתפתח, אם זה לא נדחף פנימה בכוח וזה עוזר לתסריט, אז מה רע? (אבל תזכרי שלא כדאי לך לעבור את רף השתיים עשרה עמודים כי לפי מה שזכור לי בפסטיבל ירושליים לא מקבלים סרטים שהם ארוכים יותר משתיים עשרה דקות
).
 
אוקי , תודה

וההנחיות שקיבלתי הן סרט עד 15 דקות, אז או ששינו את הקריטריון, או שאני צריכה לעדכן את המורה שלי.
 

TheSS

New member
אם המורה אמר אז עדיף שתקשיבי לו

בכל מקרה, כמה קטנוניים הם כבר יכולים להיות?
 
למעלה