שאלה

Cיון

New member
שאלה


רציתי לדעת האם יש הכרעה בכתבים הקבליים איך נקרא כל מכלול נרנח"י של האדם.
נהוג לכנות את מכלול חמשת החלקים האלו "נשמה", אך לאחרונה נתקלתי בחיבור של שער הגלגולים
בו נכתב בפירוש "חמשה שמות יש לנפש, וזה סדרם ממטה למעלה: נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה".
כלומר, המכלול הזה מכונה נפש ולא נשמה בפי חיים ויטאל (וכך סביר להניח שגם בפי האר"י), השאלה
שלי היא האם אתם מכירים כתבים קבליים אחרים שדווקא מכנים את המכלול הזה "נשמה"?

תודה מראש
 
יש מאמר של הרב"ש שעונה על השאלות האלה

בבקשה:

"להבין מה שלפעמים מכנים את הרוחניות בשם "נשמה", כמו שכתוב "גוף ונשמה". ולפעמים מכנים את הרוחניות בשם "נפש", כמו שכתוב "ואהבת את ה' אלקיך בכל לבבך ובכל נפשך". "
קישור למאמר - http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/31847?/heb/content/view/full/31847&main

 
זכור לי שהמהות של הנשמה אין לה שם

שם זה דבר חיצוני. אדם שחי לבד לא זקוק לשם, תינוק נולד בריא ושלם בלי שם. המהות הפנימית של הנשמה/נפש אין לה שם והשמות שנקראו לה נרנח״י הם דרגות יותר חיצוניות שאפשר להגדיר ולהגביל בשם
 
שם=תפיסה של הרצון לקבל באור שסובב אותו

כאמור :
"מה שלא נשיג , לא נדעו בשם".

אין חיצוני , הכל נמצא אך ורק בפנימיות .
חיות מחברות את רצונו של הבורא ישירות עם המילוי,
אדם הוא זה שעושה חשבון ומחליט בין הרצון שקיבל , למילוי המתבקש.

גם אדם שחי לבד , בסופו של דבר (על מנת להפרידבין לבין) יתחיל לכנות בשמות את הכוחות הפועלים סביבו.
דרך אגב,זה המקור של השפות, הבדלים בהתרשמות בתפישת האור בתוך הרצונות.
כי ברוחניות כולם מדברים אותה שפה.
 
הבהרה

התכוונתי שאדם שחי לבד, לו עצמו אין שם. אולי הוא יקרא לעצמו אני, אבל שם זה פחות מהותי מהאדם עצמו. ושוב, דוגמה התינוק בימיו הראשונים בעולם, הוא קיים ושמו עדיין לא קיים... למרות שבוודאי שהשם מעיד על המהות, ומחובר למהות, וההורים קוראים את השם ברוח הקודש.
מה שהתכוונתי לומר בכל זה שמהות הנשמה נעלית מחמשת הגילויים שלה, נרנח״י.
 
למעלה