שאלה תיאורטית

EVILI

New member
שאלה תיאורטית

רכשתי בשעה טובה דופלקס גג בתל אביב מקבלן הקבלן ניצל, כמובן, את כל אחוזי הבניה שהותרו לו על קומת הגג (כ- 30 מ"ר כמדומני) חלק נכבד מהשטח הפתוח הוצמד לדירתי כמרפסת גג. האם ישנה אפשרות בעתיד שיתקבל אישור לבניה נוספת על הגג? במה זה תלוי? זה תלוי בי באיזו שהיא דרך, אני יכול לעשות משהו? תודה מראש
 

mol3

New member
ישראלי טיפוסי

עוד לא פרק את הארגזים וכבר חושב על קומות נוספות.
 
תיאורתית ישנה אפשרות כזו ...

יש ישובים שבמהלך השנים הגדילו את הזכויות לבניה על הגג (התחילו ב-12 מ"ר, הגדילו ל-23 מ"ר והרחיבו ל-40 מ"ר) ... במקרים אחרים איפשרו הוספת יח"ד בתנאים מסויימים. זה תלוי במדיניות התכנונית של הועדה המקומית לתכנון ובניה. אתה תמיד יכול ליזום תכנית בנין עיר נקודתית חדשה על המגרש בו נמצא הבנין ולבקש זכויות חדשות ... הסבירות שבמבנה חדש התכנית שלך תאושר די נמוכה. קח בחשבון שלא תמיד תוספת הזכויות ניתנת אוטומטית לבעלי הזכויות בגג ... לפעמים הזכויות שייכות לכלל בעלי הדירות בבית המשותף.
 

EVILI

New member
לגבי תל אביב

ב"ברנז'ה" של הנדל"ןהתל אביבי אומרים שישנם דיבורים על הרחבת הזכויות לבניה בגג מ- 23מ"ר ל-40 מ"ר לדירת גג אחת. ידוע לך איפה זה עומד? ומה לגבי האיסור על בניה על יותר מ- 50% מהגג (כולל השטח שמיועד לדודים וכו'..)- יכול להיווצר מצב שיאשרו את הרחבת הזכויות לדירה כאשר השטח המנוצל בגג לא יאפשר הרחבות משמעותיות. אם זה יאושר יהיו הרבה בלגן.
 
דיבורים ...

אמנם ישנם דיבורים על הרחבת הזכויות לבניה בגג מ-23 מ"ר ל-40 מ"ר ... זה גם פורסם בעיתונים וזה עומד בשלב הדיבורים. בתכנית יכולות להיות מגבלות שלא יאפשרו לנצל בכל מבנה את תוספת הזכויות שהתכנית מאפשרת.
 
למעלה