שאלה/תהייה

מצב
הנושא נעול.

littlerunaway

New member
שאלה/תהייה

שאלה/תהייה
עשיתי היום כמה נסיעות בחיפה. רכשתי כרטיס בודד שתקף לשעה וחצי. הכרטיס פג תוקף ב 14:26. עליתי על אוטובוס בתחנה המרכזית בערך דקה לפני או בדיוק על הדקה (עיניין של דיוק השעון כבר) אבל הנהג לא רצה לקבל אותו כי הוא היה אמור להתחיל את הנסיעה ב 14:30 ואז הכרטיס שלי כבר יהיה פג תוקף. לי זה לא נשמע הגיוני, הרי את השעה על הכרטיס החדש שרכשתי מדפיסים ברגע הקנייה ולא בהתחלת הנסיעה אז אין שום היגיון שרגע תחילת הנסיעה יהיה המדד ולא הרגע שבו אני מוסרת לנהג את הכרטיס כשאני עולה על האוטובוס בפעם הבאה.
מדובר באיזה כלל/נוהג שאני לא מכירה או קריזה אישית של הנהג הספציפי?
 

amit1270

New member
נראה לי שהנהג צודק

שאלה/תהייה
עשיתי היום כמה נסיעות בחיפה. רכשתי כרטיס בודד שתקף לשעה וחצי. הכרטיס פג תוקף ב 14:26. עליתי על אוטובוס בתחנה המרכזית בערך דקה לפני או בדיוק על הדקה (עיניין של דיוק השעון כבר) אבל הנהג לא רצה לקבל אותו כי הוא היה אמור להתחיל את הנסיעה ב 14:30 ואז הכרטיס שלי כבר יהיה פג תוקף. לי זה לא נשמע הגיוני, הרי את השעה על הכרטיס החדש שרכשתי מדפיסים ברגע הקנייה ולא בהתחלת הנסיעה אז אין שום היגיון שרגע תחילת הנסיעה יהיה המדד ולא הרגע שבו אני מוסרת לנהג את הכרטיס כשאני עולה על האוטובוס בפעם הבאה.
מדובר באיזה כלל/נוהג שאני לא מכירה או קריזה אישית של הנהג הספציפי?
נראה לי שהנהג צודק
אוטובוס עומד בתחנה לפני תחילת נסיעה הוא לא בשירות, ואין משמעות לתיקוף.
 

littlerunaway

New member
אבל אז באותה מידה

נראה לי שהנהג צודק
אוטובוס עומד בתחנה לפני תחילת נסיעה הוא לא בשירות, ואין משמעות לתיקוף.
אבל אז באותה מידה
תיאורטית הוא לא אמור להדפיס לי כרטיס חדש לפני שהוא מתחיל בנסיעה.
 

טשאפק

New member
לדעתי דווקא רגע העלייה לאוטובוס צריך לקבוע

לא יודע. אולי את צודקת.
לדעתי דווקא רגע העלייה לאוטובוס צריך לקבוע
בצורה עקבית.

האוטובוס מתחיל לתת שירות ברגע שפתח את דלתותיו ואפשר לנוסעים לעלות. נכון אמנם שעיקר השירות הוא הנסיעה ולא מדובר בכסא להשכרה, אבל גם שלב העלייה לאוטובוס הוא בגדר חלק מהנסיעה.
 

טנק2

New member
המזגן, והמחסה מהשמש/גשם


לדעתי דווקא רגע העלייה לאוטובוס צריך לקבוע
בצורה עקבית.

האוטובוס מתחיל לתת שירות ברגע שפתח את דלתותיו ואפשר לנוסעים לעלות. נכון אמנם שעיקר השירות הוא הנסיעה ולא מדובר בכסא להשכרה, אבל גם שלב העלייה לאוטובוס הוא בגדר חלק מהנסיעה.
המזגן, והמחסה מהשמש/גשם

הוא גם בגדר שירות (עדיף על פני לחכות בתחנה בגשם או בשמש
 

Sephiroth

New member
אני לא כל כך בטוח

נראה לי שהנהג צודק
אוטובוס עומד בתחנה לפני תחילת נסיעה הוא לא בשירות, ואין משמעות לתיקוף.
אני לא כל כך בטוח
הרי נוסעים "חדשים" שעולים על אוטובוס שמעלה נוסעים, נניח, 10 דק לפני שעת היציאה שלו משלמים ברגע העליה ו-90 הדק נספרות להן מרגע התשלום ולא מרגע שעת היציאה של האוטובוס.
מצד שני, אין לי מושג איך עובדת המערכת בחיפה - לו היה מדובר בת"א לא היתה בעיה בהעברת הרב קו בעליה לאוטובוס בזמן ההמתנה וזה בכלל לא שיקול של הנהג.
 
בתל אביב המעברים החופשייים הם רק באמצעות

אני לא כל כך בטוח
הרי נוסעים "חדשים" שעולים על אוטובוס שמעלה נוסעים, נניח, 10 דק לפני שעת היציאה שלו משלמים ברגע העליה ו-90 הדק נספרות להן מרגע התשלום ולא מרגע שעת היציאה של האוטובוס.
מצד שני, אין לי מושג איך עובדת המערכת בחיפה - לו היה מדובר בת"א לא היתה בעיה בהעברת הרב קו בעליה לאוטובוס בזמן ההמתנה וזה בכלל לא שיקול של הנהג.
בתל אביב המעברים החופשייים הם רק באמצעות
רב-קו. בחיפה יש מעברים חופשיים במשך 90 דקות גם באמצעות כרטיסי נסיעה בודדת מנייר.
 
עוד סיבה להשתמש ברב קו

שאלה/תהייה
עשיתי היום כמה נסיעות בחיפה. רכשתי כרטיס בודד שתקף לשעה וחצי. הכרטיס פג תוקף ב 14:26. עליתי על אוטובוס בתחנה המרכזית בערך דקה לפני או בדיוק על הדקה (עיניין של דיוק השעון כבר) אבל הנהג לא רצה לקבל אותו כי הוא היה אמור להתחיל את הנסיעה ב 14:30 ואז הכרטיס שלי כבר יהיה פג תוקף. לי זה לא נשמע הגיוני, הרי את השעה על הכרטיס החדש שרכשתי מדפיסים ברגע הקנייה ולא בהתחלת הנסיעה אז אין שום היגיון שרגע תחילת הנסיעה יהיה המדד ולא הרגע שבו אני מוסרת לנהג את הכרטיס כשאני עולה על האוטובוס בפעם הבאה.
מדובר באיזה כלל/נוהג שאני לא מכירה או קריזה אישית של הנהג הספציפי?
עוד סיבה להשתמש ברב קו
פשוט היה נדלק אור ירוק והיית עוברת.
לדעתי הנהג היה אמור לתת לך לעלות. אבל בהחלט נראה שזה על גבול שיקול הדעת שלו.

ברב קו כאמור לא הייתה לך בעיה
 
זה לא מדויק, כי נוסע שמזדמן לעיתים רחוקות

עוד סיבה להשתמש ברב קו
פשוט היה נדלק אור ירוק והיית עוברת.
לדעתי הנהג היה אמור לתת לך לעלות. אבל בהחלט נראה שזה על גבול שיקול הדעת שלו.

ברב קו כאמור לא הייתה לך בעיה
זה לא מדויק, כי נוסע שמזדמן לעיתים רחוקות
לחיפה לא ירכוש כרטיסיה שמתאימה לחיפה, אלא כרטיסים בודדים שלא ניתנים לטעינה ברב-קו (לפחות עד אשר המטרונית תהיה בתשלום).
הטיעון שלך היה נכון אם היה במדינת ישראל ערך צבור כלל ארצי וכלל מפעילי.
אבל בחיפה פועל מפעיל שלא אוהב ערך צבור...

אין סיבה שיהיה הבדל מבחינת תוקף המעברים בין נוסע שיש לו כרטיסיה ברב-קו לנוסע שרכש כרטיס נייר.
המדיניות צריכה להיות זהה לשניהם.
 

ניצן cocos

New member
לנוסע כזה לא סביר שתווצר בעיית ה90 דקות

זה לא מדויק, כי נוסע שמזדמן לעיתים רחוקות
לחיפה לא ירכוש כרטיסיה שמתאימה לחיפה, אלא כרטיסים בודדים שלא ניתנים לטעינה ברב-קו (לפחות עד אשר המטרונית תהיה בתשלום).
הטיעון שלך היה נכון אם היה במדינת ישראל ערך צבור כלל ארצי וכלל מפעילי.
אבל בחיפה פועל מפעיל שלא אוהב ערך צבור...

אין סיבה שיהיה הבדל מבחינת תוקף המעברים בין נוסע שיש לו כרטיסיה ברב-קו לנוסע שרכש כרטיס נייר.
המדיניות צריכה להיות זהה לשניהם.
לנוסע כזה לא סביר שתווצר בעיית ה90 דקות
וכמובן שאני מסכים לגבי שאר הטיעונים שרשמת.
 

littlerunaway

New member
יש לי רב קו

עוד סיבה להשתמש ברב קו
פשוט היה נדלק אור ירוק והיית עוברת.
לדעתי הנהג היה אמור לתת לך לעלות. אבל בהחלט נראה שזה על גבול שיקול הדעת שלו.

ברב קו כאמור לא הייתה לך בעיה
יש לי רב קו
וממש אתמול הגעתי לתחנה המרכזית כדי להטעין עליו חופשי שנתי. אבל אחרי שהגעתי למרכזית הכרמל גיליתי ששכחתי משהו ונאלצתי לנסוע חזרה הביתה ולחזור שוב.
 

littlerunaway

New member
(רב קו סטודנטיאלי

יש לי רב קו
וממש אתמול הגעתי לתחנה המרכזית כדי להטעין עליו חופשי שנתי. אבל אחרי שהגעתי למרכזית הכרמל גיליתי ששכחתי משהו ונאלצתי לנסוע חזרה הביתה ולחזור שוב.
(רב קו סטודנטיאלי
אז הוא הפסיק לעבוד אחרי ה-15 והייתי צריכה בין היתר לעדכן אותו לשנה הבאה).
 

olli3

New member
מנהל
תפני לאגד בפייסבוק, הם עונים.

שאלה/תהייה
עשיתי היום כמה נסיעות בחיפה. רכשתי כרטיס בודד שתקף לשעה וחצי. הכרטיס פג תוקף ב 14:26. עליתי על אוטובוס בתחנה המרכזית בערך דקה לפני או בדיוק על הדקה (עיניין של דיוק השעון כבר) אבל הנהג לא רצה לקבל אותו כי הוא היה אמור להתחיל את הנסיעה ב 14:30 ואז הכרטיס שלי כבר יהיה פג תוקף. לי זה לא נשמע הגיוני, הרי את השעה על הכרטיס החדש שרכשתי מדפיסים ברגע הקנייה ולא בהתחלת הנסיעה אז אין שום היגיון שרגע תחילת הנסיעה יהיה המדד ולא הרגע שבו אני מוסרת לנהג את הכרטיס כשאני עולה על האוטובוס בפעם הבאה.
מדובר באיזה כלל/נוהג שאני לא מכירה או קריזה אישית של הנהג הספציפי?
תפני לאגד בפייסבוק, הם עונים.
תשאלי אותם מה הנוהל ובמידת הצורך אני מניח שהם יזכו אותך. את יכולה לפנות גם דרך האתר, גם שם יענו לך, אולי יקח להם יותר זמן לענות רק.

צייני שבמידה והיה לך רב קו, היה נדלק אור ירוק והיית עולה. צייני גם את מה שנכתב כאן על כך שאם עולים 10 דקות לפני שאוטובוס יוצא לנסיעה, מבזבזים 10 דקות בעצם.

וכמובן חזרי לעדכן, הסוגיה הזו מעניינת.
 

ai22

New member
לכאורה נראה שיש הגיון

שאלה/תהייה
עשיתי היום כמה נסיעות בחיפה. רכשתי כרטיס בודד שתקף לשעה וחצי. הכרטיס פג תוקף ב 14:26. עליתי על אוטובוס בתחנה המרכזית בערך דקה לפני או בדיוק על הדקה (עיניין של דיוק השעון כבר) אבל הנהג לא רצה לקבל אותו כי הוא היה אמור להתחיל את הנסיעה ב 14:30 ואז הכרטיס שלי כבר יהיה פג תוקף. לי זה לא נשמע הגיוני, הרי את השעה על הכרטיס החדש שרכשתי מדפיסים ברגע הקנייה ולא בהתחלת הנסיעה אז אין שום היגיון שרגע תחילת הנסיעה יהיה המדד ולא הרגע שבו אני מוסרת לנהג את הכרטיס כשאני עולה על האוטובוס בפעם הבאה.
מדובר באיזה כלל/נוהג שאני לא מכירה או קריזה אישית של הנהג הספציפי?
לכאורה נראה שיש הגיון
גם אם יש חוסר שוויון בין אמצעי אכיפה שונים.

התוקף המוארך של הכרטיס נועד במקור כדי לאפשר החלפה בין כמה אמצעי תחבורה (רכבת/אוטובוס/מטרונית), כדי להגיע מהמקור ליעד, בעלות שווה לכל נפש.
כאשר תוקף של שעה וחצי אמור לכסות את כל מקרי הקצה הכי קיצוניים.
כך שאם הגעת אפילו קרוב לקצה הזה - הטיעון המקורי כנראה כבר לא תופס.

במקרה כזה - הנהג צריך לבחור האם לעזור לך או לעזור לחברה שבה הוא עובד,
אלא אם היה מקרה מאוד קיצוני (פקקים של מעל שעה),
ויתור על התשלום אינו הוגן כלפי חברת האוטובוסים.
 

littlerunaway

New member
בכנות? לא הבנתי את ההודעה שלך בכלל

לכאורה נראה שיש הגיון
גם אם יש חוסר שוויון בין אמצעי אכיפה שונים.

התוקף המוארך של הכרטיס נועד במקור כדי לאפשר החלפה בין כמה אמצעי תחבורה (רכבת/אוטובוס/מטרונית), כדי להגיע מהמקור ליעד, בעלות שווה לכל נפש.
כאשר תוקף של שעה וחצי אמור לכסות את כל מקרי הקצה הכי קיצוניים.
כך שאם הגעת אפילו קרוב לקצה הזה - הטיעון המקורי כנראה כבר לא תופס.

במקרה כזה - הנהג צריך לבחור האם לעזור לך או לעזור לחברה שבה הוא עובד,
אלא אם היה מקרה מאוד קיצוני (פקקים של מעל שעה),
ויתור על התשלום אינו הוגן כלפי חברת האוטובוסים.
בכנות? לא הבנתי את ההודעה שלך בכלל
אם יש פקקים בדרך והנסיעה מתעכבת, (וכבר קרה לי שעברתי בגלל זה את ה-90 דקות) אני לא מצפה לשום ויתור בתשלום.
עכשיו, אני לא מבינה על איזה מקרי קצה ועל איזה טיעון מקורי אתה מדבר.
אני עליתי לאוטובוס כשהכרטיס עוד היה בתוקף (וזה לא משנה אם זה בדקה האחרונה). הנהג התחשב בזמן תחילת הנסיעה ולא ברגע העלייה לאוטובוס ולכן נאלצתי לרכוש כרטיס חדש, שכמובן הודפס ברגע העלייה ולא ברגע תחילת הנסיעה.
אני לא מבינה למה זה הגיוני. אם כבר לוקחים בחשבון את רגע תחילת הנסיעה אז צריך להיות עקביים לשני הכיוונים, ולא רק כשזה לטובת אגד.
 

ai22

New member
צריך לשאול למה בכלל יש פטור מתשלום

בכנות? לא הבנתי את ההודעה שלך בכלל
אם יש פקקים בדרך והנסיעה מתעכבת, (וכבר קרה לי שעברתי בגלל זה את ה-90 דקות) אני לא מצפה לשום ויתור בתשלום.
עכשיו, אני לא מבינה על איזה מקרי קצה ועל איזה טיעון מקורי אתה מדבר.
אני עליתי לאוטובוס כשהכרטיס עוד היה בתוקף (וזה לא משנה אם זה בדקה האחרונה). הנהג התחשב בזמן תחילת הנסיעה ולא ברגע העלייה לאוטובוס ולכן נאלצתי לרכוש כרטיס חדש, שכמובן הודפס ברגע העלייה ולא ברגע תחילת הנסיעה.
אני לא מבינה למה זה הגיוני. אם כבר לוקחים בחשבון את רגע תחילת הנסיעה אז צריך להיות עקביים לשני הכיוונים, ולא רק כשזה לטובת אגד.
צריך לשאול למה בכלל יש פטור מתשלום
הפטור נועד במקורו כדי להקל את השימוש במספר אוטובוסים ואמצעי תחבורה אחרים בין המקור ליעד.
לכן - אם יש פקקים חריגים, ולכן חרגת מזמן נסיעה של שעה וחצי, ורק אז הגעת לאוטובוס האחרון, זה לא סביר בעליל, ודרישת ויתור על תשלום היא סבירה (מטרת ההנחה לא הושגה).
כי הנחת הבסיס הייתה שנסיעות עירוניות לא יחרגו משעה וחצי מהעליה לאוטובוס הראשון לעליה לאוטובוס האחרון.


את יוצאת מהנחת בסיס שגויה,
שאגד "חייבת" לתת לך לעלות גם כשחרגת מהזמן של 90 דקות (גם אם מדובר בדקה. גם אם מדובר באוטובוס שהקדים ואוסף נוסעים כדי שישבו בנוחות).
ההנחה שגויה, ולא הוגנת.
 

littlerunaway

New member
אין בעיה,

צריך לשאול למה בכלל יש פטור מתשלום
הפטור נועד במקורו כדי להקל את השימוש במספר אוטובוסים ואמצעי תחבורה אחרים בין המקור ליעד.
לכן - אם יש פקקים חריגים, ולכן חרגת מזמן נסיעה של שעה וחצי, ורק אז הגעת לאוטובוס האחרון, זה לא סביר בעליל, ודרישת ויתור על תשלום היא סבירה (מטרת ההנחה לא הושגה).
כי הנחת הבסיס הייתה שנסיעות עירוניות לא יחרגו משעה וחצי מהעליה לאוטובוס הראשון לעליה לאוטובוס האחרון.


את יוצאת מהנחת בסיס שגויה,
שאגד "חייבת" לתת לך לעלות גם כשחרגת מהזמן של 90 דקות (גם אם מדובר בדקה. גם אם מדובר באוטובוס שהקדים ואוסף נוסעים כדי שישבו בנוחות).
ההנחה שגויה, ולא הוגנת.
אין בעיה,
שאגד לא תתן לי לעלות אם חרגתי מהזמן, אבל באותה מידה אגד אמורה להדפיס לי כרטיס חדש באותם תנאים, כלומר אם האוטובוס הקדים, החל מרגע הנסיעה. אבל את זה אגד לא עושה, היא מדפיסה כרטיס ברגע העלייה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה