שאלה ששאלתי את עצמי....

CANDY MAN

New member
שאלה ששאלתי את עצמי....

אני בטוח מתכוון להתביע שינוי ואין לי בכלל ספק כלשהו... הבעיה שחשבתי עליה היא כזאת. גם עם שינוי תקבל לדוגמא 13 מנדטים וש"ס 9 עדיין זאת לא סיבה מספקת לשרון עד כדי כך שהוא יעדיף לבחור את שינוי על ש"ס... במיוחד לא כשיש מן ברית היסטורית שתמיד ליכוד הולכת עם החרדים... לפחות מאז שאני יודע מה זאת פוליטיקה. עכשיו השאלה היא מה ייצא לשינוי? הרי גם עם 13 מנדטים עדיין היא לא יושבת בקולאיציה (אם אכן שרון יעדיף את ש"ס כצפוי) ועדיין לא יהיה לשינוי מספיק כוח להעביר חוקים כמו ביטול חוק טל או אוטובוסים בשבת או נישואין אזרחיים. איך שינוי תוכל להשפיע אם תמיד הימין (שכרגע הוא בלתי מנוצח) הולך עם החרדים? יש למישהו תשובה? ועוד שאלה... אם שינוי תיהיה מעל מרצ בקואליציה אז לפיד יהיה ראש הקואליציה בעצם?
 

uh34a

New member
תיקון קל

בסוף ההודעה שלך אתה, אני מניח, רוצה להגיד שלפיד יהיה ראש האופוזיציה ולא ראש הקואליציה. זה יהיה כך אם העבודה תהיה בקואליציה. לדעתי צריך הפעם לשאוף ולדחוף את טומי שיכנס לקואליציה ולא שישאר באופוזיציה. המונח "רק לא ש"ס" עובד עד גבול מסוים. מעבר אליו, הישארות באופוזיציה אינה משרתת אותנו.
 
תשובה

שינוי תהיה בממשלה בקונסטולציה של ממשלת אחדות עם הליכוד והעבודה. כמו שאמר פורז אין שום סיכוי שתהיה ממשלה בשותפות של האיחוד הלאומי עם שינוי והעבודה ושרון יעדיף ממשלת אחדות. גם אם שינוי תהיה באופוזיציה זכור: שינוי תתן רשת ביטחון לממשלת שרון בנושאים מדיניים כנגד אנשי הימין הקיצוני. שרון יהיה חייב לשינוי.
 

ביאטה

New member
וחוץ מזה....

שרון יודע שהוא צריך ממשלה רחבה ולא ממשלה שעל כל פסיק תאיים בפרישה והעיקר במציצת מיליונים מקופת הממשלה. חוץ מזה, אל תשכחו שזו כנראה הקדנציה האחרונה של שרון בפוליטיקה והוא רוצה שיזכרו אותו בתור ראש ממשלה חכם בספרי ההיסטוריה ולא בתור אחד של מלחמת לבנון ואינתיפאדת אל -אקצה.
 

ronen1981

New member
שלום ביאטה מה נשמע??

תגידי תוכלי לדבר עם מי שצריך כך שיפרסמו באתר הראשי אינפורמציה על המועמדים לכנסת חלה מהמקום ה7 ועד ה15 לפחות. אנשים שואלים ומתענינים ויש קושי לענות.
 

shaharlahav

New member
יש רשימה!!!

כמו שאתה רואה... פירסמתי פירוט כללי עד למקום 15. אם צריך עוד משהו, אין בעיה. תשאל, ואני יענה! שחר.
 

ronen1981

New member
האם יש בן לקהילה ההומו לסבית ברשימה

כמה אנשים באו מימין המפה הפוליטית ומי? ומאיפה אתה יודע מה שאתה יודע?
 

ביאטה

New member
לא, אין במקום ריאלי.

אבל היו מועמדים השיכיים לקהילה , והם לא נבחרו למקומות ריאלים לא כיון שהם שיכים לקהילה זו, אלא כי היו מועמדים מוכרים וטובים יותר למקומות האלה.
 

shaharlahav

New member
ימין-שמאל

בנוגע לימין-שמאל: עם הימין (גם המתון) מזווהים: מודי זנדברג, ויקטור ברילובסקי, חמי דורון, יגאל יאסינוב. עם השמאל: פורז, נאות, פריצקי. אלו המזוהים- כידוע לי. אך רובם מהמרכז. אני חבר מועצה, מרכז המטה בחירות בנוער שינוי. ולדעבוני... אני מכיר... שחר.
 

shaharlahav

New member
מועצת שינוי

גרשון, עד כמה שידוע לי הבחירות למועצה אמורות להיות בסביבות אפריל-מאי. שחר.
 

ביאטה

New member
איפה פרסמת ?!?!

זה לא שאני לא מכירה את המועמדים , אבל בישביל האחרים ?!?!?! אגב, רונן , אני בטוחה שעד אמצע השבוע הכל יעלה באתר של שינוי , כל הפרטים , עם תמונות,דיעות , השקפות וכו´.
 

ronen1981

New member
אני לא מסכים.

לדעתי אם שינוי תיהיה 13 מנדטים וש"ס 9 מנדטים ותיהיה אפשרות לממשלה של הליכוד עבודה ושינוי. שרון יעדיף זאת. חשוב לזכור שכיום ההצבעה היא בפתק אחד ולכן לליכוד אין צורך גדול כקודם לרצות את החרדים. שנית הליכוד ובראשה שרון רוצה להביא הסגים להראות שממשלתו הביא לשיפור המצב וברור לו לחלוטין שעם שינוי יהיה לו הרבה יותר קל להביא שיפור במצב. כמו כן לשרון יש בעיה בתוך הליכוד אם אנשי ביבי ובעוד ששינוי תעזור לו בביטול ההשפעה שלהם ש"ס לא תעזור אלה ההפך. שרון מדבר על מו"מ עם אישים אלטרנטיבים לערפאת ופה בדיוק הוא צריך את שינוי שתעזור לו ותתן לו גיבוי גדול ורחב יותר מבסיעתו שלו.
 
יש משמעות לישיבה באופוזיציה.

1) אם החרדים בפנים ואנחנו גדולים ובחוץ, יש לזה משמעות. אם יש לחרדים תחליף, משלמים להם פחות. יש לזה הרבה משמעות. 2) עבודתו של חבר כנסת אינה מסתכמת בחקיקה. שלוש פעמים נעזרתי בחברי הכנסת של שינוי כדי לקדם נושאים. באחת הפעמים עזרה לי פרופ´ יהודית נאות לשנות את מדיניות משרד החינוך. שר החינוך דאז, יוסי שריד, התעלם במשך שלושה חודשים מהחלטת בג´´ץ. ההתערבות שלה הבהירה לו שכדאי לו להפסיק עם זה מיד. ההקשר: יוסי שריד ביזה את בית המשפט והתעלם מ-´בג´´ץ המאבחנים´ רק בשביל לדפוק את הקהילה הדיסלקטית. הוא התקפל מהפחד מביקורת ציבורית. הוא לא רצה שיהיה ברור לכל שהוא שר החינוך הכי דיסלקטופובי שהיה אי פעם.
 
טעות אופטית

אם לשינוי אכן יהיו 13 מנדטים ולשס 9 אין לי ספק ששרון יקח את שינוי כמו שפורסם לפני כמה זמו בעיתון הארץ מקורבים לשרון אמרו כי הוא מעדיף את שינוי על החרדים הברית ההיסטורית של הליכוד עם החרדים היא טעות אופטית הליכוד לקחו את החרדים כי מעולם לא היה להם אלטרנטיבה והם פשוט לא היה מסוגלים מבחינה מספרית להקים קואליציה בלי החרדים כיום יש את שינוי מפלגה שלה 13 מנדטים היא מפלגה חזקה שתקבל ראשות על המון ועדות בכנסת ותהיה לה השפעה גדולה בתחום החקיקה אם לשינוי היה 13 מנדטים בכנסת הקודמת אולי חק טל לא היה עובר בכנסת הקודמת בהצבעה על נישואים אזרחים התקבלה התוצאה 30-30 וזה כשלשינוי היה 6 חכים אישית אני חושב שעל מנת להיות בממשלה שינוי תאלץ להתפשר על ענייני דת ומדינה אך להביא לשינוי בתחומי הכלכלה ולבטל את ההטבות הכספיות שהחרדים מקבלים אם שינוי תהיה המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה טומי לפיד יהיה יור האופוזיציה אם שינוי תעבור את מרצ זה פשוט יהיה כיף
 

CANDY MAN

New member
עכשיו שחשבתי על זה ש"ס משותקת!

איום אחד שלהם ושרון ישר יזכיר להם שבאופוזיציה יש לו את שינוי עם 13-12 מנדטים והוא לא צריך אותם בכלל... לפחות הנחמה בזה ששינוי לא תיהיה באופוזיציה היא שש"ס לא יוכלו לסחוט יותר אף אחד! מעכשיו יש לה תחליף שלא רק שהוא מאיים עליה אלא שהוא גם יותר איכותי וגדול ממנה! הקץ לשחיטות הגיע!
 
1000 כבאים לא יצליחו לכבות אותי |שר

בכל מערכת בחירות, מאז 1984 תמיד ניבאו לש"ס מספר מועט של מנדטים ממה שהיא קיבלה באמת בבחירות, ובכן, אני כבר מחכה לבחירות הללו....
 
למעלה