שאלה שנשאלתי:האם ניתן להתאמן בקראטה

safi18

New member
שאלה שנשאלתי:האם ניתן להתאמן בקראטה

ובטאקוונדו במקביל? האלמנטים די דומים,לא?
 

Pyongwon

New member
לא חושבת שמומלץ. אצל מי אתה מתאמן

בטאקוודו, מה היא דרגתך (אם יש) ומה אתה מחפש בטאקוונדו? כללית, לא רעיון טוב להתאמן בשני שיטות מנוגדות זו לזו. השרירים שתפתח בטאקוונדו (גמישות, הרבה עבודת רגליים וזריזות רגליים) לא יעזרו לך כל כך בקראטה (שוב, למיעוט ידיעותיי בעניין...) ולא, האלמנטים ממש לא דומים. לא הפומסה, לא הקאטות ובהחלט לא - הקרבות והטכניקת. ג'ס.
 

avima

New member
בשנתיים הראשונות לאימוני התאמנתי

בקראטה ובטאיקוונדו בו זמנית. האלמנטים די דומים והחידוד שנבע מההבדלים פתח לי את דפוסי המחשבה - האם כדאי לעשות הגנה כך או אחרת וכדומה. לגבי השאלה האם כדאי לך לעשות זאת - חסרה המון אינפורמציה עליך בכדי לתת תשובה רצינית.
 

Gilgil1

New member
לא מומלץ למתחילים אבל כן למנוסים

לדעתי אומנויות לחימה זה ים אדיר של חומר. קודם תרטיב את האצבעות, תטעם ותחוש. לא טוב להתפתחות שלך לערבב בין שיטות שונות כשהסיבה האחרונה היא פרקטית- תתקשה לעמוד במבחנים כי כל שיטה תלמד קצת אחרת (וזה לא שאתה לומד שתי שיטות רחוקות כמו קרטה וג'ודו). אחרי כמה שנים (לדעתי מינימום 5) כשתלמד להכיר את היכולות שלך, את הגוף שלך, את סגנון הקרב שלך, את האופי שלך אז זה הזמן ללכת לשיטות אחרות. ובניגוד לדעת רבים מהשיטה שלי- לא רק מותר אלא רצוי. בשלב כזה זה יתן לך זוית חדשה לראות דברים ישנים. את בסאי הבנתי רק אחרי חודשיים באייקידו כי שאלת אחת התנועות נפתרה לי. לסיכום- לדעתי האמת פה היא עם כולם אלא שהשאלה היא התזמון הנכון.
 

Pyongwon

New member
ואני... רק בשיטה אחת. ניסיתי גם דרך

אחרת (כלומר הייתי במסורתי עד חומה ואז עברתי למודרני) וניסיתי איזה חודש של איקיידו, אבל it wasn't my cup of tea . גם ניסיתי ג'ודו, שגם היה נחמד. ועדיין נחמד. אבל, כפי שאמר לי חניך שלי - התחום העיקרי שלי הוא טאקוונדו, התחום המשני - שיטה אחרת. גם טוב. אבל קודם תתמקצע (כך כותבים?) בשיטה אחת, ואח"כ - לך לראות משהוא אחר. והכי מעניין- כאשר אנשים משיטה אחרת ורקע של קרקע מגיעים אליך למועדון - זה לעטוף את כל החבילה במעטפת של זהב... מגניב מאוד! ג'ס.
 

Gilgil1

New member
אני חושב שאמרנו את אותו הדבר לא?

קודם להתמקצע בשיטה אחת ואז, אם יש צורך, ללכת ללמוד עןד משהו.
 
למעלה