שאלה שמענינת אותי

paulika

New member
שאלה שמענינת אותי

חברים של בני, שהודחו מהקורס, לפני למעלה מחודש, שוחררו מהצבא עד שתמצא להם אלטרנטיבה אחרת. הזמן הזה לא נחשב להם כזמן שירות. זה יכול לקחת חודשים. שאלתי האם זה תמיד היה כך או שבעבר הם פשוט שהו בבק"ום, עד לשיבוץ מחדש. נראה לי שזה לא הוגן כלפי הנערים הללו שהתגיסו, והודחו שלא מבחירתם ועכשיו כל תקופת השירות מתארכת להם, הם יגמרו צבא יותר מאוחר ובנתיים מבזבזים זמן, כי אינם יכולים להתחיל שום דבר חדש. הם לא יודעים מתי יגויסו שוב. האם כל האינפורמציה הזו , שאני מעלה כאן נכונה?
 
פאוליקה, ממש לא

כשהבן שלי הודח מטיס, הוא היה בדח"ש (דחיית שירות) חודשיים בבית. לאחר מכן הוא הגיע לבקו"ם ,הציעו לו הצעות שונות ובחר במה שבחר. לאחר שנה הם מבקשים בטופס מיוחד הכרה בדח"ש ומקבלים.כך שאולי הם משתחררים מאוחר יותר אך בתנאי קבע. מה שאני כתבתי בני עבר.
 

paulika

New member
שמחה לשמוע, כי זה נראה לי מאד לא

צודק. זה מה שסיפר לנו חבר של בני. אז אמסור לו את דברייך, ירגיע אותו קצת
 

oshiko

New member
זה הסידור לקרביים במעבר

או לא קרביים שעוברים לקרבי. מכיוון שבניגוד לכלל צה"לי היחידות הקרביות מתחילות מסלולים רק 2-3 פעמים בשנה, אין לצבא מה לעשות איתם בשלבי המעבר, ולכן הפרוצדורה הרגילה היא להוציא אותם לדח"ש. תקופת הדח"ש לא נחשבת. הבן שלי עשה דח"ש חדשים אחרי טירונות לא קרבית לפני שהתחיל מסלול קרבי.
 

שויו

New member
אולי אז יהיו להם יותר אפשרויות

לשיבוץ. מכר שלנו היה במצב הזה לפני כשנה. כשהגיע לבקו"ם העמידו בפניו 3 אפשרויות: תתחנים, נ"מ או דח"ש עד למשהו אחר יותר קרבי . הוא לא רצה דח"ש ולכן התגייס לנ.מ והיה מאד מאד לא מרוצה.
 

oshiko

New member
לחוזרי דח"ש עדיפות בשיבוץ

יש תאריך מרוכז לחוזרי דח"ש. בדיוק היום התגייסו אלה שחוזרים לגיוס נובמבר. הם חוזרים לפני שבוע הגיוסים לחי"ר (שבגיוס הזה יוצא בשבוע הבא). כך עדין היחידות לא מתמלאות, ויש אפשרות לתת להם את העדיפות הראשונה, מקסימום שנייה. כולם מקבלים בדרך כלל ללא בעיות. שיקול חשוב למי שזה רלוונטי עבורו.
 

אימשל2

New member
המכר שלכם לא מרוקאי...

מספרים על ז'וזו, שכשהודח מקורס טיס רצה ללכת רק לנ.מ. כי:"אם אני לא טס אף אחד לא טס".
 

אימשל2

New member
המחשב בשביתה איטלקית

רציתי להוסיף לבדיחה אזהרה והתנצלות מראש למקרה שהבדיחה פוגעת במישהו. הבדיחה כ"כ התאימה לסיטואציה, שהחלטתי להבליג על שינאתי העזה לבדיחות גזעניות ולהביא אותה. המחשב שלי לא נתן לי להכניס עוד הודעה, עד עכשיו. נראה לכם שלמחשב שלי יש אג'נדה עדתית ולכן מנע ממני כניסה עד עכשיו?
 
למעלה