שאלה של מתחיל לפני רכישה

saibuster

New member
שאלה של מתחיל לפני רכישה

אני בן 35 והגיע הזמן להגשים חלום ילדות :)
אתחיל ואומר שאני בעל ניסיון עשיר מאד ברכיבה על אופני שטח, וכשאני אומר ניסיון עשיר אני מתכוון לרכיבות באתרי דאונהיל בחול והרבה פודיומים באליפויות ותחרויות בארץ. במילים אחרות יש לי אוריאנטציה טכנית מאד גבוהה על אופני הרים וכושר מאד גבוה. לא בטוח שזה רלוונטי לרכיבת אופנוע אבל אני די בטוח שזה כן רלוונטי לסוג הרכיבה שאני מחפש ולסוג האופנוע.

פחות מעניין אותי לתת גז בשבילים פתוחים במהירויות גבוהות ופחות מעניין אותי לתפור דיונות. הרבה יותר מעניין אותי קטעים מאד טכנים, דוחים במקומות לא מסומנים (כמובן רק שזה ניתן בלי לפגוע בטבע), סינגלים וטיולים (רגועים)בתוואי שטח שונים. אני מאד אוהב "לעבוד קשה" מצד אחד ומצד שני נהנה גם לתת לכלי לדרוס הכל.אבל! בסופו של יום הכי חשוב פאן. :)

בשיחות עם רוכבים פה ושם נראה שהדעות דיי חצויות. בהתחשב בעובדה שאני רוכב מתחיל אז זה תמיד או 250 4 פעימות או 125 2 פעימות. הנטיה הטבעית שלי היא לכלי קטן יותר שיזכיר לי את האופניים (ואת הילדות, בצפייה והזלת ריר על תחרויות מוטוקרוס). הרצון לעבוד קשה ושיהיה לי הרבה say ברכיבה עצמה גם מושכים לכיוון ה125.

כמובן שרכיבות מבחן יהיו על שני הסוגים אבל מנסיוני בהרבה תחומים בחיים, לא תמיד ניתן להבין ממבחן קטן מה ששעות של ניסיון יכולות לתת.
האם ה125 זה הכיוון? האם זה ממש לא הכיוון? אשמח לשמוע כל דעה ולכאן ולכאן.

תודה מראש!
 

YellowBeta

New member
נשמע ש125 זה מה שיתאים לך,ביה"ס הכי טוב לשליטה באופנוע

מצטיין בטכני ועושה הכל ( הייתי המון שנים בנפח הזה)
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בעקרון התשובה שלי אולי תהיה קצת שונה . נכון שה-125

דו'פ יתאים לך כי:
הוא קל משקל- זה תואם לך. אבל לא רק הוא לדעתי.
הוא בעל שלדה קטנה יותר ביחס ל250 מקביל 2 פעימות או 4 פעימות.
וגם כאן לא רק הוא .
הוא בעל כוח שמתקבל בדרך כלל בסל"ד גבוה ביחס ל4 פעימות.
מצד שני בבקשך את הקלילות ואת אופי השילדה אני הייתי בוחן גם:
ללכת לכיון דופ' 200 (קטמ' לדוגמא). שהוא בעל שלדה של 125 וחזק יותר, יותר בשרני יותר למטה ועדיין עם אותה שלדה ואותו בסיס מנוע -מנוע עליון שונה נפח גדול יותר וחזק יותר.או לשקול לכת לכיון דופ' 250 בדמות פרירייד.
יש בפורום כמה חברים שיש באמתחתם פרירייד אולי הם יוכלו להרחיב בנידון.
אגב , אני מכיר שני רוכבי דאון-היל שרכשו 125ים דופ'ים. אחד אפילו קנה ממני שהוא בעצמו צעיר אמנם ממך בהרבה אך גם מתחרה בדאון-היל.
לדעתי אכן ללכת לכיון דופ' השאלה איזה נפח ואולי גם דגם.
 

Fengluzon

New member
אכן, לפי התיאור שלך, 125 יעשה את העבודה הטובה ביותר בשבילך.

באופן אישי, הייתי מנסה גם 250 4 פעימות רק בשביל התחושה האישית שלך, אך שוב, כנראה לפי תיאור הניסיון האישי שלך, 125 יהיה מתאים יותר לצרכיך.
תתחדש.
 

a c t i v e X

New member
ה125 יהיה לך מצויין

הכי אופניים שיש, חוץ מהפרירייד250, ששם "אופניים" זה כבר לא מחמאה
ה125 זה אופנוע אמיתי, עם הקלילות והחדות המירביים. ה200 הוא מעט יותר מדי מנוע לדעתי, לפחות בהתחלה.
נסה את ה125, לדעתי, ע"ס התאור שלך את עצמך, תתחבר מהר ותהנה מאוד
&nbsp
 

saibuster

New member
תודה לכולם!

אכן ה125 נראה כאופציה הכי הגיונית. החשש היחיד שלי הוא כלכלי ושלאחר שנה ארצה לשדרג למשהו עם יותר כח וסתם אבזבז כסף מיותר. ראיתי שיש אופציה שנקראת "Kokusan אלקטרונית עם אפשרות לבחירה בין שתי מפות" למשל באופנועי TM. האם ניתן לקחת אופנוע 250 ולקסטם לו את אחת התוכניות כך שהוא יהיה עדין משמעותית ויתאים יותר לרוכב מתחיל? מחלת השדרוגים מוכרת לי היטב מעולם האופניים והייתי ממש מעוניין לסגור לעצמי הרבה פינות מראש :)

אגב בנוגע לפרירייד, הוא נראה מדהים אבל מעט נישתי. קראתי כמה ביקורות שקראו לו "cheat bike" מרוב שהכל קל איתו והוא מפצה על טעויות של הרוכב. אני לא מחפש קל בשלב זה
. חשוב לי מאד ללמוד לרכב ולפתח את המיומנויות ללא פיצוי או פרגון מהכיוון של האופנוע.
 

ikelner

New member
125 חד משמעית

ברוך הבא.
מפות הצתה - ל 125 זה מיותר לגמרי.
אם לא תטעה (וזה לא קשה) ותקנה את ה 125 הנכון גם מהשדרגת תוכל להחלים.
בתור "דו מיני" מוצהר (אופנוע ואופנים) ומאד מנוסה, הנסיון שאתה מתאר ומה שאתה משדר נשמע סבבה, אם כי לא ערובה להצלחה, ולמרות שלא נתת נתוני גובה/משקל נשמע שאכן פרירייד לא בשבילך.
בהצלחה
 

saibuster

New member
אז כנראה שזה יהיה 125, עכשיו השאלה איזה דגם?

אני רואה שהKTM מקבלים ביקורות טובות בכל מקום ויש להם על פניו שירות טוב מאד בארץ אבל הדגם 125 גם יקר ב20% יותר מהTM שבכל הביקורות בחול עפים עליו בתור אופנוע שמגיע ישר מהייצרן עם החלקים הכי טובים. (שוב, אני לא מבין בזה כלום). במחיר של הKTM אני יכול לרכוש את הTM + כל הציוד מיגון,ביגוד הנדרש. וזה הרבה מאד כסף.

אני לא מודע לעוד שחקנים חזקים בשוק, האם פספסתי משהו? אוסיף ואומר שאני מחפש לנסוע בצורה חוקית + ביטוח בכל מקום שארצה כך שרישוי אפור זה לא בשבילי.

אגב, איך המשקל והגובה רלוונטים? אני 1.70 על 64 קילו.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
קיבלת תשובות מצויינות להבנתי. היה בטוח

שכמו ש ikelener כתב אתה לא תטעה או בו נאמר זה באמת לא מסובך שלא לטעות. מנסיון חיים(של הבן אמנם וכאב),ה-125ים שהיו ברשותי היו KTM ולא שום דבר אחר. הראשון היה שנתון 10 והשני היה שנתון 12. שני הכלים היו מצויינים. עמידים,חזקים ,שרדניים, באמת אופנועים מצויינים. שרות בכל נקודה שתבחר כמעט, חלפים זמינים מאד וניתנים להשגה בנקל. אופנוע מאד מבוקש עם שוק מצוין. אגב, הבן ניסה בעבר את אותו TM שאתה הזכרת. חשב שהוא יעלה על איזה מטוס קרב בהשוואה של פנטום מול F15 . עלה , עשה סיבוב של כמה דקות וירד לא מצא חן בעייניו בכל היבט שלא לדבר על הכוח כפי שתאר בזמנו. זה סיפור מהחיים כנאמר. אני באמת לא מכיר דופ'125 שונה מהקטמ ולא יכול לחוות דעה אלה רק לתאר לך סיפור מהחיים. לא סתם קניתי גם אני שניים כאלה וגם הבא יהיה קטמ דופ' אמנם 200 אבל קטמ. שאתה מתזכר תקציב תחשוב תמיד לשאוף למה שחדש יותר עם כמה שפחות שעות מנוע ידיים וכמובן כלי מטופל. זה דורש אורך רוח וסבלנות אבל זה בר השגה. לסיכום לך לדעתי לקטמ 125 ושנתון 12 ומעלה. תקציב סביב 32K. גם אם תחסוך עוד קצת ויקח עוד קצת זמן זה עדיף. דעתי בכל אופן. בהצלחה!!
 

ikelner

New member
המשקל והגובה

רלוונטי, אם לא הייתי קיצונית כבד וגבוה (למרות שכבר ראיתי טייסים קרובים ל 100 קג על 125), מה שאתה לא. אתה בול 125 מבחינת מידות. באופנועים ניתן לשחק עם קפיצים להתאמות משקל, אבל מבחינת התאמות גובה יש רק אופציה לשחק עם מיקום כידון.
אישית אני לא קונה אופנוע בתור עיסקה. חשוב לי שזה יתאים לי להנאה. אבל אם כבר מסתכלים על הכסף, אז חשוב להסתכל גם על המכירה. נסה לקנות קטמ משומש בשוק ותראה שני דברים: א. הם זזים ונמכרים - יש להם שוק. ב. הם מחזיקים מחיר קרוב למחירון שלהם. ה TM יהיה בדיוק הפוך. גם אם הוא אופנוע טוב, הוא לא נקלט, הוא לא נמכר, אין לו אופציות לחלקי אפטרמרקט, אין לו חלקים משומשים ואתה נתון לידיו של היבואן הקטן יחסית שנתון לידיו של יצרן קטן מאד. מעבר לזה שמנוע ה 125 של קטמ הוא פלא הנדסי ולדעתי המנוע הטוב ביותר בכל הליין שלהם והטוב בקטגוריית ה 125. גם בשאר התחומים ואמינות הוא ליגה מעל.
 

enigo

New member
תחשוב על זה ככה - אתה כבר שנים רוכב על חצי כח חמור

ועכשיו תעבור במכה לשלושים ומשהו כח סוס. יקח לך קצת זמן למצות את זה.
 

saibuster

New member
איזה חצי כח


אני מחזיק על אופניים 350 וואט (חצי כס) בערך 8 דקות. 700 וואט ( בערך 1 כס) בלחץ 20 שניות :)

בכל מקרה, תודה לכולם על המידע, עזרתם לי מאד!
אעדכן בהמשך (בתקווה עם תמונות :) )
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אניגו באמת יתכן ויש לו כושר ואפילו טוב , אבל אני לא

הצלחתי להבין ממה שכתב וגם שאלתי אותו על הכושר.
הדבר היחידי שבוחן כושר /יכולת אירובית הוא זה למיטב ידיעתי
כך זה צלי בכל אופן (כל חצי שנה בערך).
METS
 

המחשמל 64

New member
מנהל
שמחנו שבאת ובהצלחה. תמיד מוזמן לשאול תמיד ישמחו כאן לסייע

ולכוון .
לגבי ההספקים על האופניים לא הבנתי איך הגעת לערך הנ"ל?
אני מתאמן במכון יעודי "להספקים" כך נקרא לו ובדרך כלל האימון שלי על 90 וואט
לחצי שעה על הקרוס. מתקבל סביב 8-9METS
שאני עובר את הערך של ה- 90 אז אני מגיע גם לנאמר 100, 110-115.
אבל איך הגעת ל350? ול-700 , לא מסתדר לי אפסס משהו עם מה שידוע לי
ואני מתאמן ומכיר מקרוב גם מבחני כושר/מאמץ.
יש איזה הסבר
 

enigo

New member
אני חושב שבודקים באופניים במשהו שדי מזכיר דיינו

בעצם גנרטור שמייצר התנגדות לגלגול. ההספקים שלו דווקא מסתדרים עם מה שאני מכיר - יש מועדון רכיבה די גדול שנקרא "500 וואט", למשל. רוכבי כביש טובים מגיעים גם להספקים של 1000 וואט לזמנים קצרים ממה ששמעתי.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
לא מסתדר לי באמת שלא. אני עושה כל חצי שנה מבחן ארגורמטריה

במכון יעודי לכך ששם אני גם מתאמן תדיר כבר כמה שנים טובות.
על מנת להגיע לכושר פיזיולוג של המאמץ בונה תוכנית יעודית עבורך.
לאורך הזמן הכושר משתפר. בהתחלה אתה לא מבין את מהות המספרים אבל עם הזמן נצבר ידע ונסיון.
רק לפני זמן קצר ערכתי מבחן כנ"ל. הגעתי בשיא המאמץ לאחר כ -13 דקות בערך לערך של 13.5 METS מה שמצביע על יכולת אירובית טובה מאד.
על מנת להגיע לזה כמובן שנדרשת התמדה שבועית של 3-4 פעמים בשבוע אבל יתרה מכך אני מתאמן על סביב 8-9METS שזה שקול לערך של כ- 90ואט.
אחר חצי שעה אני סחוט כעגבניה. אז אוקיי אני גם "גונב " לפעמים ועולה ל100 אולי 115 וואט אבל לא ניתן להחזיק שם זמן רב כי זה גם "פסיכי" במהירות הרגליים על המכונה. אז זה מה שלא מסתדר. 350 וואט לא נראה לי משהוא ממש ממש לא מסתדר לי.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
נכון זה ההיגיון! שיטת מדידה אחרת שנובעת גם אולי מציוד/מתקן

שונה- מדידה על הקראנק וכאן זה מכשיר ספורט אירובי שונה לחלוטין.
אבל מה שקובע זה מבחן המאמץ בMETS,אלה הערכים הקובעים.
 

enigo

New member
אתה מנסה לערבב בין שיטות מדידה שונות - זה אף פעם לא עובד טוב

אין לי מושג איך נמדדים הוואטים במדידה שלך, אבל ככל הנראה יש הבדלים גדולים מאוד בין שתי השיטות. יכול להיות שזה רק הבדל של פקטור (כמו ההבדל בין ניוטון-מטר לקג"מ, למשל), אבל יכול להיות שזה הבדל מהותי יותר (כמו בין כ"ס למומנט, נגיד). נחכה שיגיע מישהו שמכיר את שתי השיטות ויודע מה ההבדל.
 
למעלה