שאלה טובה
נתחיל בשאלה השניה שהתשובה היא לא, את לא צריכה להסביר במודעה שלך איך הגעת ל מחיר המשלוח. לגבי השאלה הראשונה היא מתחלקת לשניים איך אני מחשבת את דמי המשלוח איך אני מציגה את דמי המשלוח חישוב דמי המשלוח - את שוקלת את המוצר במשקל של עד 5 קילו (אם את רוצה להיות רצינית כדאי שתצטיידי בזה)
כזה למשל וניגשת
לאתר דואר ישראל. לפי מדינת היעד (נניח שאת מייעדת את המוצר לארה"ב) את מחשבת את עלות המשלוח, עדיף להחמיר ולחשב לפי דואר רשום, עד 2 קילו את מחשבת לפי מכתב ומעל 2 קילו לפי חבילה. לדוגמא אם המוצר שלך משקלו 800 גרם ותשלחי אותו רשום לארה"ב תשלמי עליו 30 ש"ח. עקרונית את יכולה לחלק את העולם בגס לשלושה איזורים , ארה"ב, אירופה ואוסטרליה. לכל אחד מהם יהיה מחיר משלוח אחר. אירופה זולה ביותר, ארה"ב אחריה ואוסטרליה הכי יקרה. מעבר למחיר המשלוח את מוסיפה עלות חומרים, הזמן שלך והדלק לדואר ולספק הסחורה לפי הערכתך בגס נניח 30% מדמי המשלוח. את זה תחלקי בשער היציג של דואר ישראל ויש לך את המחיר בדולרים. לגבי הצגת דמי המשלוח זה עניין אחר. אם את יודעת שעלה לך 10$ המשלוח והמוצר נמכר במחיר כולל ממוצע של 40$ יש לך כמה אפשרויות הצגה מוצר - 40$ משלוח - חינם, יתרון שאת עולה טוב יותר באפשרויות החיפוש, חיסרון שאת משלמת עמלה רק על מחיר המוצר ובמקרה הזה זה יוצא לך יקר יותר. מוצר - 30$ משלוח - 10$, יתרון שאת משלמת פחות עמלה לאיביי (רק על 30$) , חיסרון שאין לך יתרון ממשי מול המתחרים. מוצר - 25$ משלוח - 15$, יתרון שאת נראית יותר זולה מול המתחרים במחיר המוצר, חיסרון שייתכן שיחשבו שהמשלוח יקר מדי. לפי השיטה השלישית את יכולה לראות באיזה מחיר ממוצע כולם שולחים, להשוות למחיר המשלוח שלהם ולתמחר את המוצר יותר בזול וככה להרויח מעלות המשלוח הזולה בישראל. אז ככה את יותר זולה מהמתחרים ועדיין המשלוח לא נראה יקר. בהצלחה לך