שאלה של מוסריות 2.

איוס

New member
שאלה של מוסריות 2.

אני עוד יעשה פה טרילוגיה.
אבל הפעם זו לא אני אלא חברה שלי. הסיפור שלה הולך ככה.... בחורה מכירה בחור. בחורה מתאהבת בבחור עד מעל הראש. אותה בחורה אחרי שלושה חודשים מגלה שלבחור יש חברה. אבל היא כל כך מאוהבת שהיא ממשיכה להיות איתו מאחורי גבה של החברה ועוד משחקת אותה חברה שלה. עכשיו הסיפור קצת יותר מורכב מאחר והוא לא אמר לה שיש לו חברה שדרך אגב היא מכירה אותה....
ולפעמים בא לי להרביץ לה על מה שהיא עושה אבל מצד שני אני גם קצת מבינה אותה. מה אתם אומרים
אני חושבת שזה לא מוסרי בכלל לצאת עם מישהו שאת יודעת שיש לו חברה ובמיוחד שאת מכירה אותה ויושבת איתה על כוס
ומאחורי הגב שלה מזיינת את החבר שלה. היא לא רואה את זה כמוני.
 
להיות מספר 2

תראי אני לא רוצה להיכנס לנישה של המוסר (כי אין ספק שזה לא מוסרי) אבל!!! יש כאלה א/נשים שלא מוכנים להיות מספר שניים, הרי אם יהיה לא אירוע חברתי הוא לא יקח אותה (והוא אפילו לא יציג אותה לחברים שלו), ותמיד היא האפציה בשנייה כי תמיד יש לו את הגב' הראשונה. עכשיו יכול להיות שהיא בסרט שהוא יפרד מהחברה הקבועה (כי כבר לא אוהב אותה... "ה"תירוץ הנדוש) ושהיא תתפוס את מקומה! אז הצעתי שתשלחי אותה לבלוקבסטר הקורב לביתה להחזיר את הסרט שהיא חייה בו כי מחר היא תיהיה מספר אחת (ולו תיהיה מספר 2 חדשה). הא... ומוסר ... לא אין פה עניין של מוסר אף אחד לא מוסרי גם הטובים שבנינו עושים טעויות ונופלים במקומות שאמרו שהם לא יפלו.
 

הכוכבת

New member
מסכימה עם כל מילה

זה לא עניין של מוסריות אלא עניין של להיות מספר 2. אם ככה היא חושבת שמגיע לה לחיות - בבקשה. בעיה שלה.
 
זהו...יש הרבה שחיים\יות

במחשבה שיעזבו את מי שהיה לפניהם בשבילם. פעם אחת בחיים שלי הייתי במצב בו התאהבתי במישהו תפוס (שטרח להגיד שוב ושוב שהוא על סף פרידה). משהו בפנים לא נתן לי לקחת את זה רחוק ואחרי שבועיים של דיבורים החלטתי לקבל איזשהי תשובה-לכאן או לכאן. אמרתי לבחור שאני מבינה שהוא קרוע,אבל הוא צריך להחליט כי הוא פוגע בשתינו. כמובן שהוא העדיף את הקשר שכבר היה לו-זו הרי בחירה בטוחה... מעבר לזה, אני שואלת את עצמי אם באמת הייתי רוצה להיות עם אדם שעזב אחרת בשבילי. אני חושבת שלא הייתי מצליחה לבנות בו אמון וזה היה מתפרק מאוד מהר.
 

roee

New member
שאלה של מוסריות

תכירי לי את החברה שלך ואל תספרי לחבר שלה שלא יספר לחברה שלו? ואם אפשר את 2 החברות ביחד...
 

ה ח ו ק ר

New member
../images/Emo4.gif

תקראי לי "מיושן", תקראי לי "יפה נפש", תקראי לי "מוסרי", אבל כל הקטע הזה ממש לא נראה לי... נתחיל בבחור, הבחור שקרן, בוגד, שניצל את תמימותה הראשונית של החברה שלך, התחיל איתה, סחף אותה למערכת יחסים מסויימת וכל זה בזמן שיש לו חברה. מה זה אומר עליו? לא חושב שכבחורה הייתי רוצה להכיר בחור כזה... נעבור לחברה שלך.. כל זמן שהיא לא ידעה מכלום ובתמימות חשבה שהיא היחידה בחייו, סבבה.. ברגע שנודע לה שלבן אדם יש חברה (מכירה אותה, לא מכירה, ממש לא רלוונטי..) , מיד לזרוק, מיד לחתוך, מיד להעלם... זו דעתי בכל אופן.. זה שהיא בחרה להמשיך במשחק של הבוגד הראשון וגם היא נכנסה לקטע של בגידה באמון של חברתה ועצם זה שהיא יודעת שהיא חיה עם בחור שקרן ובוגד מטבעו, זה קצת מרמז לי על אופייה... בכלל, נאמנות ויושר הם הבסיס לכל מערכת יחסים, בשתי המערכות יחסים שאת מפרטת כאן שבשתיהן שותף הבחור, הבסיס הזה איננו... רק אני חושב ככה? או שהקטע של לנהל מערכת יחסים המבוססת על שקרים ובגידות מקובלת על חברי הפורום...? בקיצור, לא אהבתי בכלל את הקטע...
 

איוס

New member
אתה כל כך צודק...

וזה בדיוק מה שאני אומרת לה אבל היא.. בשלה אומרת לי שטוב לה ככה, שנח לה עם זה שאם יום אחד יקרה משהו היא תמיד תיהיה שם לאסוף את הרסיסים ואני תמיד שואלת אותה אם זה מה שהיא שווה פרורים ורסיסים.
 

הכוכבת

New member
זה עניין שלה...

חברות או לא חברות - תני לה לחיות את החיים שלה... תהיי חברה טובה מהצד - אין לך ברירה.
 

ה ח ו ק ר

New member
רסיסים?

רסיסים של שקרים? רסיסים של בגידה? רסיסים של מערכת יחסים רקובה מהשורש? איוס... הבן אדם בוגד בחברתו בעזות מצח! בואי ונגיד שעוד חודש הם יפרדו, החברה שלך תהפוך להיות "הרישמית".. כמה זמן לדעתך יקח לגבר הזה לבגוד בה עם מישהי אחרת? זה שהיא מאוהבת בו עכשיו וזה שנוח לה כרגע זו לא סיבה מוצדקת לחיות לצד אדם כזה, זה קצת משול למערכת יחסים עם גבר נשוי, מה יוצא מזה? זהו, שלא יוצא מזה כלום. תעירי אותה, כמה יותר מהר, ככה יותר טוב.
 

איוס

New member
גם אני אמרתי לה

שהסיפור שלה בדיוק כמו לנהל רומן עם גבר אסור היא פשוט מאהבת!!!! אולי אני אתן לה לקרוא את מה שאתם כותבים ככה היא תדע שלא רק אני חושבת ככה.
 
אחרי כל מה שאמרת לה

תגידי לה את המשפט הכי טוב לשניכן שרק היא יודעת מה טוב בשבילה,ואף אחד לא יכול להיות במקומה. ואם היא צריכה משהי שתעזור (במקרה הזה בטוח לגרד אותה מהרצפה) את תהיא שם כי ככה זה חברות זה לא יעזור השיכנוע אז לפחות תני לה את ההרגשה שאת חברה שלה ולא נגדה
 

dudusch

New member
ממשיך את שכתבו קודמיי...

הבעייה אינה בבחור (מאחר ואת מנסה לעזור לחברה שלך). לאנשים שונים יש סיבות למה שהם עושים. רק ע"י מתן זוית מבט שונה, הצגה של "עלות מול תועלת" יכולה לתת פתח למשהו אחר. אנשים שנמצאים בתור צלע שלישית עושים את זה אולי מתוך דימוי עצמי נמוך (זה מה שהם יכולים להשיג), אולי התמכרות לריגושים (על הקצה, מאחורי הגב), ויכולות להיות סיבות נוספות. כל זמן שהיא לא מוכנה לראות מעבר למקום בו היא נמצאת, מקום של "נספח", מקום שני, וכו' לא יעזור שום דבר שתאמרי לה. מעבר לכך, אל תשפטי אותה, במיוחד לא לפי אמות המידה שלך. זה לא יתרום לאף אחד ויחזיק אותך היכנשהו מלהיות שם איתה.
 

sh53

New member
../images/Emo45.gif ורציתי לשאול

* אולי מישהו אחר עשה לה את זה והיא מנסה לפגוע באחרים בדיוק באותה דרך שפגעו בה אחרים? גם אם התשובה היא כן, עדיין אין זאת הדרך לבנות מערכת יחסים בריאה ותקינה המבוססת על אמון. * האם במערכות היחסים שלה עד היום היא היתה "הקורבן"? הבחורה שתמיד מסדרים אותה ותמיד זקוקה לעזרת החברה כדי שיצילו אותה למצב שאליו נקלעה (ולא שהיא יצרה אותו בעצמה? אם כי אין זה אומר שהיא לא בחרה להיות שם). גם אם התשובה לשאלה היא כן, עדיין אין זה אומר שאי אפשר לשנות מצב, שאי אפשר לשנות אופי ולהוביל את עצמה לתוך מערכת יחסים שהיא תקבע את הדברים גם ולא רק שיקבעו לה ו"יסדרו" אותה. כמובן שמצטרפת למה שאמרו כאן הרוב, זה שהיא נמצאת היום בתוך המערכת הזאת (שלא באשמתה), זה לא אומר שהיא צריכה להמשיך להיות שם גם מחר ומחרתיים.
 

P u s s i c a t

New member
שאלה של שכל

כי מוסר מסתבר אין לה. עברו שנתיים, שמונה, מה זה משנה כמה זמן היא שוכבת אתו. היא גילתה שיש לו חברה. בעיניי (ומוסר הוא כמובן עניין אינדיבידואלי) ברגע שיש למישהו חברה אני לא נוגעת בו. רוצה לבגוד בה? שילך לתור אחרי אלפקות. לא נותנת יד לבגידות, כי בגידות זה הדבר הכי שפל בעיניי. כך שבלי קשר למי זו החברה שלו - חותכת. גם בגלל שלא מתעסקת עם תפוסים (ולא, לא הטבעת על האצבע היא מה שעושה את ההבדל) וגם בגלל שלא ממשיכה קשר עם שקרנים, תחמנים, מלוכלכים. הוא מסתיר ממנה שיש לו חברה, ועוד לא סתם חברה אלא חברה שלה, והיא מאוהבת בו? במה היא מאוהבת? באישיות הכובשת והלבבית? באיכויות המדהימות של האיש? פסולת אנושית. זה מה שהוא. ונעבור אליה. איך היא מסוגלת לשבת עם חברה שלו, לשתות אתה קפה להסתכל לה בעיניים כשלילה לפני זה או שעה לפני זה הסתכלה לגבר שלה בעיניים בזמן שהוא גמר? היתה לי "חברה" כזו. הקפצתי אותה הביתה מהעבודה כשנתקע לה האוטו. היא שרצה אצלי בבית לארוחות ערב ומרתון סרטי בנות כשחבר שלי היה במשמרות (בלש במשטרה רחמנא לצלן) ישנה אצלי בבית, ובמקביל הזדיינה אתו להנאתה. היום כשכבר יש לי הצלבות של אירועים ותאריכים, אני יכולה להגיד שבוקר אחד החלאה, אחרי שהאקס שלי היה ב"משמרת לילה" (עלק, שמר שלא יפול לו באמצע כשהוא שוכב אתה) עקב אירועי הלילה הסוערים עם החבר שלי (!!!!!!!!!) לא הצליחה לקום בזמן לעבודה והתקשרה לבקש שאאסוף אותה בדרך. "היה לי לילה קשה" "לא הצלחתי לישון" אמרה לי הזבלונית הקטנה בזמן שחלק מהריחות שלו עוד עליה. לא נורא. הם את העונש שלהם קיבלו. אני ניצלתי בזמן מחתונה עם חלאה. והכל הסתדר. ולגבי החברים שלך... אם ככה מדובר בשתי חלאות אדם. הוא על השקרים והבגידות. לחברה שלו ולמזדיינת שלו, היא על השקר לחברה שלה. מתאימים השניים. מוסר? למי? לאף אחד פה אין מוסר חוץ מהחברה שלו המסכנה שאין לה מושג אפילו לאן הגיעו הקרניים שמצמחים לה. עוד פסולת אנושית. מה שצריך להדאיג פה זה שאת מבינה אותה.....
 

איוס

New member
אני מבינה אותה אבל זה לא בדיוק

ככה. אני מנסה לגרום לה להבין שזה טעות אבל עדין לשמור על חברות של שנים ההבנה שלי באה לידי ביטוי בכך שהיא מאוהבת וכשמאוהבים עושים הרבה דברים גם את הדברים הלא נכונים הייתי במצב הזה שהאהבה עיוורת ועשיתי הרבה שטויות אבל היו כאלה שהאירו את עניי ויצאתי מזה זה מה שאני מנסה לעשות בשבילה אני גם חושבת שהוא חלאה ומה שהוא עושה איתה הוא יכול לעשות גם לה ואני ממש לא מסכימה לזה.
 

P u s s i c a t

New member
שאלה אחת כואבת

למה? למה את מנסה להבין? למה את מנסה לגרום לה? למה את נשארת חברה של אחת כזו? למה את לא מבינה שאם מחר היא תתאהב בחבר שלך, לא תהיה לה בעיה לשכב גם אתו מאחורי הגב שלך ולחכות לאסוף את הרסיסים שלך ולהנות מהם. למה את חושבת שאתך זה יהיה אחרת? מי שאין לה מוסר - ומצפון, אין לה מוסר ומצפון. נקודה. ולא יזיז לה בשיט מי נפגע מזה. הבעיה שבכל הסיפור את עושה אותו הזאב הרע. והוא כזה. אבל זה לאאומר שחברה שלך היא הקורבן. כל זמן שהיא לא ידעה - היא היתה הקורבן. ברגע שהיא יודעת וממשיכה עם זה ועוד בשיא הצביעות והגועל נפש נפגשת עם חברה שלו ומחייכת לה בפרצוף, היא מלוכלכת לא פחות ממנו. סורי
 
למעלה