שאלה של מדריכה

18מיקה

New member
שאלה של מדריכה ../images/Emo39.gif

חבר'ה - אם כ"כ רע לרבים מכם, למה בעצם בחרתם ללמוד בטכני??? ואם כבר אתם חושבים שטעיתם, למה להישאר? באמת שאין בכוונתי להסית או לעודד עזיבה, אני שואלת מתוך סקרנות נטו...
 

Babajista13

New member
למה? כי..

אני אענה על הולץ, שזה לא הרבה יותר טוב.. למה בחרתי? ביום פתוח שטפו לי את המוח במה אני מקבל, וגם הכניסו אותי לתוך מטוס, מה בן-אדם רגיל היה חושב? (דרך-אגב, למטוב עכשיו אסור להתקרב..) למה להישאר? אם התעודה שיתנו לנו כשנרצה לעבור, יקבלו אותנו מקסימום למגמת בניין בב"ס רגיל. (אני לא מדבר על עצמי, למעשה רוב ההולצניקים כך)
 

murzik3591

New member
שאלה של שוחר../images/Emo39.gif

אני רואה הרבה מדריכים מחוייכים ועליזי נפש, מה כל כך כיף בלהיות מדריך
או שמה אנשים כמוני לא רואים את הfun שבזה
מאיפה בדיוק מגיע הסיפוק ואיך גיליתם שהדרכה זה בשבילכם
באמת שאין לי כוונה להוכיח שאתם אנשים קצת מוזרים אני שואל מסקרנות נטו...
 

shimonev

New member
../images/Emo46.gifעד שהספקתי לרשום את ההודעה שלי

והעלתי אותה לפורום, פתאום אני מגלה שיש כבר הודעה עם הכותרת שלי
לא נורא. אז עכשיו נפתח שרשור של שאלה של שוחר
 

18מיקה

New member
לא טוב כמו שזה נראה

בוא אני אאכזב אותך קצת.... האמת שאני נורא שמחה לשמוע שאתה תמיד רואה מדריכים עם חיוך על הפנים - זה מעודד לשמוע שמה שאתה זוכר זה את הרגעים הטובים והמאושרים שלנו בחברתכם, כי החשש הכי גדול (שלי לפחות) הוא שהחניכים יזכרו אותי רק כשאני כעוסה וצועקת במסדרים... האמת היא שהתפקיד גוזל ממנו הרבה מאוד אנרגיות והדרכה יכולה להיות מקצוע מתסכל ביותר. לאו דווקא בגללכם;ובמרבית המקרים - זה לא אתם שגורמים לנו להיות כ"כ ממורמים אלא המערכת הצבאית. אל תשכח שאנחנו חיילים בצבא, ואף על פי שעבורכם זהו בי"ס, עבורנו זה השירות הצבאי וגורמים רבים מערימים עלינו קשיים.... ובוא אני אגלה לך סוד נוסף - אני לא בחרתי להיות מדריכה בצבא ההגנה לישראל, בחיל האויר ובכני בפרט... אני שובצתי בעל כורחי.... לא שאני מתלוננת, חלילה. אבל תנסה להבין שכחיילת יש לי המון מחוייבויות ואתם עוד החלק המהנה בתפקיד... החלק שממנו אני עוד שואבת סוג של סיפוק.
 

shimonev

New member
שאלה של שוחר../images/Emo39.gif

אולי תפנימו סוף סוף שהבעיה היא לא למה אנחנו לא עוזבים(בגלל מיליון סיבות) אלה למה כל כך רע לנו בטכני??
 

18מיקה

New member
שוב - למה?

אולי תנצל את זה שאני שואלת ברצינות ולא תנסה להתחכם.....
 

shimonev

New member
למה

אני לא יודע מה בדיוק קורה בשלוחות אחרות של הטכני, אבל אני יודע מה קורה בב"ש. למה הטכני הוא בית הספר היחיד שלא נותן לתלמידים שלו לצאת החוצה אחרי 10-11 שעות לימודים
למה הטכני חייב להחליט במקומי כמה יחידות אני יכול לעשות בבגרות תוך כדי התעלמות מוחלטת מרצוני
למה הטכני בשביל לשמור על הרקורד הציונים שלו בבגרויות הם מורידים אנשים(שיכולים להצליח בחמש יחידות) להקבצות נמוכות
למה שוחר חייב יום לפני מבחן גדול וחשוב להישאר בטכני שעות נוספות כדי לנקות את הכיתה לקראת איזה ביקור של איזה קצין, שבכלל לא יכנס לכיתה
למה לעזעזל מתי שבאים תלמידים חדשים להירשם לטכני לא אומרים להם את האמת בפנים
ויש עוד הרבה שאלוץ כאלו אחרים מוזמנים להוסיף
 

pure_as_fire

New member
אני יענה לך?

למה באנו לטכני? שקרים, פרסום מוגזם - חושבים שזה משהו אחד ומגלים שזה שונה ברובו למה לא עוזבים? זה לא נקלט מהר, רק בסוף כיתה י' ואז כבר אי אפשר לעזוב, יש קנס, בעיה להשלים דברים, בעיה למצוא בית ספר חדש תואם פחות או יותר. מי שבד"כ קולט את זה מספיק טוב בכיתה ט' - עוזב. הטכני, לא כולו רע, חלק טוב במסגרת חלק מדריכים טובים. אבל הרוב גדול חרא, ביזיון, מגעיל, שקרים וטמטום. כשעושים חיבור התוצאה שלילית מאוד. דוגמאות זה כבר עניין אחר, אין לי כוח לכתוב, אם תדפדפי בארכיון הפורום תמצאי, או שכבר אני יכתוב בהזדמנות אחרת. זה ענה לך על השאלה? אם לא תשאלי מה שחסר.
 

shimonev

New member
אכן בטכני יש גם דברים חיוביים

אבל מתי שמסתכלים על התמונה הכוללת מגלים שאותם דברים הם פשוט נעלמים בכל הטימטום שיש בטכני. למה לעזעזל בטכני נעשה הכל דרך התחת. אף אחד לא מתאם עם השני. הודעות חשובות לשוחרים נתקעים בדרך, הסלקציה מי יעלה לאוטובוס לתחנה המרכזית ומי ישאר להתייבש בטכני עוד שעה סתם ככה. הנה לדוגמה היום למי שלא היה אישור על זה שהוא לא הגיע אתמול נאזר עליו לעשות את המבחן שהתכונן עליו רבות ובמקום זה נשלח הביתה להביא אישור לדעתי זה כבר שיא הטימטום, אבל היא חבל שבשביל הטכני זה עוד כלום
 

Babajista13

New member
<<מחדל>>

לדעתי זה ממש לא בסדר שחלק מהמדריכים לא היו שוחרים, למעשה זה הגורם העיקרי לכל הבעיות... איך מישהיא (מדריכה) שכרגע סיימה את הב"ס ולא יודעת מה זה שוחר, יכולה לבוא ולצעוק על, נגיד שוחר מכיתה י"א, הרי הוא כבר כ 2.5 שנים במערכת הזאת (מה קוראים לה צבא), ופתעום באה מישהיא שלא יודעת מה זה שוחר, ומה הוא מרגיש, ואומרת (או שלרוב צועקת) בטענה כי הוא לא בסדר.. הפתרון הוא לא מדריכות, סליחה על הביטוי, מטומטמות, שחושבות שאם לצעוק עלינו נהיה בסדר, אלה צריך להביא מישהוא שיבין...
 

DemonDog

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo127.gif ../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

ואני מניח שכולנו מכירים את תופעת וותיקים-צעירים בצבא....
 

ממיקרו

New member
חולק על דעתך

ואני מתיחס ל"לדעתי זה ממש לא בסדר שחלק מהמדריכים לא היו שוחרים, למעשה זה הגורם העיקרי לכל הבעיות... " והסיבה שאני חולק על דעתך היא משני טעמים: ראשית לדעתי יש להבדיל בין המדריך כמק"ס שאחראי על קורס מבחינת משמעת ומנהלה וכד.. לבין מדריך כמורה שמלמד בכיתה\מעבדה. כעט באשר למדריך כמורה לקחת ממאגר קטן יותר מדריכים (וזאת נאמר מבלי כונה לזלזל בשוחרים באשר הם) מראש יוביל לרמה ירודה יותר של ההדרכה וההוראה מאשר אם ממינים מכלל הבוגרים במקצעות הרלונטיים שוחרים לשעבר או לא,לפסול אדם מלהיות מדריך שילמד רק כי לא היה שוחר בעברו זה טעות שכן אם השוחר לשעבר איכותי אין בעיה והוא אכן יבחר אבל מה אם האיכותי יותר לא שוחר אז תתעקש ותבחר מדריך פחות טוב ללמד כי היה שוחר בעברו וזה נראה לך מהלך חכם יותר?! כעת באשר למדריך כמק"ס גם פה אני טוען שצימצום המאגר שבוחרים מתוכו את המק"ס משמעותו מק"סים פחות איכותיים. וזאת למרות היתרון המיוחס שנובע מדבריך כאילו הניסיון בתור שוחר הוא מה שצריך להכריע. ועל כך אני אומר האומנם?, האומנם זוית ראיה חדשה מבחוץ וראש טרי לא יכול להוות יתרון ותמריץ לשיפורים. האמנם זה שמנהל מפעל לא עבד בפס היצור של אותו המפעל הופך אותו למנהל פחות טוב ,ומה אם אולי הוא למד ונתקל בשיטות טובות יותר מחוץ למערכת והוא יכול לשלבם במערכת כדי להיטיב עימה. האם כשוחר אתה בהכרח לומד מהי הדרך הנכונה והטובה לחנך ולעצב התנהגות . מכל מקרה נראה לי שהרעיון הובן ולמרות שאפשר להרחיב פה עוד רבות אני אסתפק בלסיים בציטוט של דברי שוחר לשעבר פה בפורום שמועיד שזה שאדם היה שוחר בעברו לא בהכרח משמש כיתרון "זה נשמע לך הגיוני ששוחר שזה אתה סיים י"ב יכנס לקורס ויגיד שהוא הולך לדפוק שוחרים כדי להחזיר על מה שמדריכים עשו לו??"
 

mgd3

New member
זה כל כך צפוי

זה כל כך צפוי ממך להגן על מדריכי מעבדה כי אתה מדריך בעצמך שמלמד מיקרו נו באמת
 

mgd3

New member
ואגב....

האמת אני לפחות קצת מבין אותך כי מה שהכיתה שלי עושה לך אני במקומך הייתי בורח מהצבא
 

ממיקרו

New member
אל תדאג

אני יחסית נהנה מהשירות שלי ומקבל ממנו סיפוק בעזרה שאני נותן לשוחרים כדי שיצליחו. ובד"כ אם יש קורס שהוא מאוד בעיתי משמעתית אבל ממש זה כי המק"ס לא עושה את העבודה שלו כמו שצריך (ולא רק הוא אלא גם אלו שמעליו)
 

ממיקרו

New member
חבל שאתה לא מתיחס לגופו של עניין

אני העלתי טענות שבעזרתם הראתי מדוע השוחר טועה בדבריו אתה חושב שמשהו מהדברים שאמרתי לא נכון ואתה לא מסכים אז תגיד למה אתה לא מסכים ועם מה. ואכן אתה צודק בלי להעליב מדריכים אחרים מבחינה מקצועית אני אוכל בלי מלח את הרוב המכריע של המדריכים בתחום שלי. ורק משום שאני חושב שזה לא מכובד להלבין פני אדם ברבים אני אשמור לעצמי כל מיני תרחישים שנתקלתי בהם שמוכיחים זאת. ובתרחישים אני מתכוון למשל מדריך\ה שכתב\ה בוחן והכין\ה דף פתרון לפיו יבדוק את הבוחן ובמקרה יצא לי לראות אותו והערתי לו על טעיות באותו דף. או מדריך\ה אחר\ת שבאתי לשאול אם הוא מלמד\ת נושא מסויים שאני נשען עליו בשנה הבאה ומצאתי עצמי מסביר לו\ה את הנושא עצמו שלא הכיר\ה אותו קודם.
 

mgd3

New member
האמת...

אתה צודק יש מדריכי מעבדה שבכלל לא צריכים ללמד כי הם לא מבינים כלום בנושא לדוגמא יש לנו מדריך/ה שמלמד/ת אןתנן משהו אחד במעבדה ובכלל בכיתה המורה אמרה לנו משהו הפוך ומה שהוא/היא לימדו אותנו זה טעות לך תבין את הטכני
 

mgd3

New member
אגב לא לכל מדריך יש כמעט תואר ראשון

בגלל זה המדריך שהסברת לו את הנושא הוא לא ידע אותו כי אולי הוא לא למד אותו זה עוד סיבה שהוא לא צריך ללמד
 
למעלה