שאלה של טירונית IVF

galibos

New member
שאלה של טירונית IVF

אני במהלך טיפול IVF ראשון ומלאת שאלות... לאחר קצת יותר משבועיים של הסנפת סינרל התחלתי להזריק 2 גונלF ומנוגון. לאחר חמישה ימים נצפה זקיק אחד קטנטן. די נבהלתי. בשלב הזה בהזרעות כבר היו לי זקיקים גדולים. האם התפתחות הזקיקים לאחר דיכוי איטית יותר? כמה ימים בממוצע אתן מזריקות הורמונים לפני השאיבה? יכול להיות שהתהליך כל כך ארוך??? הגדילו לי עכשיו את המינון ל2 גונל ו2 מנוגון ואני מקווה שהזקיקים יתעוררו להם.
 

miky4

New member
אולי המינון נמוך מדי

גם אני בIVF ראשון ומה שנראה לי שהמינון פשוט נמוך מדי, לא העלו את המינון אחרי 5 ימים (ל-4 גונאל) וכעבור כמה ימים כבר היו יותר זקיקים. אני הזרקתי 12 ימים ומחר (טפו טפו טפו) השאיבה. בהצלחה
 
כל אחת ותגובתה היא

אצלי ב IVF הראשון לא היתה תגובה טובה אחרי 5 ימים של הזרקות ובמיוחד בגלל הדיכוי. יכול להיות שעוד כמה ימים פתאום יצוצו להם עוד כמה. חוץ מזה מספיק ג'ון בריון אחד להריון
בהצלחה
 

ר ו מ י ה

New member
נכון אבל...

את רק ביום החמישי להזרקות בהחלט ייתכן ואף סביר שיצטרפו עוד זקיקים בימים הקרובים.
 
מניסיוני עם ובלי דקא

הדקא מאט את קצב צמיחת הזקיקים ולגוף יש לפעמים גם תגובות משלו. היו חודש שעם אותו מינון היו לי 6 זקיקים ואח"כ פתאום זקיק אחד ואח"כ שלושה וכו' , אצלי עם הדקא היו הרבה זקיקים קטנים ביום החמישי , רובם אח"כ נעלמו ובסוף היו 6. ואכן... עם זקיק אחד לא שואבים , אבל אם הגדילו לך את המינון בטח יהיו עוד זקיקים... הדקא פשוט מאט את התהליך.
 

נועם@בת

New member
בUS סופרים רק את הזקיקים שמעל

10 מ"מ, בהחלט יתכן שיש שם עוד הרבה קטנים. תגובה אחרי דיכוי יכולה להיות איטית יותר מאשר ללא דיכוי. בהצלחה נועם
 

galibos

New member
../images/Emo7.gif והאולטרסאונד היום בבוקר

עדיין מזהה רק זקיק אחד (יום שביעי). אני מחכה לבדיקת דם שאולי תספר לי שיש עוד אבל הבכי כבר כאן. המון בכי. אני מזריקה 2 גונל ו-2 מנוגון, מסניפה כבר שלושה שבועות שלוש פעמים ביום וכל מה שהשחלות עושות זה לייצר לי זקיק אחד??? יכול להיות שדיכאו אותי יותר מידי? כמה כוחות נפש צריך בשביל זה. אני נלחמת בכל כך הרבה חזיתות שכבר אין לי כוח יותר (דיאטה+ עבודה מאוד מאוד תובענית+ טיפולים= אפיסת כוחות).
 

כצי

New member
שלום

במקרה עברתי פה ואני אשמח לספר לך קצת על מה שקורה אצלי. קודם כל אני אתחיל מזה שאני אמא לטל בן שנה ו- 8 חודשים, שבא מטיפול IVF וגם כיום אני נמצאת כבר בעיצומו של הטיפול החמישי ל- IVF. ולמה אני כותבת?! קודם כל כדי לעודד אותך שכל מה שצריך זה זקיק אחד מוביל ויפה. טל היה עובר יחיד של 3 תאים ועם אחוז שברים לא קטן ותראי איזה פלא - הוא נקלט והחזיק, ושרד ונולד בשבוע 40! חוץ מזה, גם אני מטופלת במשאף (בוסרלין) בכל טיפול אני מזריקה המון המון המון אמפולות ובמשך הרבה ימים. גם אצלי כמעט תמיד רואים בהתחלה זקיק מוביל אחד ואח"כ מצטרפים עוד כמה "ספיחים" כך שבסוף שואבים 3 עד 5 זקיקים. וזהו. זה לא מדהים ואני לא באה להגיד לך שזה נפלא ונהדר אבל ללא ספק אני כן רוצה להגיד - זה מספיק! תתעודדי. יש עדיין זמן וגם אם בסוף לא יצטרפו "חברים" לחגיגה - אל תספידי את הטיפול הזה! יש לו סיכוי!
 

galibos

New member
../images/Emo20.gif תודה על העידוד

אני נורא מקווה שיש עו כמה זקיקים איטיים שמחכים שם. מה שמפחיד אותי זה שעם זקיק אחד הם לא יטרחו לעשות שאיבה בכלל, וישלחו אותי להזרעה (אחרי 6 הזרעות אני כבר לא כל כך מאמינה להן...).
 

כצי

New member
זה תלוי כבר בך וברופא שלך

איפה את מטופלת? אני באסותא, אצל פרופ' בידר, והוא שואב גם זקיק אחד.
 

galibos

New member
הר הצופים

אצל פרופ הורוביץ. אני אדבר עם האחיות בצהרים כשיגיעו בדיקות הדם ונראה מה הוא אומר. האמת שאני לא בטוחה שעם זקיק אחד אני רוצה את השאיבה. זו התערבות דראמטית מידי בשביל זקיק אחד. לא? יווו אני ככ מבולבלת.
 

כצי

New member
לאו דווקא

זקיק אחד אפשר לשאוב בלי הרדמה כלל. כך שההתערבות אינה דרמתית כלל. מה שבעצם הופך את הטיפול לדרמתי זה ההורמונים (שממילא לקחת/לוקחת) וההרדמה (את יכולה לוותר עליה) שתדעי גם, שעושים IVF בלי לקבל הורמונים. זה גם סוג של פרוטוקול. נטורל. ואז ממילא יש זקיק אחד (כדרך הטבע). אבל יותר מהכל - זיכרי, את "רק" אחרי 7 ימים. יש עדיין סיכוי סביר להתפתחות של late bloomers
 

galibos

New member
אמן! אמן!

ותודה על המידע הזה! וכמובן, בהצלחה עם הטיפול
 
למעלה