שאלה של חדש

שאלה של חדש

שלום לכולם לפני כשבועיים, לאחר שהרגשתי סימפטומים של סוכרת (צימאון מוגבר, והשתנה מוגברת), הלכתי לרופא. בבדיקות, שביצעתי רמת הסוכר שלי היתה לרוב בן 300 ל350 (מדובר בבדיקות לאחר צום). נסיון לטיפול בכדורים נכשל. אתמול הייתי במרפאת סכרת ויצאתי משם עם עט להזרקת אינסולין והוראות להזריק פעמיים ביום. בנוסף אני אמור לבצע בדיקות 4 פעמים ביום באמצעות מכשיר ביתי ולתעד את התוצאה. מהבדיקות במהלך 24 השעות האחרונות, אני רואה, שהאינסולין משפיע (רק בדיקה אחת מעל 300 והבדיקה הכי נמוכה היתה 119) אבל ברור שאני לא מאוזן. ביום ראשון אני אמור להגיע לרופא עוד פעם. מעניין אותי לדעת כמה זמן לקח לכם להתאזן. האם מדובר בתהליך של ימים? שבועות? חודשים?
 

דואגת1

New member
מספר שאלות

איזה סכרת יש לך ? טייפ 1 או טייפ 2 ? על סמך מה קבעו שאתה נזקק לזריקות ? האם עשו לך בדיקת רזרבה לבלבית ? מי אבחן אותך ? האם היית אצל רופא מומחה לסכרת ? האם אתה מקבל הדרכה משיאטנית לסכרת ? איזה כדורים קיבלת ? הרי יש סוגים רבים, תלוי במצב הלבלב ... אם אתה חובב טניס אני מניחה שאינך שמן, ואולי רק חובב מרחוק ... לא קל להתאזן, לוקח הרבה זמן, צריך ללמוד הרבה דברים. אני מציעה לך לחפש חומר על הסכרת, ומוטב שתחזור לרופא ותשאל אותו מספר שאלות. בהצלחה
 
תשובות

הסכרת, שאובחנה היא טייפ 1. את הסכרת איבחן רופא מומחה לסכרת ממרפאת סכרת. אותו רופא גם קבע את המינון, ואני חוזר אליו גם ביום ראשון. לא בוצעה לי בדיקת רזרבה לבלבית. השם "חובב טניס" לא קשור לאהבתי למשחק. לא יצא לי לשחק כבר זמן רב, ואני בהחלט סובל מעודף משקל. יש לי הפניה לתזונאית, ואני מקווה לקבל תור בזמן הקרוב. מבחינת חומר, אני קורא ולומד את הנושא, אבל תמיד טוב גם לשאול בעלי נסיון. לגבי שאלות לרופא - יש לי כבר דף עם שאלות, שהולך ומתמלא.
 

דואגת1

New member
שאלות

איך קבע הרופא שאתה טייפ 1 ? מוזר מאוד...לא ברור לי, לעניות דעתי אתה צריך לשאול ולקבל תשובות. לעניות דעתי, אם אתה סובל מעודף משקל, אתה טייפ 2, אנשים שמנים עלולים לחלות בסכרת טיי2 , והורדה במשקל לא אחת משפרת את מצבם, ירידה במשקל + פעילות גופנית. טייפ 1, לפני האיזון בדרך כלל רזים מאוד... שכחתי, אתה צריך לבקש גם בדיקת: סי פפסטיד, לשם קביעת הטייפ. איני רופאה, ואין לי השכלה פורמלית, ואיני רוצה להביע דעתי בנחרצות, אבל האבחנה והטיפול שקיבלת עד כה נראים לי קצת צולעים ומוזרים.
 
המשך תשובות

אני כמובן לא רופא, ולא מתיימר לדעת את החומר. בהתחלה טופלתי כמו טייפ 2, אבל לא היה שיפור. מספר פעמים הגדילו את מינון הכדורים. לאחר שהיגעתי ל4 כדורים ביום, ולא היה שום שינוי, הוחלט, שאני אזריק אינסולין. הזרקת האינסולין, שינתה מאד את תוצאת הבדיקות, והיתה ירידה דראסטית בכמות הסוכר. בכל מקרה ברור, שמוקדם להסיק מסקנות, (וברור, שהרופא הוא זה שאמור להסיק את המסקנות). דרך אגב גם הרופא ה"רגיל" וגם הרופא ממרפאת הסכרת אמרו, שלפי מבנה הגוף שלי, נראה להם הרבה יותר סביר, שאני טייפ 2.
 

דואגת1

New member
המשך

מה שאני כותבת זה רק מנסיון וידע אישי. עוד מספר הערות: קימים כדורים מסוגים שונים לטיפול בסכרת, להמרצת הלבלב, להגברת הרגישות לאינסולן ועוד. סוג הכדורים, השילוב והכמות תלויים בבעיות של הסוכרתי, כל סוכרתי הוא בעיה נפרדת, והאיזון לוקח זמן, אין לתת סתם כדורים, לפי הניחוש... אני מקווה שהכדורים ניתנו יחד עם דיאטה, איני יודעת מדוע קוראים לזה דיאטה, עדיף היה לקרוא לזה תזונה לחולי סכרת. מיותר להעיר שכדורים בלי תזונה מתאימה הם כמעט חסרי ערך, זריקות מורידות סוכר בדם, אבל בלי דיאטה מתאימה הטיפול אינו טיפול נאות ואיזון לא יושג. אני מקווה שעשו לך גם בדיקת לחץ דם ובדיקת שומנים וכולוסטרול בדם, בד"כ סכרת טייפ 2 הולכת טוב עם לחץ דם, כולוסטרול ושומנים בדם.
 
המשך שלי

לצערי יש לי גם בעיית כולסטרול ושומנים בדם. לחץ הדם שלי גם קצת גבוה. קיבלתי הפניה לרופא/ת עניים ותזונאי/ת. אני מקווה מחר לקבל תור. דבר אחרון - תודה על ההערות והאניפורמציה. זה עזר לי לעשות קצת סדר בבלאגן.
 
שלום לך חובב יקר

טיפול באינסולין עדיין אינו אומר כי אתה טייפ 1. גם טייפ 2 שאינם מאוזנים לאורך זמן מגיעים לעיתים לטיפול באינסולין. אולם מפתיע אותי שרק לפני שבועיים גילו את היותך מתוק וכבר הספיקו לקבוע טייפ 2, טייפ 1, כל זה בלי בדיקות מלבד בדיקות סוכרת ובלי פגישה עם דיאטנית. לוקח זמן להגיע לאיזון אופטמלי ! במיוחד אם אתה סובל מעודף משקל ובעיות כולסטרול - מה שאומר שינוי די דרסטי של אורך חיים, תזונה ופעילות גופנית. מצטרפת לדברי דואגת וממליצה לך לקרוא וללמוד על המצב החדש שלך - ואתה יכול למצוא הרבה חומר בקישורים, מאמרים ושאלות נפוצות שלנו. ואנא ברר טוב עם המרפאה המטפלת ובמיוחד הרופא המטפל אכן מומחה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת.
 

דואגת1

New member
מדהים

להשושן הצחור, כאשר אני נתקלת בסיפורים מסוג זה אני נדהמת כל פעם מחדש. היכן ההדרכה ? היכן ההסברים ? היכן ההנחיות ? תארו לכם מה קורה שאדם מבוגר שאין לו גישה לאינטרנט !!!!
 

i l a n n a

New member
שוש ודואגת...

צאו מהשוק... להזכירכן רק לפני חצי שנה (אחרי ביקור אחד קצר במיון) הודיעו לי שיש לי טייפ 1 ומאז אני מזריקה אינסולין 4 פעמים ביום... כך שאני לא ממש מופתעת מהקביעה החפוזה... מה שכן מעניין זה שיש רמזים של טייפ 2... כך שבמקרה כזה שווה לבדוק...
 

Threat

New member
../images/Emo4.gif

אני זוכרת (ודיי במעורפל) שכשגילו לי את הסוכרת זכיתי לאין סוף הדרכות. אולי משום שגילו לי אותה תוך כדי הרצה שלי לחדר מיון וההורים שלי היו מספיק מבוהלים כדי להרים את כל בית החולים על הרגליים... אבל עד כמה שאני זוכרת, בחודשים הראשונים לא הפסיקו להדריך אותי ולהסביר לי... בין אם זה הרופא שלי, הרופא המטפל או האחיות... אין לי מושג מה הייתי עושה ללא ההדרכה הזו, וגם לי מוזר שחולה חדש כל כך צריך למצוא את עצמו בכזה חוסר וודאות
 
כמו מסע בזמן(ז'ול וורן) חחחח.....

אני דווקא הייתי מאוד מאוזן בהתחלה אבל באשמתי האיזון הופר לכמה שנים וחזר בשנים האחרונות.
 
למעלה