שאלה של בורות...

אלדד28

New member
שאלה של בורות...

אני מקווה שזה הפורום המתאים לשאלה. יש לי בבית כרטיס FIREWIRE שמאפשר לי כניסה ויציאה של DV, ובנוסף כרטיס GeForce 4 ti 4600 שיש לו כניסה/יציאה של S-Video. בנוסף יש לי וידאו רגיל ומצלמת וידאו דיגיטלית. אני עושה הכל עם הציוד הזה - דוגם אנלוגי, מקליט דיגיטלי, וכל שאר הקומבינות האפשריות; השאלה שלי - למה אני צריך כרטיס וידאו, אם בכלל? מה תהיה התרומה של כרטיס וידאו כזה למערכת? שאלה נוספת - נניח שהשתכנעתי שאני זקוק לכרטיס וידאו - אם אפשר הפניה למקור מידע מהימן בעניין - מחירים, איכות, הבדלים וכו'. תודה מראש!
 

roli

New member
כי תוכל לעשות

הכל והרבה יותר בהרבה פחות זמן. הכח של הכרטיסים בשנים האחרונות canopus, pinaclle, matrox (הדגמים החדשים יותר) הוא ב real time שלהם, בחבילות אפקטים, מעברים, כרומה למיניהם ותיקוני צבע ענקיות שהופכות את העבודה למהירה וזורמת בלי צורך לבדוק ולרנדר כל דקה. יש לך export לכל מיני פורמטים- גם כן ב real time. יש לך תמיכה טכנית ואחריות ומערכת שאתה סומך עליה. יותר כיף.
 

אלדד28

New member
אם הבנתי נכון,

ההבדל העיקרי הוא בעבודה ב-REAL TIME. בשביל זה הוצאה של 2500 ש"ח היא הגיונית? לא יודע, זה נשמע לי מוזר... אם אתה לא מקצוען אלא חובבן (וזה כרטיס שמיועד לחובבנים!!!), זה הרבה כסף.
 

roli

New member
אתה צודק

אני מכיר מעט מאוד אנשים שיקנו כרטיסים כאילו בשביל הכיף שלהם בבית. ד"א 2500 שקל זה לא יקר בשביל כרטיסים בסגנון. המקצועיים יותר יקרים פי כמה. משתמשים בזה אנשים שצריכים להריץ עריכות בלו"ז צפוף ולהעשיר את העריכה עם עוד אפשרויות. שאלת למה צריך כרטיס אם יש לך אפשרויות דגימה אחרות ולזה התשובה היתה מכוונת.
 
רולי..אתה טועה....

לי יש מערכת מצויינת.....מבחינת זיכרון..מעבד...הארד דיסקים וכו'... אני עובד עם שני מסכים.....ועם תוכנת האויד אקספרס פרו.... ואני עובד מצויין. הכל בריל טיים. תיקוני צבע אפקטים אני דוגם דרך הפייר וייר.... ואני לא צריך בכלל כרטיס. המערכת שלי עובדת בטירוף..ומצויין. אז אתה טועה לגביי הכרטיסי עריכה. יש לי הכל בריל טיים.
 
והשאלה היא אם מישהו ../images/Emo16.gif

שהוא לא ביל גייטס מבחינה כלכלית באמת צריך מערכת כזאת לעריכת אירועים משפחתיים. אני חושב שלא. אמנם אני לא עורך דברים משפחתיים, אבל בגלל זה אני לא מתכוון להשקיע בלשדרג את המערכת. חבל על הכסף.
ניר
 

MaSTeRLou

New member
מה שכן..

בשנים האחרונות כרטיסי העריכה לשוק הsemi-pro/small-buisness עוברים שידרוגים רבים, ואפשר למצוא כרטיסים יד-שנייה שנקנו לפני שנתיים-שלש, במחירי מציאה. כרטיסי עריכה כמו Pinnacle DV500 וMatrox RT2000 מציעים ביצועי Realtime לא רעים ואיכות דחיסה מעולה - גם באנלוגי וגם בדיגיטלי. אם יש לך שימוש גם בדגימה אנלוגית וגם דיגיטלית, האיכות של הדגימה האנלוגית בכרטיס הזה גבוהה מזו של כרטיסי הטלווזיה והVIVO למניהם, ואמינותם גם כן גבוהה פי כמה. שווה להסתכל בebay מדי פעם.
 
למה צריך כרטיס וידאו???

כפי שכתבתי מקודם אני מצליח לעשות הכל באון ליין ללא כרטיס עריכה! אז איך זה בדיוק???
 

roli

New member
את האויד אקפרס

אני מכיר רק בצורה שטחית אז יש לי כמה שאלות- בכמה שכבות וידאו פלוס אפקטים פלוס מעברים פלוס גרפיקה (וכתוביות) אתה יכול להשתמש ברגע אחד נתון לפני שתצתרך לרנדר? אתה מקבל מאות (!) אפקטים ומעברים בזמן אמת. הרנדור שלי מהיר בטירוף- רובו מתבצע על המעבד של הכרטיס. חבילת תוכנות שכוללת תוכנת סאונד, פוטושופ, עריכה והפקת DVD. אלה היתרונות שבכרטיס. זה נכון שהיום עם מחשב חזק שבנוי ומנוהל טוב אפשר לעשות דברים מדהימים אבל אם אתה מכניס כרטיס עריכה רציני אתה משדרג בהרבה את הכלים שלך.
 
יש לי כרטיס מספיק טוב, ../images/Emo16.gif

ואם אני אחליף זה רק למשהו חדש. (miroVIDEO DC30+). וכרגע להחליף זה לא בתוכנית. אולי מוניטור/טלוויזיה שתחובר בקביעות למחשב, אבל לא יותר מזה.
ניר
 

ofer1973

New member
DC 30 PLUS

ערב טוב. גם לי יש את ה-DC 30 PLUS על מחשב פנטיום 4 1.4 mhz עם מערכת הפעלה XP PRO , אבל לצערי אני לא מוצא לו דרייברים מתאימים ל-XP , מה אני יכול לעשות בנידון ? האם מישהו מצליח לעבוד עם הכרטיס הזה על מערכת הפעלה XP ? בתודה מראש. עופר.י
 

MaSTeRLou

New member
הוא יכול, אבל באופן די צולע

לא שווה לך להשקיע את המאמצים. אני לא יודע איך הוא רץ על Win2K, אבל ב98SE הוא עובד טוב.
 
למעלה