שאלה שלא קשורה.

24sharon

New member
שאלה שלא קשורה.

אבל לא מצאתי פורום אחר יותר מתאים. אז סליחה מראש
צריך להגיע אלי שיק בדואר ואני לא מעוניינת שהוא יהיה למוטב בלבד, השאלה שלי היא אם עושים עליו קרוס // בלי למוטב בלבד, אזי זה בטיחותי מספיק? תודה, ושבת שלום!
 

24sharon

New member
ועכשיו אחרי שקצת דיפדפתי בפורום

יש לי עוד שאלה. אני בעלת עוסק פטור, עובדת מהבית (על מחשב). התייעצתי לגבי חישוב ההוצאות עם 2 מנהלות חשבון. השאלה שלי הייתה שאלה ממוקדת מאוד, האם אפשר לחשב את הוצאות הטלפון והחשמל הביתי (או לפחות חלקם) כחלק מההוצאות של העסק. בפועל אני משתמשת הרבה בטלפון לצורך העבודה, וכמובן בחשמל. אחת ממנהלות החשבון, ענתה לי כמה חדרים יש בדירה? עניתי לה 3 ולעסק אני משתמשת בחדר אחד. אז היא ענתה לי שאפשר לעשות 1/3 מתשלום החשמל והטלפון כחלק מהוצאות העסק. לעומתה שאלתי מנהלת חשבון (בתהליך מאוד מתקדם לקבלת תעודת רו"ח) והיא אמרה לי שזה בעייתי. הייתי רוצה לשמוע את דעתכם בנושא! תודה
 
תשובה

אפשר בעיקרון לדרוש שליש מההוצאות המשותפות של הבית. כמובן שצריך לבדוק כל עסק באופן ספציפי, לפי סוג העיסוק, אם זה הגיוני לדרוש חלק מההוצאות. לגבי הטלפון יש גם נוסחאות לחישוב בדוח השנתי מה גובה ההוצאה שתותר. כדאי לעשות בבית קו טלפון נפרד לעסק, ואז החיים יותר קלים.
 

24sharon

New member
תודה רבה,

ואם אתה משוהם אז אנחנו 'קצת שכנים', אני מאלעד
תודה ושבת שלום!
 

רגין1

New member
ממס הכנסה ../images/Emo13.gif

"לדרוש" הכוונה להכיר בהוצאות. הוצאות של חומרים מוכרות במאה אחוז כי הן במלואן לטובת ייצור הכנסה לעסק. אם הינך עוסק פטור, את צריכה לנהל ספר תקבולים ותשלומים (או שמנהל חשבונות ינהל עבורך) ובסוף השנה להעביר את כל הניירת ליועץ מס או רו"ח שיערכו עבורך את הדו" לשומה. ואז הם "דורשים" את החלק היחסי, או המלא, הכל לפי ההוצאה, כהכרה בהוצאות העסק לחישוב מס. אני יודעת שזה נשמע קצת סינית (בניב עתיק אפילו) ועל כן המלצתי החמה היא לפנות לאיש מקצוע (יועץ מס או רו"ח, כאמור) שעליו תבקשי המלצות לשם פגישה ראשונה לעשות קצת סדר ולתת ייעוץ. שבת שלום
 
למעלה