שאלה שאולי לא כ"כ קשורה,

  • פותח הנושא kasa
  • פורסם בתאריך

kasa

New member
../images/Emo4.gif לסמוך על הבדיקה ?

טיפול שלישי באיקקלומין. והחודש אפילו לא חרגנו מההוראות...
כאבי הביוץ הורגשו היטב כ-14-16 ימים אחרי האיקקלומין.... (וכל יום שכזה נוצל היטב...
, וההרגשה היתה שהחודש זה חייב להצליח....(קראתי איפהשהוא שבאביב-קיץ זה בד"כ מצליח...) כאבים דמויי מחזור מופיעים אצלי כבר בערך שבועיים...באים ונעלמים, ואני שואבת עידוד מכל אחת שמספרת פה שזה יכול להיות גם ´משהו אחר´....לאו דווקא מחזור... הרופא הציע לבצע בדיקת הריון ביתית ביום ראשון... לא היה לי אומץ לראות רק פס אחד, והחלטתי לוותר. לאחר כמה שיכנועים עצמיים ש´יהיה בסדר´ - ביצעתי את הבדיקה ביום שני, (למחרת) - וכמובן, פס אחד, ורוד, בודד וגלמוד... מחכה בשקט לפס השני, שמסרב להופיע. גם אחרי 10 דקות. גם אחרי חצי שעה....
האיש המקסים שלי, רק אומר ש´חייבים להמשיך לנסות´.... ואני לא מעיזה לחשוב על הדרך הארוכה שעוד לפנינו... רק מקווה ומייחלת שהבדיקה בכל-זאת טעתה... ובתוך תוכי גם יודעת שהסיכוי די קלוש... 14 יום אחרי הביוץ אפילו היא כבר אמורה לתת תשובה די מהימנה.... אז - אני רק כאן. יושבת וממתינה למכשפה, שעדיין מחפשת חניה, ובטח או-טו-טו מגיעה.... מה אתן אומרות - לסמוך או לא ?!? יום טוב, שרית
 

לינלין1

New member
חפה מפשע עד שלא הוכחה אשמתה...

ככה זה עם מכשפות- רק כשהן מגיעות סופית- רכובות על הנימבוס 2000 שלהן ושופכות את דמנו (אויש, באמת אני יותר מדי ציורית היום)- הן עדיין בחזקת חפות מפשע. יש מספיק הריונות שנולדו מפסים בודדים. הרי אין FALSE POSITIVE אלא רק FALSE NEGATIVE בדרך כלל? אז לא להתייאש. אולי... בכל זאת.... ואם לא- אז בחודש הבא!
 

kasa

New member
בטח שיש FALSE POSITIVE !

נראה לי שהתבלבלת בכוונה. להלן ההסבר: FALSE POSITIVE - מתייחס לתוצאת בדיקה שמשמעותה "שלילית", כשלמעשה זה "שלילי
חיובי", דהיינו למרות שתוצאת הבדיקה היא שלילית, בפועל - קיימת מחלה (זה נכון לגבי בדיקות רבות, ממוגרפיה, למשל...). כלומר - המכשיר לא ניבא נכון קיומה של מחלה, הוא טעה ! FALSR NEGATIVE דווקא מצביע על תקיפות גבוהה של מכשיר המדידה. זה אומר שמכשיר המדידה נתן תוצאה שלילית, ואכן - בפועל - אין מחלה. (המכשיר צדק בהערכתו - הוא ניבא נכון את אי-קיומה של המחלה). עד כאן שיעור קצרצר באפידמיולוגיה ושיטות מדידה....
 

לינלין1

New member
הכוונה לא היתה לשיטות מדידה

ולאפידמיולוגיה באופן כללי, אלא לערכות ההריון באופן ספציפי ביותר, כאשר אני מצטטת את הרופא שלי (שחדור תקווה כל חודש מחדש). ישנם מקרים רבים שבהם עקב שימוש מוקדם מדי בערכה (כאשר בדיקת דם כבר היתה מגלה הריון) הערכה מראה- "שלילי" כלומר אין הריון, כאשר בפועל דווקא יש. כלומר- FALSE NEGATIVE זה מאוד נדיר שערכה תראה שיש הריון כאשר בפועל אין הריון (לא מדברת כאשר יש כוריגון בדם) ולכן המקרים של FALSE POSITIVE - כאשר ה"חיובי" מתייחס להריון- הם יותר נדירים. או במילים אחרות- אם קיבלת פס אחד- עדיין יש תקווה. הכוונה היתה לעודד, את יודעת.
 

kasa

New member
שאלה שאולי לא כ"כ קשורה,

מה זה CMV ו-EBV ?! מישהו/י יודע/ת ?! מה זה אומר ? זה אותו נגיף ? קשור ל´מחלת הנשיקה´? תודה
 

עמית@

New member
CMV הוא וירוס שלא קשור למחלת הנשיקה

אלא וירוס בפני עצמו שעלול לפגוע בעובר בלבי ההריון הראשונים בקשר לוירוס השני אין לי מושג
 

kasa

New member
תודה עמית על התשובה המהירה, ועוד

משהו. בזמנו, לפני שנים, נבדקתי לשני הנגיפים האלו. אז נמצא: CMV-IGG - POSITIVE CMV-IGM - NEGATIVE אני מבינה שלפי תוצאות אלו - יש לי נוגדנים לנגיף הזה, נכון ?!? האם אני צריכה לחזור על הבדיקה לפני כניסה להריון או אם יש נוגדנים אז אני מחוסנת והכל טוב ויפה ?! (מה זה בכלל הנגיף הזה ? מה מרגישים כש´נגועים´ בו ?!) לגבי EBV - אני יודעת שהוא קשור למחלת הנשיקה, שאכן היתה לי...(היא לא מסוכנת לעובר, נכון ?!) מה ההבדל בין שני הנגיפים הנ"ל מבחינת הרגשה, סימפטומים וכד´ ?! תודה לך !!!
 

עמית@

New member
זה אומר שחלית בעבר ואת מחוסנת

המחלה אצל בוגרים מתבטאת בחום קל ופריחה אם בכלל
 
שיעור בוירולוגיה ../images/Emo9.gif

CMV זה הנגיף ציטומגלווירוס , זה נגיף ממשפחת נגיפי ההרפס , הדבקות בנגיף ברוב המקרים אינה גורמת למחלה סמפטומטית , ז"א לא מרגישים חולים ולא מרגישים שנדבקנו בכלל, הסכנה בהדבקות בנגיף היא בעת הריון כיוון שהוא גורם למומים בעובר ,מומים שיכולים להיות מפגיעה בטחול ובכבד ,דרך עוורון וחרשות ועד לפיגור שכלי , לכן זה מסוכן לאישה בהריון להדבק בנגיף. הנגיף עובר הרבה בין ילדים , בגני ילדים בתי ספר וכדומה ולכן לאישה בהריון שאין לה נוגדני IgG כנגדו ובאה במגע עם ילדים קטנים זה יכול להיות מסוכן. נוגדני IgG למעשה מחסנים נגד הדבקות נוספת בנגיף , ונוגדני IgM מעידים על הדבקה ראשונית שקרתה לאחרונה , כי כמה זמן אחרי הם נעלמים. EBV זה נגיף אפשטיין בר ,גם כן שייך למשפחת נגיפי ההרפס, נגיף זה מעורב בכל מיני סוגים של מחלות לאחרונה גם נמצא אצל חולי סרטן שונים וגם מופיע אצל חולי איידס ואצל מושתלי אברים אבל בעיקר מעורב במחלת הנשיקה, מחלת הנשיקה הינה מחלה סמפטומטית , ז"א מורגשת וממש לא נעימה אבל חולפת , והכי חשוב - אין סכנה בעת הריון ,הוא אינו ידוע כגורם למומים בעובר.
 

kasa

New member
תודה דנדוש על השיעור. בהחלט

החכמתי. לגבי אפשטיין-בר (EBV), מאחר שחליתי בו תקופה די ארוכה - למדתי שהנגיף הזה מופיע בעיקר כאשר קיימת החלשות של המערכת החיסונית. (אצלי הוא הופיע אכן אחרי טראומה משפחתית). זו הסיבה שהוא שכיח יחסית אצל חולים שהמערכת החיסונית שלהם חלשה במילא (חולי סרטן, איידס וכד´). הדבר היחיד שעזר לי לצאת ממנו (אחרי יותר משנתיים !!) היו כמויות אדירות של ויטמינים (כ-18 כדורים ליום) לחיזוק המערכת. חוצמזה, אני שמחה לדעת שאני מחוסנת נגד CMV. תודה על ההסבר הנרחב !!!
 
למעלה