שאלה שאולי כבר דובר עליה, אני לא כל כך עוקב

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
שאלה שאולי כבר דובר עליה, אני לא כל כך עוקב

שאלה שאולי כבר דובר עליה, אני לא כל כך עוקב
בחיפוש מסלול בין יבנה מזרח לת"א, עשיתי חיפוש היום ועוד שבועיים.

היום, מופיעה בשעות השיא רכבת שנייה, לדוגמה גם 7:30 וגם 7:41. הרכבת השנייה מאספת ועוצרת בכפר חב"ד וכו'.
בעוד שבועיים, הרכבת הזו נעלמת - החיפוש מציע רכבת ב-7:56 דרומה לאשדוד ומשם רכבת צפונה, מה שמגיע אחרי הרכבת הבאה.

מה קרה לרכבות הללו?
 
החל מה-16.8 יש שינויים בקו נתיבות/אשקלון/משה דיין-הוד השרון

שאלה שאולי כבר דובר עליה, אני לא כל כך עוקב
בחיפוש מסלול בין יבנה מזרח לת"א, עשיתי חיפוש היום ועוד שבועיים.

היום, מופיעה בשעות השיא רכבת שנייה, לדוגמה גם 7:30 וגם 7:41. הרכבת השנייה מאספת ועוצרת בכפר חב"ד וכו'.
בעוד שבועיים, הרכבת הזו נעלמת - החיפוש מציע רכבת ב-7:56 דרומה לאשדוד ומשם רכבת צפונה, מה שמגיע אחרי הרכבת הבאה.

מה קרה לרכבות הללו?
החל מה-16.8 יש שינויים בקו נתיבות/אשקלון/משה דיין-הוד השרון
בעקבות השינויים הללו ביצעו החל מאותו תאריך גם שינוי בזמנים של הרכבות השניות בבוקר שמתחילות באשקלון ונוסעות דרך יבנה מזרח ורחובות על מנת להתאימן ללו"ז החדש של הרכבות בקו המערבי.
במקום הרכבות של 6:41 ו 7:41 יש רכבות ב 7:10 ו 8:15 (זמני יבנה מזרח).
 

benshap2

New member
לא הייתי אומר שהלו"ז הזה מתואם יתר על המידה

החל מה-16.8 יש שינויים בקו נתיבות/אשקלון/משה דיין-הוד השרון
בעקבות השינויים הללו ביצעו החל מאותו תאריך גם שינוי בזמנים של הרכבות השניות בבוקר שמתחילות באשקלון ונוסעות דרך יבנה מזרח ורחובות על מנת להתאימן ללו"ז החדש של הרכבות בקו המערבי.
במקום הרכבות של 6:41 ו 7:41 יש רכבות ב 7:10 ו 8:15 (זמני יבנה מזרח).
לא הייתי אומר שהלו"ז הזה מתואם יתר על המידה
לאשדודי שרוצה להגיע בבוקר לתל אביב, יש שלוש חלופות רכבתיות שמגיעות לת"א (ת"א השלום, רק לשם הדוגמא) ב: xx:04, xx:09, xx:24.
ואז יש 40 דקות ללא שום רכבת.
3 רכבות ב 20 דקות.
ואז 0 רכבות למשך 40 דקות...

לא תיאום מי יודע מה.
 
צירוף השעות שרשמת קיים רק בין 9 ל-10 (שעת הגעה לת"א)

לא הייתי אומר שהלו"ז הזה מתואם יתר על המידה
לאשדודי שרוצה להגיע בבוקר לתל אביב, יש שלוש חלופות רכבתיות שמגיעות לת"א (ת"א השלום, רק לשם הדוגמא) ב: xx:04, xx:09, xx:24.
ואז יש 40 דקות ללא שום רכבת.
3 רכבות ב 20 דקות.
ואז 0 רכבות למשך 40 דקות...

לא תיאום מי יודע מה.
צירוף השעות שרשמת קיים רק בין 9 ל-10 (שעת הגעה לת"א)
יותר מוקדם יש 4 רכבות בין אשדוד לתל אביב שיוצאות בפריסה טובה יותר.
ויותר מאוחר יש 3 רכבות שיוצאות ב xx:55 , xx:25, xx:18 כאשר הרכבת ב-xx:18 דרך רחובות, כך שבקו המערבי המהיר יותר יש רכבת פעם בחצי שעה.

לא נכון לרשום xx על זמני רכבות של שעה אחת בלבד.
 

benshap2

New member
דיברתי על זמני הגעה לתל אביב, לא יציאה, שראיתי ב 7-11

צירוף השעות שרשמת קיים רק בין 9 ל-10 (שעת הגעה לת"א)
יותר מוקדם יש 4 רכבות בין אשדוד לתל אביב שיוצאות בפריסה טובה יותר.
ויותר מאוחר יש 3 רכבות שיוצאות ב xx:55 , xx:25, xx:18 כאשר הרכבת ב-xx:18 דרך רחובות, כך שבקו המערבי המהיר יותר יש רכבת פעם בחצי שעה.

לא נכון לרשום xx על זמני רכבות של שעה אחת בלבד.
דיברתי על זמני הגעה לתל אביב, לא יציאה, שראיתי ב 7-11
החל מה 16.8. מעניין אותי השעות בהן נוסעים לעבודה.

לא יודע למה אבל אתמול בערב לא הופיעה לי הרכבת שעוברת דרך רחובות ומגיעה ב 8:57.

אבל יודע מה, גם זה עדיין די מעצבן -
4 רכבות בשעה אבל כולן מגיעות לתל אביב בתוך 27 דקות ואז יש חור של 33 דקות בלי רכבת בודדת...לא יכלו לפזר את זה כמו שצריך? לא אומר אחת לרבע שעה בדיוק, אבל קצת יותר נורמלי...
 
הבנתי שהתכוונת לזמני הגעה, אבל שוב, זה קורה רק

דיברתי על זמני הגעה לתל אביב, לא יציאה, שראיתי ב 7-11
החל מה 16.8. מעניין אותי השעות בהן נוסעים לעבודה.

לא יודע למה אבל אתמול בערב לא הופיעה לי הרכבת שעוברת דרך רחובות ומגיעה ב 8:57.

אבל יודע מה, גם זה עדיין די מעצבן -
4 רכבות בשעה אבל כולן מגיעות לתל אביב בתוך 27 דקות ואז יש חור של 33 דקות בלי רכבת בודדת...לא יכלו לפזר את זה כמו שצריך? לא אומר אחת לרבע שעה בדיוק, אבל קצת יותר נורמלי...
הבנתי שהתכוונת לזמני הגעה, אבל שוב, זה קורה רק
בשעה אחת בבוקר.

תראה, אני לא מכיר את כל שיקולי לוחות הזמנים של הרכבת, אבל בקטעים שבין אשדוד לרחובות ואשדוד לראשון לציון משה דיין יש מורכבות. מכיוון שיש צורך לתאם את זמני הרכבות בשני הקווים באשקלון ובאשדוד וכן לתאם את הזמנים של הרכבות מאשקלון דרך רחובות עם הרכבות שיוצאות מרחובות עצמה ואת הזמנים של הרכבות מנתיבות/אשקלון דרך משה דיין עם זמני הרכבות שיוצאות ממשה דיין ואם זה לא מספיק, אז גם בין בני דרום לרחובות יש מסילה בודדות שמצריכה תיאום גם עם הרכבות בכיוון השני.
ואם גם זה לא מספיק, אז במהלך שעות הבוקר גם חלק מהרכבות משנות את תחנות העצירה שלהן והופכות מרכבות שלא עוצרות בבת ים וחולון לרכבות שכן עוצרות בתחנות הללו.
ולכן הזמנים לא מסתדרים יפה ובפערים שווים.
 

Ofekalef1

New member
יש איזושהי בעיה בכל הבוקר.

הבנתי שהתכוונת לזמני הגעה, אבל שוב, זה קורה רק
בשעה אחת בבוקר.

תראה, אני לא מכיר את כל שיקולי לוחות הזמנים של הרכבת, אבל בקטעים שבין אשדוד לרחובות ואשדוד לראשון לציון משה דיין יש מורכבות. מכיוון שיש צורך לתאם את זמני הרכבות בשני הקווים באשקלון ובאשדוד וכן לתאם את הזמנים של הרכבות מאשקלון דרך רחובות עם הרכבות שיוצאות מרחובות עצמה ואת הזמנים של הרכבות מנתיבות/אשקלון דרך משה דיין עם זמני הרכבות שיוצאות ממשה דיין ואם זה לא מספיק, אז גם בין בני דרום לרחובות יש מסילה בודדות שמצריכה תיאום גם עם הרכבות בכיוון השני.
ואם גם זה לא מספיק, אז במהלך שעות הבוקר גם חלק מהרכבות משנות את תחנות העצירה שלהן והופכות מרכבות שלא עוצרות בבת ים וחולון לרכבות שכן עוצרות בתחנות הללו.
ולכן הזמנים לא מסתדרים יפה ובפערים שווים.
יש איזושהי בעיה בכל הבוקר.
מהרכבת הראשונה ועד עשר, כל מי שרוצה להגיע בסביבות xx:45, צריך לבחור בין רכבת שהיא אמנם ישירה אבל מגיעה ב-xx:27, לבין הרכבת הכי קרובה של השעה שאחרי, שזה במקרה הטוב xx:01 ובמקרה הרע xx:08.

יותר מאוחר זה קצת יותר טוב כשהריווח הוא בדיוק של חצי שעה, ויש גם עוד רכבת באמצע.

אני לא מבין משהו לגבי הרכבות שמגיעות ב-xx:42 בשעות השפל לתל אביב (סבידור מרכז). הן קיימות רק בשעות השפל? מאיפה הן יוצאות? בנתיבות יש את הרכבות הישירות, שפתאום לרכבת של 9:15 לוקחות עשר דקות יותר לנסוע משדרות לאשקלון והיא הופכת למאספת ולכן מגיעה לתל אביב ב-10:42. מה פשר הוויסות המוגזם הזה?

ובהמשך שעות השפל - מאיפה הרכבות האלה צצות? ואיפה הן היו בשעות השיא?
עדכון: עכשיו אני רואה שבאתר הרכבת מופיעה הודעה על רכבת נוספת בשעות השפל.
 
זה לא וויסות. אלה בדיוק הרכבות שכתבתי עליהן שהופכות

יש איזושהי בעיה בכל הבוקר.
מהרכבת הראשונה ועד עשר, כל מי שרוצה להגיע בסביבות xx:45, צריך לבחור בין רכבת שהיא אמנם ישירה אבל מגיעה ב-xx:27, לבין הרכבת הכי קרובה של השעה שאחרי, שזה במקרה הטוב xx:01 ובמקרה הרע xx:08.

יותר מאוחר זה קצת יותר טוב כשהריווח הוא בדיוק של חצי שעה, ויש גם עוד רכבת באמצע.

אני לא מבין משהו לגבי הרכבות שמגיעות ב-xx:42 בשעות השפל לתל אביב (סבידור מרכז). הן קיימות רק בשעות השפל? מאיפה הן יוצאות? בנתיבות יש את הרכבות הישירות, שפתאום לרכבת של 9:15 לוקחות עשר דקות יותר לנסוע משדרות לאשקלון והיא הופכת למאספת ולכן מגיעה לתל אביב ב-10:42. מה פשר הוויסות המוגזם הזה?

ובהמשך שעות השפל - מאיפה הרכבות האלה צצות? ואיפה הן היו בשעות השיא?
עדכון: עכשיו אני רואה שבאתר הרכבת מופיעה הודעה על רכבת נוספת בשעות השפל.
זה לא וויסות. אלה בדיוק הרכבות שכתבתי עליהן שהופכות
ממהירות שלא עוצרות בתחנות בת ים וחולון (בשעות השיא) לרכבות שכן עוצרות בתחנות חולון ובת ים בשעות השפל.
יש בקו הזה הרבה מורכבויות - רכבות שבשעות מסויימות מהירות ובשעות אחרות מאספות, רכבות שבשעות מסויימות מתחילות ומסיימות במשה דיין ובשעות אחרות מתחילות ומסיימות באשקלון.
אם הרכבת הייתה מפרסמת קובץ PDF עם לוח הזמנים המלא היה אפשר לראות בקלות את כל מה שקורה בקו הזה במהלך היום.
 

Ofekalef1

New member
אז למה לוקח עשר דקות יותר לנסוע בין שדרות לאשקלון?

זה לא וויסות. אלה בדיוק הרכבות שכתבתי עליהן שהופכות
ממהירות שלא עוצרות בתחנות בת ים וחולון (בשעות השיא) לרכבות שכן עוצרות בתחנות חולון ובת ים בשעות השפל.
יש בקו הזה הרבה מורכבויות - רכבות שבשעות מסויימות מהירות ובשעות אחרות מאספות, רכבות שבשעות מסויימות מתחילות ומסיימות במשה דיין ובשעות אחרות מתחילות ומסיימות באשקלון.
אם הרכבת הייתה מפרסמת קובץ PDF עם לוח הזמנים המלא היה אפשר לראות בקלות את כל מה שקורה בקו הזה במהלך היום.
אז למה לוקח עשר דקות יותר לנסוע בין שדרות לאשקלון?

 
זה בדיוק המעבר של הרכבות הללו ממהירות למאספות

אז למה לוקח עשר דקות יותר לנסוע בין שדרות לאשקלון?
זה בדיוק המעבר של הרכבות הללו ממהירות למאספות
והתפר שבו תדירות הרכבות בקטע הצפוני יותר של הקו יורדת (בהדרגה) מ-4 ל-2 ועל מנת לסדר את הלו"ז להמשך היום (לשעות השפל של הבוקר המאוחר והצהריים) הרכבת של 9:15 מחליפה "תפקיד" לא רק בכך שהופכת למאספת אלא גם בכך שזמן ההגעה שלה לתחנת ת"א ההגנה משתנה.
שוב, אם היה קובץ PDF היה אפשר לראות את זה יפה.
באתר הרכבת קשה לראות את זה, גם כי אי אפשר לראות את כל הרכבות אלא אחת אחת וגם כי כשבוחרים באתר מוצא ויעד לא רואים את כל התחנות שהרכבת עוברת אלא רק את התחנות שבין המוצא והיעד שנבחרו.
אם תסתכל על הרכבות בקטע ת"א - הוד השרון תראה שבקטע הזה הלו"ז של הרכבות הרבה יותר מסודר.
בשעות השיא כל רבע שעה, בשעות השפל כל חצי שעה ויש שעת תפר שבה יש שלוש רכבות.
 

Ofekalef1

New member
אני לא מבין, למה המעבר מרכבת מהירות למאספות

זה בדיוק המעבר של הרכבות הללו ממהירות למאספות
והתפר שבו תדירות הרכבות בקטע הצפוני יותר של הקו יורדת (בהדרגה) מ-4 ל-2 ועל מנת לסדר את הלו"ז להמשך היום (לשעות השפל של הבוקר המאוחר והצהריים) הרכבת של 9:15 מחליפה "תפקיד" לא רק בכך שהופכת למאספת אלא גם בכך שזמן ההגעה שלה לתחנת ת"א ההגנה משתנה.
שוב, אם היה קובץ PDF היה אפשר לראות את זה יפה.
באתר הרכבת קשה לראות את זה, גם כי אי אפשר לראות את כל הרכבות אלא אחת אחת וגם כי כשבוחרים באתר מוצא ויעד לא רואים את כל התחנות שהרכבת עוברת אלא רק את התחנות שבין המוצא והיעד שנבחרו.
אם תסתכל על הרכבות בקטע ת"א - הוד השרון תראה שבקטע הזה הלו"ז של הרכבות הרבה יותר מסודר.
בשעות השיא כל רבע שעה, בשעות השפל כל חצי שעה ויש שעת תפר שבה יש שלוש רכבות.
אני לא מבין, למה המעבר מרכבת מהירות למאספות
גורם לכך שברכבת הישירה, לוקחות 13 דקות להגיע משדרות לאשקלון, וברכבת המאספת זה לוקח 23?
&nbsp
אם הצורך הוא לגרום לרכבות להגיע בשעה אחרת, אז היו צריכים לשנות את שעת היציאה מנתיבות, לא לתקוע את הנוסעים בשדרות עשר דקות מיותרות.
&nbsp
מה אני מפספס?
 
אתה מפספס דבר אחד

אני לא מבין, למה המעבר מרכבת מהירות למאספות
גורם לכך שברכבת הישירה, לוקחות 13 דקות להגיע משדרות לאשקלון, וברכבת המאספת זה לוקח 23?
&nbsp
אם הצורך הוא לגרום לרכבות להגיע בשעה אחרת, אז היו צריכים לשנות את שעת היציאה מנתיבות, לא לתקוע את הנוסעים בשדרות עשר דקות מיותרות.
&nbsp
מה אני מפספס?
אתה מפספס דבר אחד
הרכבת חותרת ליצור לוח זמנים כזה שבו זמני היציאה מכל תחנה יהיו במידת האפשר עקביים בשעות השונות במהלך היום.
לא תמיד זה אפשרי.

בגלל שהקו הזה הוא למעשה שילוב של שני קווים - פרברי ובינעירוני והוא מורכב מארבעה קטעים שונים: נתיבות - אשקלון, אשקלון - משה דיין, משה דיין - ת"א ההגנה, ת"א ההגנה - הוד השרון, אז קיימים בלו"ז שלו כל מיני תמרונים.
בקטע בין אשקלון למשה דיין אין זמנים עקביים (יש תזוזה של 10 דקות).

השאלה לגבי נתיבות ושדרות (ובעתיד גם באר שבע ואשקלון) היא מה עדיף? להזיז את הזמנים גם בנתיבות ובשדרות או לשמור על אחידות בתחנות הללו.
אין כאן נכון ולא נכון, אלא שיקולים שונים בקביעת הלו"ז שלפעמים אחד בא על חשבון אחר.

אם היה מדובר רק בנתיבות ושדרות, ייתכן שהיה עדיף להזיז את הזמנים, אבל מכיוון שבעוד חודש הקטע הדרומי הופך להיות קטע באר שבע - אשקלון עם "חיים" משל עצמו כקטע פרברי בנגב המערבי, יש הצדקה רבה לשמור על זמנים אחידים בקטע הזה.

מה לעשות? לו"ז רכבות זה דבר מורכב, ורק פיצול הקווים לקו בינעירוני (כולל הקטע הפרברי של הנגב המערבי) ולקו פרברי בין משה דיין להוד השרון יפשט את המורכבות הזו.
 

Ofekalef1

New member


אתה מפספס דבר אחד
הרכבת חותרת ליצור לוח זמנים כזה שבו זמני היציאה מכל תחנה יהיו במידת האפשר עקביים בשעות השונות במהלך היום.
לא תמיד זה אפשרי.

בגלל שהקו הזה הוא למעשה שילוב של שני קווים - פרברי ובינעירוני והוא מורכב מארבעה קטעים שונים: נתיבות - אשקלון, אשקלון - משה דיין, משה דיין - ת"א ההגנה, ת"א ההגנה - הוד השרון, אז קיימים בלו"ז שלו כל מיני תמרונים.
בקטע בין אשקלון למשה דיין אין זמנים עקביים (יש תזוזה של 10 דקות).

השאלה לגבי נתיבות ושדרות (ובעתיד גם באר שבע ואשקלון) היא מה עדיף? להזיז את הזמנים גם בנתיבות ובשדרות או לשמור על אחידות בתחנות הללו.
אין כאן נכון ולא נכון, אלא שיקולים שונים בקביעת הלו"ז שלפעמים אחד בא על חשבון אחר.

אם היה מדובר רק בנתיבות ושדרות, ייתכן שהיה עדיף להזיז את הזמנים, אבל מכיוון שבעוד חודש הקטע הדרומי הופך להיות קטע באר שבע - אשקלון עם "חיים" משל עצמו כקטע פרברי בנגב המערבי, יש הצדקה רבה לשמור על זמנים אחידים בקטע הזה.

מה לעשות? לו"ז רכבות זה דבר מורכב, ורק פיצול הקווים לקו בינעירוני (כולל הקטע הפרברי של הנגב המערבי) ולקו פרברי בין משה דיין להוד השרון יפשט את המורכבות הזו.
 
אגב, "הבלאגן" הזה היה נמנע אם הרכבת הייתה מפרידה את השירות

אז למה לוקח עשר דקות יותר לנסוע בין שדרות לאשקלון?
אגב, "הבלאגן" הזה היה נמנע אם הרכבת הייתה מפרידה את השירות
הפרברי בין משה דיין להוד השרון מהשירות הבינעירוני בין נתיבות ואשקלון (ובעוד חודש מבאר שבע) לבין תל אביב.
אז לא הייתה תלות בין הקו הפרברי, שעוצר גם בתחנות בת ים וחולון ומתחיל במשה דיין, לבין השירות הבינעירוני המהיר יותר ורכבות לא היו צריכות "להחליף תפקידים".
 

benshap2

New member
מסכים איתך לחלוטין

אגב, "הבלאגן" הזה היה נמנע אם הרכבת הייתה מפרידה את השירות
הפרברי בין משה דיין להוד השרון מהשירות הבינעירוני בין נתיבות ואשקלון (ובעוד חודש מבאר שבע) לבין תל אביב.
אז לא הייתה תלות בין הקו הפרברי, שעוצר גם בתחנות בת ים וחולון ומתחיל במשה דיין, לבין השירות הבינעירוני המהיר יותר ורכבות לא היו צריכות "להחליף תפקידים".
מסכים איתך לחלוטין
 

benshap2

New member
גם עם הרכבת של 8:57, זה בערך אותו דבר

הבנתי שהתכוונת לזמני הגעה, אבל שוב, זה קורה רק
בשעה אחת בבוקר.

תראה, אני לא מכיר את כל שיקולי לוחות הזמנים של הרכבת, אבל בקטעים שבין אשדוד לרחובות ואשדוד לראשון לציון משה דיין יש מורכבות. מכיוון שיש צורך לתאם את זמני הרכבות בשני הקווים באשקלון ובאשדוד וכן לתאם את הזמנים של הרכבות מאשקלון דרך רחובות עם הרכבות שיוצאות מרחובות עצמה ואת הזמנים של הרכבות מנתיבות/אשקלון דרך משה דיין עם זמני הרכבות שיוצאות ממשה דיין ואם זה לא מספיק, אז גם בין בני דרום לרחובות יש מסילה בודדות שמצריכה תיאום גם עם הרכבות בכיוון השני.
ואם גם זה לא מספיק, אז במהלך שעות הבוקר גם חלק מהרכבות משנות את תחנות העצירה שלהן והופכות מרכבות שלא עוצרות בבת ים וחולון לרכבות שכן עוצרות בתחנות הללו.
ולכן הזמנים לא מסתדרים יפה ובפערים שווים.
גם עם הרכבת של 8:57, זה בערך אותו דבר
כפי שהסברתי בהודעה הקודמת.
מיילא הפכתם את הרכבת של 26 (מיבנה מערב) למאספת, אבל למה גם להזיז אותה ל 36? או להיפך.
&nbsp
אבל עזוב, זה לא שאני מתלונן פה שזה נורא ואיום, אני רק אומר שהדבר האחרון שאפשר להגיד על זה הוא שעשו תיאום בלו"ז כך שתהיה הרמוניה בין הרכבות שעוברות בקו המזרחי והרכבות שעוברות בקו המערבי.
 

Ofekalef1

New member
כנראה שמה שבלבל אותי הוא שבגלל הרכבות החדשות בקו החוף

החל מה-16.8 יש שינויים בקו נתיבות/אשקלון/משה דיין-הוד השרון
בעקבות השינויים הללו ביצעו החל מאותו תאריך גם שינוי בזמנים של הרכבות השניות בבוקר שמתחילות באשקלון ונוסעות דרך יבנה מזרח ורחובות על מנת להתאימן ללו"ז החדש של הרכבות בקו המערבי.
במקום הרכבות של 6:41 ו 7:41 יש רכבות ב 7:10 ו 8:15 (זמני יבנה מזרח).
כנראה שמה שבלבל אותי הוא שבגלל הרכבות החדשות בקו החוף
יש אופציות נוספות לנסיעה לא ממש יעילות), ואיבדתי את הרכבות החלופיות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה