שאלה רצינית - ובקשת יעוץ

sebastian85

New member
שאלה רצינית - ובקשת יעוץ

שלום רב לרופאים אני באמת רוצה להתייעץ איתכם אני בבעיה: אני עובד הרבה בשדה,מטייל ומטפס בטבע. בקיצור חשוף המון לשמש. קרם הגנה יקר מדי עבורי כדי לשם כל יום (כמה פעמים ביום) ואני גם מפספס רוב הזמן. השאלה שלי היא: מה היא הדרך הטובה ביותר להגן על עצמי מפני השמש? להתלבש במכנס ארוך, חולצה עם שרוולים ארוכים וכובע? זה מאוד חם ככה בקיץ.... זה נורא אם רק הרגליים שלי והידיים ישתזפו וככה אוכל ללכת עם קצר? ומה לגבי העורף והצוואר - איך אני אומר לכסות אותם? תודה על כל התייחסות!
 
עובד בשמש

אין ספק שההתגוננות מפני קרינת השמש אצל אלו ששרויים בשמש בלי אפשרות להימנע מכך, הינה בעייתית. משחות המגן לא רק יקרות, הן גם לא יעילות בהגנה מוחלטת. הן מעניקות רק הגנה חלקית, בעיקר מכוויות שמש, ופחות מסרטן ועוד'. אין ספק שכיסוי בלבוש הוא הנכון ביותר. לעורף יש כובעים עם "וילון" אחורי, כמו לאוסטרלים. אין לי פתרונות טובים לשאר אברי הגוף החשופיל ללא לבוש. היה חכם בשמש
 

sebastian85

New member
אם כך פרופסור

אתה אומר שלבוש זה הפיתרון הטוב ביותר והיחידי בעצם? מה לגבי כפות הידיים? (זה החלק היחידי שאני לא מצליח לחשוב איך לחסות אותו בזמן שאני מטייל... (לטייל עם כפפות?) זה נורא לחשוף חלק כל כך קטן?
 
אתה צודק מאד

כשאני נותן הרצאות לתלמידים ולאחרים אני תמיד מציין שהאיברים היחידים שבעצם אין איך להגן עליהם בלבוש הם הידיים והפנים. הרי לא נרכיב מסכה על הפנים ולא נלבש כפפות או כסיות כפי שעושים אצילי אירופה. אכן על אזורים אלו יש להגן עד כמה שניתן עם תכשירי מקדמי ההגנה ורצוי אלו החוסמים לחלוטין , אלו שנקראים: TOTAL BLOCK, הבעיה שהם משאירים משחה להנה על מקומות המריחה וזה לא צתמיד אסתטי ונעים. בהצלחה
 

sebastian85

New member
אבל מה בדבר הקיצוניות השניה?

אין סכנה בחוסר חשיפה לשמש? שמעתי שזה לא טוב לא להיחשף בכלל לשמש (משמועות בלבד כמובן). ויש גם את הנושא של ויטמין D שהבנתי שמיוצר מהשמש... יש נכון בדבר?
 

sebastian85

New member
שאלה אחרונה ברשותך

האם אתה מגן על עצמך בכל רגע ורגע של היום מפני השמש? האם בזמן הליכתך לעבודה... בזמן הטיול שלך עם הכלב... ובקיצור האם בשביל זמן שהות של 10-15 דקות בשמש תשם קרם הגנה , כובע, ובגדים ארוכים??? האם כל דקה קובעת? או שיש זמן מקסימלי ביום שאיתו העור יכול להיחשף לשמש מבלי להיפגע?
 
סור להיות קיצוני בשום דבר וגם לא בע

בעניין זה. אסור להכינס לחרדה יתרה. צריך לעשות הדברים בהגיון. אם עורך מאד מאד בהיר, רצוי להגן עליו ככל שניתן, כשאתה יוצא להסתובב ברחוב ליותר ממספר דקות- כן, אך אם רק לעבור ולהיכנס למקום אחר, או להיכנס למכונית שחלונותיה מושחמים, אין הצדקה. לזכור דרך חלונות המכונית, אם אינם מושחמים בהגנה גם דרכם יש פגיעה מהקרניים.
 
למעלה