שאלה קטנה

Mahaoo

New member
שאלה קטנה

אני רוצה ללכת לעתודת ארכיטקטורה ואני רוצה ללמוד בטכניון כדי להתקבל לארכיטקטורה בטכניון יש צורך בבחינת מיון בארכיטקטורה באם יש צורך בבחינה זו בקבלה דרך עתודה?
 

0sveta0

New member
מצטרפת ל-כן.

בהצלחה רבה לך, אני עברתי את המבחן אם יש לך שאלות. (אבל לא התקבלתי בסוף).
 

Mahaoo

New member
אני אמור להרשם בעצמי?

או שמה אחרי שיתנו לי את האישור לעשות את הבחינה(אני לא בדיוק יודע איך זה הולך אז אם תוכלי להסביר לי אודה לך מאוד) עוד שאלה בקשר למבחן מה נחשב ציון טוב במבחן הזה?(וכמה קיבלת?) אם יש לי סכם של 81 בלי המבחן האם יש לי סיכוי נמוך להגיע לאריכטקטורה?(כאשר 60 או 70 נחשבים לציונים טובים) או סיכוי אפשרי?(כאשר 90-100 נחשבים לציונים טובים)
 

0sveta0

New member
אז ככה

אחרי שאתה נרשם לטכניון לארכיטקטורה, אתה אוטומטית מחוייב לעשות את המבחן, ככה שהם מזמנים אותך. אתה אמור לקבל אישור איזה חודש לפני המבחן עצמו שמסביר באיזה חדר אתה עושה את המבחן, באיזו שעה, כמה זמן הוא הולך. אני לא יודעת מה זה טוב אבל נראה לי עדיף מעל 80. אני קיבלתי 84 איך אתה יכול לחשב סכם בלי המבחן? חישבת לפי מסלול אחר? או שהכנסת 0? אני אגיד לך איזה סכם היה לי ולא התקבלי אז תבין לבד כמה צריך להיות לך בשביל שתתקבל. הסף בזמנו היה בין 79-81 ולי היה 80.78 ולא התקבלתי, לעומת זאת באותה שנה למישהו שלא ממסגרת עתודה היה סכם כמו שלי, והוא התקבל. מכאן נובע (חחח) שכדאי שיהיה לך משהו בסביבות 83 ומעלה בשביל להבטיח קבלה בטוחה. (בהתחשב בעובדה שעכשיו הסף הוא בין 80-82).
 

Mahaoo

New member
חישבתי בלי מבחן

הלוואי והייתי שם 0 ואז הסכם שלי היה 81 הלוואי!! תודה רבה על העזרה-אז אני צריך לקוות ל88+במבחן הזה בערך זה מה שיקבע את הקבלה שלי.. ועוד שאלה איך אני אמור להרשם לטכניון אם עדיין אין לי תעודת בגרות?(חישבתי סכם לפי מה שיהיה בערך ומהציונים שיש לי בנתיים)
 
לכל אוניברסיטה כשאתה נרשם

אתה מציין במסמך מצורף שחתום ע"י מנהל בית ספרך שתוגש לבגרויות במקצועות האלו והאלו ושעשית כבר בגרויות במקצועות X, Y וכו'.. כמו כן אתה מציין שם שאתה נרשם כעתודאי...לכן לא צריכה להיות בעייה עם זה שאין לך תעודת בגרות....(עובדה שאין לי עוד תעודה שכזו ונרשמתי במרץ השנה....וגם לגבי רוב שנה א'-יסטים זה תופס אני מניח)
 

Mahaoo

New member
אני גם יודע שיש קורס למבחן

האם הקורס עוזר? כי אמנם כתוב שלא צריך להתכונן אבל זה גם מה שפעם אמרו לפסיכומטרי ומה בעיקר מלמדים בקורס?
 

0sveta0

New member
תלוי

אם יש לך רקע באמנות, אז לא צריך לעשות קורס. מה שאני חושבת זה שהקורס זה עוד מוצא לבזבוז כסף. אתה יכול להתכונן לבד, זה מה שאני חושבת, ובכלל למי שיש פוטנציאל אז הוא גם לא צריך ללמוד. זה הכל עניין של היגיון ויצירתיות, אם יש לך אפשרות זמן וכסף ללכת לקורס אז אפשר, אבל תספר על עצמך קצת יותר כדי שאוכל לייעץ (מה המניעים לרצות ללמוד אדריכלות, אם היה לך רקע קודם). אישית, לא הייתי בקורס, ואני לא יודעת כמה הוא עולה, הוא אכן יכול לעזור, אבל זה לא הכרחי. אין קשר לדעתי לפסיכומטרי, כי זה הרבה יותר מסובך. רגע, ואיך אתה כבר יודע את הבגרויות שלך? זה לא מוקדם מדי? אם אתה באמצע י"ב זה יכול להיות קצת מלחיץ גם ללכת לקורס אבל אם אין עליך כבר את הלחץ של הפסיכומטרי אז אפשר לנסות.. בקיצור תביא יותר מידע ואוכל לעזור בהתאם.
 

Mahaoo

New member
אז ככה

עשיתי פסיכומטרי במסגרת הקורס המזורז הזה של קידום תיכון וקצת פישלתי בחלק של המתימטיקה במבחן אז הציון יצא לא משהו(634 133 מתימ' 134 אנגלית 109 מילולי אם זה מעניין אותך) 50% מהבגרויות כבר סיימתי(אנגלית,היסטוריה,תנך,לשון,חלק מפיסיקה,חלק מכימיה וצרפתית) הציונים שלי טובים במקצועות ריאליים(מעל 90) ובמקצועות הומאניים קצת פחות(75-85) אין לי שום רקע באומנות אבל אני מאוד מאוד אוהב לצייר(ויש האומרים שאני לא גרוע) בעיקר הייתי רוצה לדעת מה בדיוק מחפשים לראות במבחן הזה-ראיתי את המבחן לדוגמא וחלק ממנו היה מאוד נחמד וחלק היה קצת יותר קשה אני רוצה לדעת איזה חלק חשוב להם יותר התוכן או האסתטיות?(בכרזה ליום האשה לדוגמא) כי אם זה האסתטיות אני חושב שאני יכול להצליח אבל אם זה תוכן(מה יהיה מצוייר) אז בזה אני קצת יותר גרוע(יכול אבל יותר קשה לי)
 

0sveta0

New member
תשמע מותק..

אני רואה דווקא שיש לך סיכויים טובים להתקבל, כי יש לך פסיכומטרי טוב (הלוואי עליי) והבגרויות נראה לי גם ילכו לך טוב. בעניין של המבחן אני יכולה לעזור לך יותר. אם אתה רוצה אז במסרים. לא כולם מעוניינים לקרוא את זה
 

Srulo

New member
איש בשורות אנוכי...

בטכניון קיבלו רק עתודאי אחד השנה. יש עוד מקום אחד בת"א אבל נראה לי שקיבלו לשם מספר דומה... הסיבה?צה"ל לא צריך ארכיטקטים כמו שהוא צריך מהנדסי מכונות למשל.מה קורה כתוצאה מכך?הסכם מבחינת הצבא מטפס לגבהים שלא יאומנו.באופן אישי,בהתחלת דרכי רציתי ללכת לאכיטקטורה,וכמוך שאלתי את עצמי מה הפסיכו הדרוש לכך.התקשרתי למדור, (לפני הפסיכו),והפקידה הנחמדה שענתה לי אמרה שצריך 680 בפסיכו. (לבסוף היו לי 13 נקודות יותר,אבל הציעו לי משהו יותר טוב...) עכשיו,אם צריך 680 לפסיכו,גם הסכם הוא לא בדיוק 79-81 אלא יותר 85-88 לפחות.למה?כי הצבא ייקח את מי שציוניו הם הכי גבוהים, ויקבל רק מספר קטן מאוד של מועמדים למקצוע הזה,מתוך כמה עשרות מועמדים.נ.ב לצבא לא אכפת בהקשר לרף של הפסיכומטרי ממה הציון הזה מורכב(למשל אם קיבלת 650 ו150 במתמטיקה ו110 בעברית,לא יהיה להם אכפת לומר לך אתה לא עובר את הרף הדרוש) אם אתה באמת רוצה ללכת לארכיטקטורה,תשפר את הפסיכו,תעבוד על הבגרויות,ותקווה שאתה תהיה בר המזל... אם אתה רוצה מידע על המבחן בארכיטקטורה,יש רק מועד אחד באיזור אפריל בטכניון וביוני בת"א,יש מבחן לדוגמא באתר של הטכניון, אני בטוח שתמצא. שאלה לדוגמה: צייר 4 מקומות שבהם משתמשים בסביבתך במים כגורם סביבתי מרגיע... (זה סוג השאלות-יש 3-4 שאלות כאלה,אתה יכול להביא איזה צבעים (שאתה רוצה...) בהצלחה!
 

Mahaoo

New member
האמת

אני לא כזה רוצה ללכת לארכיטקטורה דרך עתודה(זה יהיה נחמד אם יקבלו אותי אבל אם לא אז לא נורא) אני בטוח שאתקבל אחרי הצבא(אני ממש נחוש בדעתי ללמוד אריכטקטורה וגם מאוד חשוב לי שזה יהיה בטכניון)כי בפסיכומטרי אני מאמין שאני יכול לשפר עד כ-700(עם תרגול של חודש חודשיים בלי לחצים נוספים) ומקסימום הכי גרוע אעשה שנה מכינה בטכניון(לא נראה לי שאגיע למצב הזה) אני אגיש בקשה לאריכטקטורה אעשה את המבחן(זה גם יחסוך לי ,אם אשיג ציון טוב, זמן בעתיד) תודה רבה לך תודות לך לא אתאכזב יותר מידי אם לא אתקבל וסתם עוד שאלה-הרי העתודאים לעתיד מוזמנים למבחנים כלשהם(מטעם הצבא) הם קובעים משהו בקבלה?
 

Srulo

New member
לגבי המבחנים...

כן! קינן שפי,המכון שבד"כ בוחן מועמדים לעבודה,והחל משנה שעברה התחיל לבדוק מועמדים,הוריד השנה לא מעט מועמדים... לעוד מידע על המבדק הזה,אנא לך ל"מאמרים",ו"קינן-שפי"
 
אני מכיר אחד שהתקבל לזה השנה

במסגרת העתודה עם 666 לאת"א- פחות מ 680 לכל הדעות, גם אם לא בהרבה... אבל אכן ממש בודדים, יחידי סגולה מתקבלים לזה בשנה, ע"פ אותו אחד שדיברתי איתו...
 
למעלה