שאלה קטנה.....האם יש תנאים טובים

שאלה קטנה.....האם יש תנאים טובים

ללוחמים שסיימו את ההכשרה שלהם ביחידות מובחרות....כאילו הם מקבלים מגורים עם מיטות ומקלחות בבסיס....(שמעתי שבשייטת זה ככה)
 

fighter21

New member
מה?

מיטות ומקלחות זה דבר שכל חפ"ש ביחידת עבדי רס"ר אפילו מקבל.. מה שכן שמעתי שבש'13 עושים סטייקים חופשי על האש.
 

eShark18

New member
לפי מיטב ידיעתי...

לוחמי היחידות המובחרות מקבלים תנאים טובים יחסית ללוחמים ה"פשוטים". מקריאה בכמה מאמרים (בין היתר מאמרים מהפורום הזה), הבנתי שלוחמי ש/13 מתגוררים בחדרי מגורים נוחים, עם מיטות וטלויזיות, ועומד לרשותם מטבח איכותי 24 שעות ביממה וגם חדר כושר משוכלל. התנאים של הטייסים אפילו טובים יותר...
 

נוב 00

New member
ההבדל...

בין יחידות מובחרות יותר לגדודים מבחינת תנאי מגורים הוא לרוב גדוד חי"ר הוא נייד, הוא כל כמה חודשים עובר גיזרה או מוקפץ לגיזרה אחרת, לעומת זאת ליחידות מובחרות יש את ה"בית" שלהם שהם משם יוצאים למבצע/פעילות אחרת ובסוף הפעילות הם חוזרים לאותה מיטה חמה בבסיס הבית שלהם...
 
תשובה

בכל יחידה התנאים קצת שונים, הפלסרים בעקרון נמצאים עם הגדוד אז התנאים לא כאלה משהו. ביחידות מיוחדות יש בד"כ לכל פלגה מועדון עם טלויזיה, יס וכל מה שהצליחו להשיג בתרומות שזה יכול לנוע משולחן פינג-פונג, דרך פלייסטיישן ועד לשולחן סנוקר. בנוסף יש בד"כ איזה מטבחון קטן עם מקרר ששומרים בו אוכל למורעלים שמסיימים להתאמן בחד"כ בערב ורוצה לדפוק איזו ארוחת לילה. כמובן שישנים בחדרים, והמקצועיים מביאים מזרונים נורמלים, טלויזיות וכו'. לסיכום, לוחם מקצועי חותר לת"ש בכל מצב. לא משנה באיזו יחידה הוא.
 
שמעתתי כמה פעמים....

שאנשי מודיעין וטייסים מקבלים הרבה פינוק... יש להםבריכה משלהם, קולנוע, וכל שאר הפינוקים שנידרשים....
 

ariehgreen

New member
אני יכול להגיד לך בוודאות ש...

שלוחמי השלד"ג בסיס מסויים בארץ ישנים במגורים על מקלחת טלויזיה עם yes ומקרר... מניאקים!!!
 

oleg_kh

New member
צאו מהסרטים שלכם

לכל לוחם וגם לא לוחם יש את החדר שלו עם המיטה שלו עם המקלחת החמה בכל שעות היממה ואם הם הצליחו לארגן בתרומות אז גם YES בחדר. אל תחשבו שהחיילים בצה"ל חיים באיזה אוהל סיירים מעופש וישנים בתוך שק"ש רטוב כל השירות שלהם. ואני מדבר על כל היחידות לא משנה לוחמים ג'ובניקים סופרמנים ובאטמנים למיניהם.
 

Symbolic

New member
אשכרה חיים בסרט

בגדודים, במסלול, אולי ישנים בתנאים לא הכי טובים. אין דיגומים, גם אין הרבה זמן להנות מהם. אבל אחרי המסלול, כשעולים לפלוגה וותיקה, בכל גדוד, חיים הרבה יותר טוב, וככל שחיים בפלוגה הוותיקה, והפז"ם בפלוגה עולה, אז חיים מאוד טוב. חדר סמ"רים (מ.א ו-ל.א), וחדר מפל"ג בד"כ הם חדרים מדוגמים להחריד, וכוללים מיטות עם מזרונים אזרחיים, YES, מקרר, ספות, מזגן, מקום מרווח, DVD וכל היוצא בזאת. אפשר להביא דברים מהבית ולדגם, והרבה פעמים יש תרומות של גורמים פרטיים והאגודה למען החייל. מצד שני, לחדר של צעירים בפלוגה וותיקה לא יהיו הרבה דברים, וגם הם לא יהיו בעל הזמן להנות מזה. ורק שתהיו בעניינים, בכל, אבל בכל מוצב בשטחים, חובה ע"פ חוק מטכ"לי, שיהיה מועדון עם YES. כנ"ל לגבי תנאים מינימליים למחיה, שכוללים חשמל, מים חמים, ומספיק דברים. לא רק ללוחמי שייטת אחרי מסלול יש מקלחת חמה, אוכל, חשמל ומיטה. צאו מהסרט שכל החיים בגדודים ישנים על מדים בתוך שק"ש באוהל שדרכו חודרים מים בחורף.
 

eShark18

New member
לא'דע, אני שמעתי שלוחמי גבעתי ונח"ל

לדוגמא, ישנים באוהלים. אתה רוצה להגיד לי שזה לא נכון?
 

ariehgreen

New member
זה נכון מאוד אפילו!

רק חטיבת הצנחנים וגולני זכו לבסיס חדש ומודרני בעל חדרים לטירונים...
 

Symbolic

New member
צעירים חלאס להנפיץ!!!

נחל וגבעתי באוהלים, וצנחנים וגולני בבסיס חדש, בטירונות אולי. מה שאמרתי. במסלול שבתוכו יש טירונות ואימון מתקדם, אולי גבעתי באוהלים, אני חושב בבסיס קרן, לעומת הצנחנים בלונה בא"ח. אבל זה כמו שאמרתי. התנאים יכולים להיות חרא במסלול, לדוגמא גבעתי או נח"ל וכשעולים לפלוגות המבצעיות/וותיקות זה לא ככה. למה? כשאתה בפלוגה מבצעית , אתה עובר הרבה קווים והרבה מוצבים. יש מוצבים מדוגמים יותר ומדוגמים פחות. הייתי במוצבים שחייתי במכולה מגעילה, והיו מוצבים שחייתי כמו מלך בחדר מרווח. זה לא קבוע. אי אפשר להגיד צנחנים חיים בתנאים טובים כל הזמן, כי אתה יכול לעלות לפלוגה וותיקה ולהגיע למוצב מסריח בתנאים חרא. וכשאתה נחלאווי אתה יכול להיות במוצב מדוגם לימין למרות שבטירונות היית באוהל. אין קשר. אגב, ברוב אם לא בכל המוצבים, בשטחים לפחות זה מגורים רגילים/מכולות, לא אוהלים, מפאת טעמי ביטחון. אבל כמו בכל דבר בטח יש יוצאים מן הכלל. אז כשאתה טירון בנח"ל לדוגמא, אתה ישן באוהל. אז מה.. אחרי זה תעלה לוותיקות ואולי תקבל מוצב מדוגם (שגם הוא לא ממש לכל השירות, כל 4-6 חודשים גדוד יורד לאימון וחוזר בד"כ לקו חדש, משמע מוצב חדש). אקיצר, יהיה בסדר
 

militant

New member
גבעתי ישנים באוהלים בטירונות...

כמו כולם.. אולי גם באימון מתקדם. אח"כ, בסיום המסלול הם חיים כמו כל חייל אחר... בחדרים! הם לא בעונש שיתנו להם לישון באוהל!
 

oleg_kh

New member
תקשיב

זה תמיד יכול לקרות, אני יודע שפעם גדוד 50 של הנחל היה קו שלם באוהלים, אבל זה פעם בכל השירות אולי יוצא ככה ואני לא מדבר על טירונות יא זבלים מפונקים בטירונות אתה אמור לישון באוהל כדי אחרי זה להעריך את המיטה החמה והחדר שיהיו לך. לפעמים יוצא שעושים קו ואין מוצב עם חדרים או משהו אז מקימים אוהלים מה קרה כולה 4 חודש לא כזה ביג דיל, וגם באוהל אפשר לחיות טוב זה בדיוק כמו חדר רק בצורה שונה.
 
למעלה