שאלה קולינרית לאנשי פרת' (אבל לא רק!)

zaske

New member
לגבי "יבריי"

אין לי מושג לפי מה נקבע הלאום בבריהמ. ולכן אני אעלה פה השערה - את מבינה שבעצם כתוצאה מהשימוש במילה הזו - "יבריי" - בריהמ הכירה ביהודים כעם נפרד. הרי מה היה הלאום של מי שלא היה "יבריי"? נניח, במוסקבה. הוא היה "רוסקי"? (אני שואל ברצינות). עכשיו, לאור מה שידוע לי על בריהמ, את באמת חושבת שהם עשו כזה "מעשה יפה" והכירו ביהודים כלאום נפרד, או שבעצם היתה להם מטרת הפרדה אחרת? אני יכול להגיד לך, שיש לי חצי אח גדול, שלא נושא שם המשפחה שלי , למרות שאנחנו מאותו האבא, אלא שם משפחה אוקראיני למהדרין , וכמובן לא נרשם כ"יבריי" - למה? הכל כדי שלא יופלה בבוא היום (היום כבר בא מזמן, הוא מבוגר ממני ב20 שנה) בקבלה למוסדות לימוד. אני לא חושב שהשם גיאורגיה הוא מהזמן האחרון בלבד, אלא שם שאבד , מה גם שכנראה שתמיד על כל גיאורגי אחד היו איקס רוסים, ולכן היו פחות אנשים שכנראה קראו לעצמם גיאורגים מאנשים שקראו להם גרוזינים. ואגב, יש עוד שם , יחסית מהזמן האחרון - "ישראלי". האם בזמן שהיית בישראל, רצית שיקראו לך "יהודיה" בהקשר של המדינה בה את חיה, או "ישראלית" או אולי "ציונית" (מלשון "תושבת הישות הציונית")? אני חושב שכמו שאנשים פה רוצים שיקראו להם "ישראלים" ככה אנחנו צריכים לכבד את הרצון של תושבי המדינה היותר טריה , ולקרוא להם "גיאורגים", גם אם צריך להלחם ב"כוחו של הרגל".
 
תגיד לי, הכרת פעם גרוזינים אישית ?

הכרתי כמה, והם קוראים לעצמם גרוזינים ולמדינתם גרוזיה, ולפעמים מתקנים את עצמם בחיוך של "כוחו של הרגל" , לא ביג דיל. גם היום היהודים יוצאי חבה"ע קוראים לעצמם יבריי...
 

accountingtania

New member
oj Zaske, you are funny!

you don't understand something very simple. it's not the word/name that creates a nation, it exists and therefore has a name. in russia and other soviet countries, everyone has a nationality (ethnic origin, not the citizenship), everyone, is either russian, tatar, jewish, chechen, ukrainian, well, you got the point. the jews are not different, they just suffer a bit, that's all. on the other hand, the chechens also suffer, and so are the tadjiks and uzbeks, so what. in these countries the nationality (the ethnic origin) is decided by the ethnic origin of the father, the mother is irrelevant generally. this is why when your name is Natan Shapiro and you are jewish (by your father) it's a "little" bit unpleasant to arrive to holyland and discover that because the mother of your mother didn't qualify as a pure race, you are also russian and have no rights in the great country we all come from.
 

zaske

New member
את לא הבנת

יש לי שאלה אליך. מה הדת של הטטרים? מה הדת של האוקראינים? למה יהודי קייב (במקרה של אבא שלי) נבדלים מהאוקראינים? למה הוא סומן כ"יבריי" ולא כ"אוקראיני"? משפחתו חיה לפחות 200 שנה באוקראינה לפני 1917. אני לא אומר שה"יבריי" היו היחידים שסבלו, ממש לא. אני רק אומר שזה "מוזר" שהקומוניסטים הכירו ב"יבריי" כלאום נפרד. לגבי החלק האחרון - מסכים בכל מילה. אגב, אם זה מעניין אותך לקרוא , אני ממליץ לך לקרוא על המושג "זרע ישראל" ועל מה שהראשון ציון הרב עוזיאל זכר צדיק לברכה אמר עליהם. המון הבדלות מהיחס המחורבן לו הם זוכים עכשיו.
 
מעליב את רק מי שמתעקש...

ואני אשכרה גרוזינית, לא וואנבי :) בגרוזינית גרוזיני/גאורגי הוא בכלל משהו כמו "קארטוולי" (קצת כמו שפינלנד בפי פינים היא "סואומי")
 
לא שאני מסכים עם יא"ב

אבל היא קראה "מגעילים וספקטיים" לך ולחיידקים שלך, או שמא התכוונה לך ולרונן.
 
כאילו מה?

אתה מבין? זה למה רציתי קצת יותר פירוט ללמוד על שורש הבעיה וכו' וכו' וכו'. רוצה להבין איך קשור זה שאני והחיידקים שלי מגעילים וסקפטיים לסגירת אימפרית המזון? ואם אכן אנו חוזים בנפילתה של האימפריה איזה מעסיק יעשה ספונסרשיפ לאחותה של ריןרין על מנת למשוך אותה לאוסטרליה? כזכור לך זאת סוגיה שעדיין אין עליה מענה. ואולי מגעילים וסקפטיים הם אותם משקיעים שלא היו מוכנים לקנות מניות בעסק מתפתח ובכך גזרו את דינה של האימפריה.
 
סגירת אימפריית המזון ? על מה אתה מדבר ?

קודם כל העיניינים זורמים יופי ! העניין החל כשלא היה לי אינטרנט בבית ולא היה לי מה לעשות עם עצמי כמה שעות טובות, אז הכנתי אוכל, מגוון, מעניין, ו-ט-ע-י-םםםםם ! ואנשים היו מוכנים לשלם לי עליו. מאז שיש חוויות אישיות שגוזלות מזמני , אני מבשלת פחות (למשל המרק האחרון שהכנתי, אכלנו אני ובעלי במהלך הסופ"ש והבאתי גם כמה קופסאות (הרעיון הטוב של חברה טובה) לאותה קרובת משפחה שבנה נרצח... קח שלא יכולתי להציע אותו לחברים בפקולטה, כי גם אני הייתי צריכה לאכול משהו. מלבד זה, נחטפו כבר כל כך הרבה מנות משובחות שאני כבר לא סופרת. עם זאת, ברור שאתה קורא לזה אימפריה כדי להקניט, אתה יודע שזה דבר קטן, כולה מקסימום מקסימום מקסימום 6 קופסאות "בוטיק" בשבוע. זה מספיק לעשות כביסה בלי ייבוש במכונה שבמסדרון. מה שכן, במקום להתייחס לעניין בחיוך (נו, באמת, לא ניראה לי שמישהו קיבל אי פעם הרעלה ממשהו שהכנתי, ויש לי סטנדרטים גבוהים) התייחסתם לנושא כאל מזון לטרוליזציה. אבל למזלי בפועל אין לכם השפעה על הנושא, היות וכולם מרוצים מהאופציה שיש משהו במקרר שהם יכולים לאכול בזול ביום שלא היה להם פנאי להביא מהבית ולא בא להם להרעיל את עצמם שוב ב- KFC.
 

zaske

New member
אני דווקא לא הייתי טרול

בשיא הרצינות אני אומר לך, שאני מקווה שאף אחד לא יחטוף ג'ננה אם נניח משהו כן יקרה (אפילו בגלל הפסקת חשמל במקרר, או לא יודע מה) לאוכל שלך. אם יחטוף ג'ננה ויפנה להליכים משפטיים, את בצרות. עכשיו, יש לי תחושה (אולי אני טועה פה) שכל עוד אין לך מעמד של אזרחית אוסטרליה, עדיף להיות יותר ילד טוב מילד טוב (שוב חוזר לעניין השמועה על שלילת הרשיון וקבלת האזרחות , שאגב, אין לי מושג גם אם היא נכונה). אם יש לך ספיירים - מה טוב, אל תדרשי עליהם כסף, גם אם זה תשלום פעוט, תתייחסי לעניין הבישול כסוג של תחביב, ותני לחבריך להנות ממעשי ידיך בחינם.
 
אני נותנת חינם, אבל לפעמים אין לי כסף.

מה גם שיצא קטע מוזר כדלקמן: החלטנו לפני כמה חודשים לארגן פיקניק גדול, וספרנו את כמות האנשים וקנינו מרכיבים לברבי ואני שילמתי על הכול ורשמתי למשתתפים באימייל להחזיר לי את חלקם בתשלום. המנחה שלי, רשם תגובה לכולם - אל תשלמו, הכול עלי ! הבאתי לו את הקבלה (שאותה הוא שומר בארנק כנראה כדי לקבל החזר פקולטי, זה מה שהוא סיפר שבכוונתו לעשות) וזה קצת ברח לו מהזיכרון... כמה פעמים... לא נעים לי לומר לו פתאום, היי, מה עם המאתיים דולר שלי ?
 

oriyahoo

New member
מאד פשוט...

תשאלי אותו - אז מתי אתה מזמין לפיקניק הבא... הוא כבר יבין את ה"רמז"...
 
הוא יבין, אבל שוב ישכח (אולי)

ואני גם לא רוצה להיות עוקצנית. אני פשוט יגיד לו בכנות שיש לי בעו"ש פחות מ... ואני קצת בלחץ כספי.
 
למה שלא תכין לבד ? זה לא מסובך...

הרבה פלפל שחור, מלח בדרגה רצויה, הרבה בצל קצוץ/טבעות, חומץ, שמן, פפריקה (מעט), וקצת שום, אפשר להוסיף גם קצת חרדל, יין אדום, ועוד כל מיני גיוונים, להשרות לילה במקרר עם נייר נצמד, לשים על שיפודים והיידה - על המנגל.
 

Small Dragon

New member
את לא עקבית כנראה

כבר כתבתי למעלה, שמתכונים להכנת תערבות/תיבול לשאשליק יש לי בשפע, גם מהפורום (ותודה על כך!) וגם מניסיון אישי, משפחה וחברים. כנ"ל לגבי גזר קוריאני. אולי זה לא מסובך, אבל משום מה כאן (באוסטרליה) זה לא יוצא כמו שזה יצא בישראל או במקומות אחרים. אין לי הסבר למה בדיוק. אולי הבשר שונה ואולי משהו אחר. יחד עם זאת, גזר קוריאני ושאשליק זה רק חלק קטן (אם כי עבורי הוא הכי טעים והכי אהוב) ממה שקצת חסר לנו כאן. קיוויתי שאם ימצא מקום/מסעדה/משהו שמוכר משהו כזה בסגנון ימצאו מאכלים נוספים שבד"כ נלווים לבשר. נו, את יודעת על מה אני מדבר, לא? עם כל מגוון הסגנונות שיש כאן, בעיקר אסייתי, את זה טרם מצאנו.
 
למעלה