שאלה פשוטה: האם כל נהגי דן מחוייבים לדעת

מצב
הנושא נעול.

nadavmos

New member
שאלה פשוטה: האם כל נהגי דן מחוייבים לדעת

שאלה פשוטה: האם כל נהגי דן מחוייבים לדעת
איך לחייב קוד 44 בערך צבור
 
איך ייתכן שלא? הרי זה חלק מתפקידם.

שאלה פשוטה: האם כל נהגי דן מחוייבים לדעת
איך לחייב קוד 44 בערך צבור
איך ייתכן שלא? הרי זה חלק מתפקידם.
בפועל, עד כמה שזכור לי נכתב פה שהדרך לבצע זאת במכשירים של דן היא מסובכת ודורשת איזושהי פעולה שקשורה לקו 24.
 

nadavmos

New member
אכן פעולה מסובכת

איך ייתכן שלא? הרי זה חלק מתפקידם.
בפועל, עד כמה שזכור לי נכתב פה שהדרך לבצע זאת במכשירים של דן היא מסובכת ודורשת איזושהי פעולה שקשורה לקו 24.
אכן פעולה מסובכת
בימים האחרונים גיליתי שהסיבוך הזה מגיע על חשבון הנוסעים. בהמשך היום אכתוב על שלושה מקרים חריגים שנתקלתי בהם, שבגין האחרון שבהם אני אגיש תלונה לדן
 

mister K

New member
לא סתם מסובכת... היא מסבכת את כל הנסיעה.

איך ייתכן שלא? הרי זה חלק מתפקידם.
בפועל, עד כמה שזכור לי נכתב פה שהדרך לבצע זאת במכשירים של דן היא מסובכת ודורשת איזושהי פעולה שקשורה לקו 24.
לא סתם מסובכת... היא מסבכת את כל הנסיעה.
אם עולה נוסע לאוטובוס דן ורוצה שיחייבו אותו בקוד 44, חייב הנהג להחליף את מספר הקו במכשיר לקו 24, לחייב את הנוסע ואחר כך להחזיר בחזרה לקו המקורי.
אבל מה... אחרי שמשנים את הקו באמצע הנסיעה הכל משתבש: מערכת הכריזה לא תפעל יותר עד סוף הנסיעה והשילוט מפסיק לעבור ונתקע על התחנה בה בוצעה ההחלפה.
לעיתים אף הנהג לא יכול להחזיר את הגדרת הנסיעה במכשיר למשבצת שהוא מבצע והיא עוברת אוטומטית למשבצת הבאה, מה שגורם לכך ששילוט היעד מחוץ לאוטובוס מראה את הכיוון ההפוך עד לסיום הנסיעה. יכול להיות שאפילו ה-GPS מפסיק לשדר את מיקום האוטובוס לאפליקציות וכך גם המידע בזמן אמת של האוטובוס הזה משתבש, אבל את זה לא בדקתי.

בקיצור, שיטה מטומטמת.
 
:-O איום ונורא! לא ידעתי שזה עד כדי כך גרוע.

לא סתם מסובכת... היא מסבכת את כל הנסיעה.
אם עולה נוסע לאוטובוס דן ורוצה שיחייבו אותו בקוד 44, חייב הנהג להחליף את מספר הקו במכשיר לקו 24, לחייב את הנוסע ואחר כך להחזיר בחזרה לקו המקורי.
אבל מה... אחרי שמשנים את הקו באמצע הנסיעה הכל משתבש: מערכת הכריזה לא תפעל יותר עד סוף הנסיעה והשילוט מפסיק לעבור ונתקע על התחנה בה בוצעה ההחלפה.
לעיתים אף הנהג לא יכול להחזיר את הגדרת הנסיעה במכשיר למשבצת שהוא מבצע והיא עוברת אוטומטית למשבצת הבאה, מה שגורם לכך ששילוט היעד מחוץ לאוטובוס מראה את הכיוון ההפוך עד לסיום הנסיעה. יכול להיות שאפילו ה-GPS מפסיק לשדר את מיקום האוטובוס לאפליקציות וכך גם המידע בזמן אמת של האוטובוס הזה משתבש, אבל את זה לא בדקתי.

בקיצור, שיטה מטומטמת.
:-O איום ונורא! לא ידעתי שזה עד כדי כך גרוע.
 

olli3

New member
מנהל
וואוו, עד כדי כך, זה זוועה. מה לגבי

לא סתם מסובכת... היא מסבכת את כל הנסיעה.
אם עולה נוסע לאוטובוס דן ורוצה שיחייבו אותו בקוד 44, חייב הנהג להחליף את מספר הקו במכשיר לקו 24, לחייב את הנוסע ואחר כך להחזיר בחזרה לקו המקורי.
אבל מה... אחרי שמשנים את הקו באמצע הנסיעה הכל משתבש: מערכת הכריזה לא תפעל יותר עד סוף הנסיעה והשילוט מפסיק לעבור ונתקע על התחנה בה בוצעה ההחלפה.
לעיתים אף הנהג לא יכול להחזיר את הגדרת הנסיעה במכשיר למשבצת שהוא מבצע והיא עוברת אוטומטית למשבצת הבאה, מה שגורם לכך ששילוט היעד מחוץ לאוטובוס מראה את הכיוון ההפוך עד לסיום הנסיעה. יכול להיות שאפילו ה-GPS מפסיק לשדר את מיקום האוטובוס לאפליקציות וכך גם המידע בזמן אמת של האוטובוס הזה משתבש, אבל את זה לא בדקתי.

בקיצור, שיטה מטומטמת.
וואוו, עד כדי כך, זה זוועה. מה לגבי
שינוי מספר הקו ל444? אני זוכר שכחודש לאחר תחילת הרפורמה היה כאן מישהו שאמר שכדי לבצע נסיעת מעבר של 10 ש"ח (לימינו 10.40) יש צורך שהנהג ישנה את מספר הקו ל24 או 444.

האם זה קורה כך בכל נסיעה? שאם הנהג משנה את מספר הקו ל24 זה דופק את הכריזה ואת שאר נתוני הGPS?
 

nadavmos

New member
הנהגים של דן שיודעים לבצע את הפעולה משנים את

וואוו, עד כדי כך, זה זוועה. מה לגבי
שינוי מספר הקו ל444? אני זוכר שכחודש לאחר תחילת הרפורמה היה כאן מישהו שאמר שכדי לבצע נסיעת מעבר של 10 ש"ח (לימינו 10.40) יש צורך שהנהג ישנה את מספר הקו ל24 או 444.

האם זה קורה כך בכל נסיעה? שאם הנהג משנה את מספר הקו ל24 זה דופק את הכריזה ואת שאר נתוני הGPS?
הנהגים של דן שיודעים לבצע את הפעולה משנים את
הקו ל 444. לא נראה שזה דופק את הכריזה והGPS, אך בכל מקרה מדובר בפעולה של כמעט עשר הקשות על המכשיר והכל תוך כדי נהיגה.

הנה בקצרה על שלושה מקרים של נהגים בדן שהסתבכו עם הבקשה:

1. הנהג לא ממש הבין מה אני רוצה, העביר את הכרטיס שלי בעצמו וחוייבתי אוטומטית ב6.60. ביקשתי ממנו לבטל את הפעולה וגם את זה הוא לא ידע לעשות. הוא החזיר לי במזומן 6.60 (קצת לא נעים כי אני יודע שזה מהכיס שלו) וביקש שאשלם בקטע הנסיעה הבא.

2. הנהג הסתבך עם המכשיר וחייב אותי פעמיים ב10.40 (20.80) ולאחר מכן האשים אותי שזה מה שביקשתי. לאחר דין ודברים ניסה לבטל את החיוב ובקטע הנסיעה הבא גיליתי שהוא לא ביטל (באגד יצאה קבלה שכתוב עליה 2 נוסעים). הגעתי למשרד של דן ברכבת מרכז וקיבלתי החזר במזומן.

3. המקרה האחרון והחמור מבין השלושה לטעמי, ביקשתי מהנהג קוד 44 והוא חייב אותי ב 6.60, ורק אחרי זה ציין בפני שאין אפשרות לחייב קוד 44 / שהוא לא יודע איך לעשות את זה. ביקשתי ממנו לבטל את הפעולה - וכאן התנהגות הנהג היתה מחפירה, הוא טען שאני מעכב את נסיעתו ודרש שארד באמצע הנסיעה במקום שאינו תחנה מסודרת.
אני מחכה לתשובה של דן בעניין זה.
 

cwen

New member
אני לא מבינה למה לא להוסיף אופציה של

הנהגים של דן שיודעים לבצע את הפעולה משנים את
הקו ל 444. לא נראה שזה דופק את הכריזה והGPS, אך בכל מקרה מדובר בפעולה של כמעט עשר הקשות על המכשיר והכל תוך כדי נהיגה.

הנה בקצרה על שלושה מקרים של נהגים בדן שהסתבכו עם הבקשה:

1. הנהג לא ממש הבין מה אני רוצה, העביר את הכרטיס שלי בעצמו וחוייבתי אוטומטית ב6.60. ביקשתי ממנו לבטל את הפעולה וגם את זה הוא לא ידע לעשות. הוא החזיר לי במזומן 6.60 (קצת לא נעים כי אני יודע שזה מהכיס שלו) וביקש שאשלם בקטע הנסיעה הבא.

2. הנהג הסתבך עם המכשיר וחייב אותי פעמיים ב10.40 (20.80) ולאחר מכן האשים אותי שזה מה שביקשתי. לאחר דין ודברים ניסה לבטל את החיוב ובקטע הנסיעה הבא גיליתי שהוא לא ביטל (באגד יצאה קבלה שכתוב עליה 2 נוסעים). הגעתי למשרד של דן ברכבת מרכז וקיבלתי החזר במזומן.

3. המקרה האחרון והחמור מבין השלושה לטעמי, ביקשתי מהנהג קוד 44 והוא חייב אותי ב 6.60, ורק אחרי זה ציין בפני שאין אפשרות לחייב קוד 44 / שהוא לא יודע איך לעשות את זה. ביקשתי ממנו לבטל את הפעולה - וכאן התנהגות הנהג היתה מחפירה, הוא טען שאני מעכב את נסיעתו ודרש שארד באמצע הנסיעה במקום שאינו תחנה מסודרת.
אני מחכה לתשובה של דן בעניין זה.
אני לא מבינה למה לא להוסיף אופציה של
"חיוב חריג" שתפתח אופציה לבחירה של קוד שונה. שתי הקשות (וזה ישרת גם הרחבה בעתיד אם ידרשו קודים נוספים), ולא ישבש כלום.

לא יתכן שזה בלתי אפשרי לביצוע.
 

olli3

New member
מנהל
נשמע זוועתי, חייב להעביר רענון לנהגים על איך

הנהגים של דן שיודעים לבצע את הפעולה משנים את
הקו ל 444. לא נראה שזה דופק את הכריזה והGPS, אך בכל מקרה מדובר בפעולה של כמעט עשר הקשות על המכשיר והכל תוך כדי נהיגה.

הנה בקצרה על שלושה מקרים של נהגים בדן שהסתבכו עם הבקשה:

1. הנהג לא ממש הבין מה אני רוצה, העביר את הכרטיס שלי בעצמו וחוייבתי אוטומטית ב6.60. ביקשתי ממנו לבטל את הפעולה וגם את זה הוא לא ידע לעשות. הוא החזיר לי במזומן 6.60 (קצת לא נעים כי אני יודע שזה מהכיס שלו) וביקש שאשלם בקטע הנסיעה הבא.

2. הנהג הסתבך עם המכשיר וחייב אותי פעמיים ב10.40 (20.80) ולאחר מכן האשים אותי שזה מה שביקשתי. לאחר דין ודברים ניסה לבטל את החיוב ובקטע הנסיעה הבא גיליתי שהוא לא ביטל (באגד יצאה קבלה שכתוב עליה 2 נוסעים). הגעתי למשרד של דן ברכבת מרכז וקיבלתי החזר במזומן.

3. המקרה האחרון והחמור מבין השלושה לטעמי, ביקשתי מהנהג קוד 44 והוא חייב אותי ב 6.60, ורק אחרי זה ציין בפני שאין אפשרות לחייב קוד 44 / שהוא לא יודע איך לעשות את זה. ביקשתי ממנו לבטל את הפעולה - וכאן התנהגות הנהג היתה מחפירה, הוא טען שאני מעכב את נסיעתו ודרש שארד באמצע הנסיעה במקום שאינו תחנה מסודרת.
אני מחכה לתשובה של דן בעניין זה.
נשמע זוועתי, חייב להעביר רענון לנהגים על איך
לבצע את החיוב כמו שצריך.

יש לשיטה הזאת של מכונת הכרטוס יתרון אחד אבל משמעותי. תיקוף מהיר של הרב קו. בעוד בכל החברות בארץ התיקוף מתבצע רק לאחר שהנהג בוחר את החוזה המתאים ומחייב את הנוסע, בדן כידוע החיוב מתבצע ישר עם הנחת הרב קו על מכונת הכרטוס.

לכן נשאלת השאלה מה עדיף יותר? שבכל פעם שרב קו עם ערך צבור או לחילופין רב קו שיש בו יותר מכרטיסיה אחת (בקודים של איזורי הרפורמה),יפתח לנהג אופציות לחיוב והנוסע יגיד לנהג איזה חיוב הוא רוצה או שהשיטה הנהוגה כיום תמשיך והנהגים רק יתודרכו על איך לבצע את זה נכון?
 

mister K

New member
גם ה-444 תוקע את השילוט ומפסיק את הכריזה.

וואוו, עד כדי כך, זה זוועה. מה לגבי
שינוי מספר הקו ל444? אני זוכר שכחודש לאחר תחילת הרפורמה היה כאן מישהו שאמר שכדי לבצע נסיעת מעבר של 10 ש"ח (לימינו 10.40) יש צורך שהנהג ישנה את מספר הקו ל24 או 444.

האם זה קורה כך בכל נסיעה? שאם הנהג משנה את מספר הקו ל24 זה דופק את הכריזה ואת שאר נתוני הGPS?
גם ה-444 תוקע את השילוט ומפסיק את הכריזה.
פשוט צריך להגדיר במכשיר אפשרות להוריד קוד 44. אין שום סיבה שהנהג יצטרך לשנות את מספר הקו בשביל לחייב נוסע.
 
לאחר יותר משנתיים מתחילת הפעלת הרפורמה

לא סתם מסובכת... היא מסבכת את כל הנסיעה.
אם עולה נוסע לאוטובוס דן ורוצה שיחייבו אותו בקוד 44, חייב הנהג להחליף את מספר הקו במכשיר לקו 24, לחייב את הנוסע ואחר כך להחזיר בחזרה לקו המקורי.
אבל מה... אחרי שמשנים את הקו באמצע הנסיעה הכל משתבש: מערכת הכריזה לא תפעל יותר עד סוף הנסיעה והשילוט מפסיק לעבור ונתקע על התחנה בה בוצעה ההחלפה.
לעיתים אף הנהג לא יכול להחזיר את הגדרת הנסיעה במכשיר למשבצת שהוא מבצע והיא עוברת אוטומטית למשבצת הבאה, מה שגורם לכך ששילוט היעד מחוץ לאוטובוס מראה את הכיוון ההפוך עד לסיום הנסיעה. יכול להיות שאפילו ה-GPS מפסיק לשדר את מיקום האוטובוס לאפליקציות וכך גם המידע בזמן אמת של האוטובוס הזה משתבש, אבל את זה לא בדקתי.

בקיצור, שיטה מטומטמת.
לאחר יותר משנתיים מתחילת הפעלת הרפורמה
היה ראוי שחברת דן תסדר את המערכות שלה כך שיקלטו בקלות גם את קוד 44.
מה שמטומטם זה שדן ןמשרד התחבורה לא דאגו במשך תקופה כה ארוכה לסדר את זה.
טמטום מאותו סוג של הטמטום של אגד שלא טוענת ערך צבור.
 

amit1270

New member
לדעתי זה סוג אחר של טמטום.


לאחר יותר משנתיים מתחילת הפעלת הרפורמה
היה ראוי שחברת דן תסדר את המערכות שלה כך שיקלטו בקלות גם את קוד 44.
מה שמטומטם זה שדן ןמשרד התחבורה לא דאגו במשך תקופה כה ארוכה לסדר את זה.
טמטום מאותו סוג של הטמטום של אגד שלא טוענת ערך צבור.
לדעתי זה סוג אחר של טמטום.
 

S o l l y

New member
מה המשמעות של קוד 44?

לאחר יותר משנתיים מתחילת הפעלת הרפורמה
היה ראוי שחברת דן תסדר את המערכות שלה כך שיקלטו בקלות גם את קוד 44.
מה שמטומטם זה שדן ןמשרד התחבורה לא דאגו במשך תקופה כה ארוכה לסדר את זה.
טמטום מאותו סוג של הטמטום של אגד שלא טוענת ערך צבור.
מה המשמעות של קוד 44?
 
נסיעה בין איזורית בגוש דן והשרון המרכזי

מה המשמעות של קוד 44?
נסיעה בין איזורית בגוש דן והשרון המרכזי
איזור גוש דן והשרון מחולק לאיזורים
איזור מרכי של תל אביב עד ראשון לציון ועד פתח תקוה
איזור השרון הדרומי שכולל את ראש העין ופתח תקוה
ואיזור השרון המרכזי שכולל את הרצליה- הוד השרון עד כפר סבא-רעננה

כל איזור עולה 6.6₪ בקודים 41,42,43
נסיעה בין איזורים עולה 10.4₪ קוד 44
 

olli3

New member
מנהל
מעניין אותי איך זה מתבצע בקו 24 עצמו.

לאחר יותר משנתיים מתחילת הפעלת הרפורמה
היה ראוי שחברת דן תסדר את המערכות שלה כך שיקלטו בקלות גם את קוד 44.
מה שמטומטם זה שדן ןמשרד התחבורה לא דאגו במשך תקופה כה ארוכה לסדר את זה.
טמטום מאותו סוג של הטמטום של אגד שלא טוענת ערך צבור.
מעניין אותי איך זה מתבצע בקו 24 עצמו.
האם לנהג בכל העברת רב קו עם ערך צבור או עם שני כרטיסיות שונות (נניח בקודים 42 ו44), נפתחת אופציה לבחירת הורדת נסיעה או שעדיין איך שמניחים את הרב קו במכונת הכרטוס, ישר יורדת לך נסיעה?
 

nadavmos

New member
קו 24 - במקרה של ערך צבור או ריבוי כרטיסיות

מעניין אותי איך זה מתבצע בקו 24 עצמו.
האם לנהג בכל העברת רב קו עם ערך צבור או עם שני כרטיסיות שונות (נניח בקודים 42 ו44), נפתחת אופציה לבחירת הורדת נסיעה או שעדיין איך שמניחים את הרב קו במכונת הכרטוס, ישר יורדת לך נסיעה?
קו 24 - במקרה של ערך צבור או ריבוי כרטיסיות
הנהג צריך לבחור את הקוד או הכרטיסיה המתאימה לאחר הנחת הרב-קו על המכשיר.
במקרה של חופשי חודשי (לא משנה אם אזורי או מרחבי) או כרטיסיה בודדת אין צורך בהתערבות הנהג.
 

olli3

New member
מנהל
נו מעולה, אז יש פתרון שאפשר להרחיב אותו

קו 24 - במקרה של ערך צבור או ריבוי כרטיסיות
הנהג צריך לבחור את הקוד או הכרטיסיה המתאימה לאחר הנחת הרב-קו על המכשיר.
במקרה של חופשי חודשי (לא משנה אם אזורי או מרחבי) או כרטיסיה בודדת אין צורך בהתערבות הנהג.
נו מעולה, אז יש פתרון שאפשר להרחיב אותו
לכל שאר הקווים.

אם בקו 24 זה עובד יופי ובטח גם ב250/282 לראש העין, לא צריכה להיות שום בעיה לתכנת קצת את מכונת הכרטוס כך שבכל שאר הקווים זה גם יפעל.
 

מיכי 10

Member
פשוט לא ייאמן!

איך ייתכן שלא? הרי זה חלק מתפקידם.
בפועל, עד כמה שזכור לי נכתב פה שהדרך לבצע זאת במכשירים של דן היא מסובכת ודורשת איזושהי פעולה שקשורה לקו 24.
פשוט לא ייאמן!
כמי שקוראת כאן בשרשורים רבים, וגם שומעת סיפורים מחברים שנוסעים בתח"צ, אני חושבת שזה כבר גובל בשערורייה.
הבלגן חוגג, כולם סובלים. אז או שהמכשירים אינם טובים, או שהנהגים לא יודעים להשתמש בהם. ואולי השיטה הקדימה את זמנה?
טכנולוגיה כביכול מתקדמת, אבל בפועל העניין עובד לא טוב.

זה נשמע מגוחך, אבל עושה רושם שצריך לפתוח בית-ספר, בו יְלמדו את כל מה שכל הנהגים צריכים לדעת. גם חבל שאין שיטה אחידה לכל החברות. ככה מטרטרים גם את הנהגים וגם את הנוסעים, ו"מה הועילו חכמים בתקנתם?"
כל כך הרבה תקלות על תקן יומיומי, צריך להדליק כבר את כל הנורות האדומות. אתם לא חושבים כך?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה