שאלה - פסיכולוג ביה"ס

odeia

New member
שאלה - פסיכולוג ביה"ס

לפני כחודש היתה פגישה בין הילדה שלי לפסיכולוג ביה"ס. הפסיכולוג אמר שאחרי הפגישה יעדכן אותנו על השיחה. היום, כשבעלי דיבר עם האחראית על עניין הפסיכולוג, היא אמרה שהוא יעדכן אותנו רק אחרי שיחה עם המורה והפגישה שלו איתה, רק בסוף החודש. יש כאן 2 בעיות. 1-לדעתנו, בגלל שאנחנו ההורים, מגיע לנו עדכון על הפגישה אחרי הפגישה, בלי קשר למה שהוא צריך לדבר עם המורה. 2-הסחבת בביה"ס, אנחנו צריכים לחכות מעל חודשיים אולי אפילו 3 לדעת מה היה בפגישה של הילדה שלנו עם הפסיכולוג. מה החוק אומר? מה הנוהג אומר?
 
שלום לאודיה

ממה שאני יודעת מגיע לכם עדכון מיידי. הסחבת פה היא לא אתית . עליכם להיות אסרטיבים יותר. לא ייתכן שימשכו את זה חודש!!! יש לכם זכות מלאה לדעת מה נאמר בשיחה. אחרי הכל - אתם ההורים!
 

odeia

New member
ומותר לו לדבר עם המורה לפני שדיבר

איתנו? האם אין כאן עניין של חסיון ורק לנו מותר או לא להסכים לשיחתו עם המורה על הילדה?
 
רצוי להפנות את השאלה לאריה כאן

בפורום הזה. הוא מבין בנהלים. יחד עם זאת, אני חוזרת: זכותכם לדעת מה נאמר. אם אתם מרגישים לא נוח עם זה אני מייעצת לפנות למנהלת בית הספר
 

itu1

New member
לשאלתך

אין פה ענין של חוק הפסיכולוג לפני שיחתו עמכם רוצה לאסוף את כל המידע ומכל הגורמים מותר לו ואפילו מחובתו לדבר גם עם המורה נראה סביר והגיוני ביותר. אריה
 

odeia

New member
היו כבר כמה שיחות עם המורה

גם בנוכחותינו וגם ללא הנוכחות שלנו. בעצם, השיחה עם הילדה, היתה סיכום של כל השיחות, כדי לראות למה תמיד היא בוכה בפרידה ממני ובמשך היום.
 

ixmix

New member
את לא יודעת מה נאמר.

ואם נאמר שבעלך פוגע בילדה, למשל? (כמובן שאין כאן אמירה אישית - אלא עקרונית) - אם הילדה סיפרה לפסיכולוג דברים, יש לה זכות לצפות לפרטיות, ואל לכם לצפות לדיווח מיידי ומקיף.
 

odeia

New member
בהחלט כן, ובטח לפני המורה, מול

המורה לא מגיעה לה פרטיות ורק מולנו? חוץ מזה, הבעיה שלה היתה רק בביה"ס, בעצם ובגלל זה היתה השיחה. גם אם אנחנו ההורים עושים משהו שמזיק למורה, עדיין חובתו לדבר איתנו לפני שהוא מדבר עם המורה או במקביל, אבל בטח לא עם המורה לפני ההורים.
 

ixmix

New member
מקרה היפותטי:

ילד שאביו אונס אותו, הדבר מתבטא בחוסר תפקוד בבי"ס. המורה מפנה את הילד לפסיכולוג, והילד מספר לפסיכולוג על המתרחש. האם יש לשתף את הוריו מיידית? האם מותר קודם לתדרך את המורה, ובמקביל לפנות רלשויות? ומה אם המקרה הוא שהמורה חשף בעיה כזאת והפנה לפסיכולוג - האם אז יש לחלוק קודם מידע איתו?
 

odeia

New member
במקרה אני יודעת שזה לא המקרה

בעניין שלנו. אנחנו ביקשנו עזרה בגלל שלילדה לא היה טוב בביה"ס, היא בכתה בפרדה ממני בבוקר וכל היום שהיא רוצה אותי. המורה בכלל לא חשבה שהיא צריכה עזרה, כל הזמן היתה אנטי.
 
לאודיה

חביבתי, יש קצר ביניכם לבין המורה. רצוי לערוך שיחה של תאום ציפיות בנוכחות המנהלת. למה שהמורה תהיה אנטי? קרה משהו?
 

odeia

New member
כרגע גם המנהלת קצת אטומה

אנחנו מרגישים שהכל היה טוב ויפה בין כולנו עד שהתחילו הבעיות ואנחנו התחלנו לדרוש בדיקת הבעיה וטיפול בה. כשאנחנו אומרים שלילדה רע בביה"ס הם ממש מתנפלות עלינו ומכחישות וטוענות שהכל שקר ורואים שטוב לילדה. (רואים? הילדה כל היום בוכה).
 

riki23

New member
מאין את יודעת

שרע לה בביה"ס , יש ילדים מפונקים שלא רוצים ללכת לביה"ס בלי שום קשר למורה ולביה"ס, נראה לי מוזר שגם המורה וגם המנהלת אנטיות. לי היה מקרה שילדה סירב ללכת לביה"ס כי ילדים לא מצאו חן בעיניה, למרות שלא נגעו בה ואפילו לא העליבו אותה ( לפי דבריה של הילדה ). היא פשוט החליטה שרמת הילדים נמוכה ואמא שלה במקום לחנך אותה להגיע לביה"ס באופן סדיר התחילה לחפש בעיות שלא היו.
 

odeia

New member
אני יודעת, כי זה התחיל יום אחד

והתלווה בתלונות על הצקות. בנוסף, מתחילת השנה היו בעיות של לימוד, שאובחנו ע"י פסיכולוג ביה"ס כחשד ל-add ולמורה היה קשה לקבל את זה. בנוסף, אם ילד מתלונן שוב ושוב נגד ילד אחד אושניים באופן קבוע, מתפקיד המורה/מנהלת לבדוק את זה ולא להגיד שהילדה ממציעה. כן, אני במקרה מכירה את הילדה שלי והיא בחיים לא מתציא משהו על מישהו אחר, לא קרה אף פעם וגם לא יקרה. זו ילדה שאוהבת ללמוד למרות קשיי הרכוז שלה ואם זה יהיה בגלל פינוק היא תגיד ואם קשה לה היא תגיד. היא אמרה שרע לה בביה"ס והיא רוצה להיות עם אמא, בגלל שרע לה שם.
 

riki23

New member
אני הייתי

הולכת לביה"ס ובודקת את העניינים, אם באמת מציקים לה, אז צריך להתעקש שיפתרו את הבעיה.
 

odeia

New member
זו בדיוק המלחמה שלנו בביה"ס -

מתעלמים מאיתנו ומהילדה ולכן מוזר לנו שהפסיכולוג קודם מדבר עם המורה וזה גם אחרי המון זמן מהשיחה עם הילדה ורק אחרי שהתחלנו ללחוץ מה עם דיווח. מכיוון שלילדה שלנו מציק משהו שבעיניי המורה נחשב ללא מציק היא טוענת שהילדה מסובבת אותנו והכל המצאות.
 

moogy1

New member
על סודיות מקצועית לא שמעתם?

ערב טוב, על פי חוק פגישה המתנהלת בין כל מטפל למטופל - חל עליה חיסיון סודיות. נכון, אתם הורים וחשוב שתעודכנו על מצב בתכם באופן כללי, אך אין כל חובה לפרט את פרטי השיחה ולשתף אתכם במרכיביה, אלא בהסכמת הילדה עצמה. בברכה אלמוג
 

ixmix

New member
באופן מוגבל, כן.

ייתכן והמורה זקוקה להדרכה, ובכל מקרה היא חלק מצוות שמטפל בילדה - וחשוב שתהיה מעודכנת. באופן מוגבל - כן - לעיתים המורה מעודכן לפני ההורים.
 
למעלה