שאלה עם נגיעה פוליטית:

אמיקה

New member
הבעיה עם כל המשאלים האלו

זה הרבה הרבה חוסר מידע אני חותכת את האצבע הקטנה שלי אם כל מצביעי המשאל אתמול קראו את עיקרי תוכנית ההתנתקות, או את הערכות אמ"ן או כל חומר רלוונטי אחר שמונח, לצורך ההשוואה, על שולחנה של ועדת חוץ ובטחון/ שרי הממשלה או חלקם ואפלו חברי כנסת... דחילק - מה הם יודעים? לצורך העניין גם - מה אני יודעת? אני יודעת אם ההתנתקות היא "רוח גבית לטרור" או שהיא הסדר מצויין יאפשר פרשית כוחות צה"ל באופן רצוף ו"סגור" לאורך גבול ישראל-עזה?! מאיפה אני יכולה לדעת? מה אני? בוגי? ההגיון אומר לי שקל יותר להגן על גבול רצוף מאשר על שטח ובו מובלעות, אבל זה כ"כ הרבה יותר מורכב! יש מידע, חומר, הערכות, חלק חסוי, חלק לא, יש דעות לכאן ולכאן, יש אלטרנטיבות ושינויים קוסמטיים יותר או פחות על אותו רעיון, יש את השיקול של העמדה העולמית, ובו יש אמריקה בנפרד ואירופה בנפרד - אולי גם בזה צריך להתחשב, יש שיקולים פוליטיים לגיטימיים, יש (קצת בצד) סיכון פנים חברתי (מחתרות/ מרד גלוי עד כדי רצח רה"מ2, יש עניין סרבנות להתפנות ובעיות כספיות של המדינה שמכשילות הסדר פיצויים למפונים וכיו"ב) ובקיצור... אני לא יודעת מספיק כדי להחליט - בדיוק בשביל זה יש לי ממשלה, רה"מ, שר בטחון, קבינט בטחוני, רמט"כ, אלופים, אמ"ן וכו' וכו' וכו'...
 
אני לא חושבת שראוי בכלל

לדעתי שרון סיבך את עצמו עם משאל מיותר ולא נחוץ. אם משאל - אז משאל עם, לא משאל של חלק מהעם. נכון שזה לא מחייב אותו משפטית אבל עם כל כך הרבה הצהרות ששרון הצהיר, הוא לא יוכל להתעלם מהתוצאות לצערי. בשביל מה יש לנו דמוקרטיה ייצוגית? בשביל ללכת ולשאול חלק (ואני מדגישה - חלק) מהעם שאלה כ"כ גורלית וקריטית?
 

edna12

New member
רעות קלעה לדעתי ../images/Emo45.gif

אם כבר משאל - אז משאל עם מה גם שאחוז זעום ממתפקדי הליכוד הצביעו כך שברור מאוד לאיזה זרם של הליכוד הם משתייכים
 
ממש לא ראוי לדעתי ../images/Emo31.gif

במיוחד כששרון הצהיר בשלב מסויים שימשיך בתהליך בלי קשר לתוצאות המשאל - אז לא ברור לי למה בכלל הוא התחיל עם זה. לא חבל על הכסף??? ואם כבר משאל, אז משאל עם. חוץ מזה, איפה הממשלה והכנסת כשצריך לקבל החלטות? ראש הממשלה לבד?
 

maz

New member
הבעיה שלי היא אחרת

מילא אם מתפקדי הליכוד היו כולם (או אפילו רובם הגדול) מצביעים ליכוד לכנסת. אבל העובדה שאנשים מתפקדים למפלגה מסוימת (ותרשו לי לנחש שזה קרה לא רק בליכוד) למרות שהם ממש לא תומכים בעמדותיה - יש בכך המון בעיתיות מבחינתי. באופן עקרוני יכולים להתפקד ולקבוע את המועמדים לכנסת גם אנשים שהם בצד השני של המפה. מה יקרה אם למפלגת העבודה, שהיא מפלגה ציונית התפקדו אנשים שיצביעו בפועל למפלגות אנטי ציוניות. זה ממש עקום בעיני. אני לא יודעת מה צריך להיות הפתרון. אולי שמי שמתפקד למפלגה מסוימת וקובע את מועמדיה לכנסת - נותן בכך באופן מיידי את קולו למפלגה הזו. הוא לא יוכל להצביע בבחירות הכלליות הקרובות, אלא אם הוא מוותר על חברותו באותה מפלגה לפני בחירת המועמדים שלה לכנסת. בכל מקרה - לא ברור לי בשביל מה שרון היה צריך את המשאל הזה. מבחינה חוקית הוא ממש לא צריך הסכמה של חברי המפלגה שלו וגם מבחינה ציבורית זה לא נתפס טוב שמתפקדי הליכוד ישפיעו ישירות על החלטה ספציפית של ממשלה. בשביל זה בדיוק יש בחירות, הליכוד זכה ברוב גדול - שיהיו להם ביצים לקבל החלטה.
 
למעלה