שאלה על ZOOM אופטי וזוויות חשיפה

Thunder Storm1

New member
שאלה על ZOOM אופטי וזוויות חשיפה

בכל המצלמות מופיעים נתונים של אורכים במ"מ במצב TELE ובמצב WIDE. כמו כן יש גם את המספרים השקולים לסרט 35 מ"מ של פעם. לדוגמא 35-350 מ"מ במצלמות עם זום אופטי של 10. השאלה שלי איך מתרגמים את הנתונים האלו לזווית הראייה/צילום בפועל של המצלמה? כלומר, מה יהיה "שדה הראייה" האמיתי שלי (במצב T ובמצב W) ביחידות של זוויות ואיך אני יכול לחשב אותו לפי הנתונים במ"מ? תודה
 

moryoav

New member
הקשר בין זויות ראיה לבין אורך מוקד

קודם כל, מונחון קצר: האורכים האלה במ"מ, ב-Tele וב-Wide נקראים אורך מוקד. כשכותבים 35-350 הכוונה אורך מוקד שמתחיל ב-35 מ"מ ונגמר ב-350 מ"מ. המשמעות של זום פי 10, זה שהיחס בין ה-Tele ל-Wide הוא פי 10. כך שלמעשה, גם מצלמה בעלת טווח אורכי מוקד 18-180 היא בעלת זום פי 10. ברם, ההבדל הוא גדול בין השתיים. איך לחשב את זוית הראיה לפי המילימטרים? איך נראה כל אורך מוקד? כל זאת ועוד בלינק הבא. הערה: אורך מוקד: Focal Length, באנגלית. יואב.
 

Thunder Storm1

New member
שאלה לגבי מימדי ה- CCD ועזרה בחישוב

כשרשום שגודל הסנסור ה- 1/2.7 אינץ' (ב- A75 שלי), האם הכוונה למימד האורכי של התמונה ששקול למימד האורכי של 35 מ"מ בפילם? פשוט עשיתי חישוב לפי אורך המוקד ב- WIDE הרשום במצלמה שלי עם הסנסור, וקיבלתי תוצאות שונות ממה שרשום באותו דף לגבי הקבלה ל- 35 מ"מ. להלן החישוב: אם לוקחים 35 מ"מ פילם ואורך מוקד של 35 מ"מ במצב WIDE, מקבלים זווית צפייה של 53.13 מעלות. לעומת זאת, אם אקח מאותו הדף את מימד ה-CCD שלי שהוא 1/2.7 אינץ' (וזאת בהנחה שגם כאן מדובר במימד הארוך), אמיר אותו למ"מ (9.4 מ"מ), ואקח את אורך המוקד במצב WIDE שהוא 5.4 מ"מ, רואים שהתוצאות ייצאו שונות לגמרי! היכן הטעות שלי? נ.ב - צירפתי לינק לדף המפרט הטכני של CANON A75.
 

moryoav

New member
טעות חישוב

בחיישן בגודל 1/2.7 אינצ', גודל הפאה הארוכה של מלבן החיישן הוא בגודל 5.27 מילימטר. עכשיו תציב את זה בנוסחא ותראה ש-Arctan יוצא Arctan של בערך חצי, בדיוק כמו במצלמת 35 מ"מ. מ.ש.ל. אגב, הטעות שלך מההקשר שעשית בין המספר 1/2.7 לגודל האמיתי של החיישן. כאן תוכל לקרוא למה זה לא מדויק. יואב.
 

Thunder Storm1

New member
איך הגעת למספר הזה? אשמח אם תסביר

1/2.7 * 25.4 = 9.4mm זה התרגום מאינץ' למ"מ אותו קיבלתי. לאיזה מימד ב- CCD האורך הזה מתייחס? (אורך, רוחב, קוטר, אלכסון, וכו'.....)
 

Thunder Storm1

New member
קראתי מקודם, זה לא מדובר שם

ועדיין... לפי מתמטיקה פשוטה: 1/2.7 * 25.4 = 9.4 מ"מ אורך! אז השאלה על איזה מימד ב-CCD מדובר?
 

moryoav

New member
למה לא לקרוא...?

אפילו יש שם ציור של החיישן שלך, רק צריך להסתכל: תראה שם את החיישן 1/2.7, שאורכו 5.27 מילימטר, ורוחבו 3.96. גודל החיישן המעשי הוא בערך 2/3 מקוטר מעגל שמקיף אותו (במקרה הזה קוטר של 9.4 מ"מ). פשוט תקרא בצורה יסודית את הקישור, מסבירים שם את ההיסטוריה, למה מחשבים ככה ויש אפילו דוגמאות עם החיישן שלך. הנה הקישור עוד פעם. הפעם תקרא ביסודיות. יואב.
 
למעלה