שאלה על קופת חולים

madog69

New member
שאלה על קופת חולים

אז סטטוס נוכחי של אשתי ושלי
היא הגיע לארץ , מילאנו את הטופס הירוק, קיבלנו ב.1
נקבע לנו עוד פגישה ראיון נוסף לעוד 4 חודשים, ואני אמור לקבוע עוד פגישה בין הראיון הזה (אחריו) ולפני פגיעת התוקף של הב1 שקיבלנו (עוד כמעט חצי שנה)
להארכה של הויזה.

אז קודם כל השאלה היא, האם זה תהליך אזרחות ? או שזה רק הארחות ואני צריך לבקש במיוחד תהליך אזרחות ?
ועוד שאלה זה, אני רוצה לעשות לאשתי קופת חולים מכבי, ואני רוצה לדעת איך זה עובד ? האם צריך לפנות למשרד הפנים ? האם היא יכולה בלי תעודת זהות ?
מתי היא מקבלת (באיזה שלב) תעודת זהות ?

תודה !
 

elicoz

New member
תשובה

לא יודע מה זה טופס ירוק, בכל מקרה אם אתם נשואים והגשתם את כל הטפסים כמו שצריך, קיבלתם מעמד ב/1 שזה תייר עם אשרת עבודה מזל טוב.
כנשואים, ובמידה והניירת תקינה ואין בעיות אתם תשהו בסטטוס הזה כחצי שנה (6 חודשים מינימום), עליך לקבוע פגישה חדשה תוך כדי בקשה לשינוי מעמד לתושב ארעי א/5.
תושב ארעי, מקנה זכויות סוציאליות כמו של אזרח ישראלי, האישה מקבלת תעודת זהות (כתומה ארעית=זמנית) ומפסיקה להחשב כתיירת אלא כתושבת לכל דבר.
&nbsp
לגבי קופת חולים, ניתן לרשום את האישה לקופת חולים (מכבי לצורך העניין) רק לאחר 183 יום מקבלת תושב הארעי! מניין הימים חייבים להיות רצופים והרישום מתבצע בסניף הביטוח הלאומי הקרוב אליכם.
183 יום, זה כחצי שנה פלוס מרגע קבלת תעודת הזהות (מעמד א/5) לכן כרגע אם קיבלתם זה עתה את הב/1 זה יקרה רק בעוד שנה!
במידה וכמובן לא יהיו עיכובים ותקבלו את הא/5 בזמן.
&nbsp
עד אז אין אפשרות להרשם לקופת חולים ככל אזרח אלא לעשות ביטוח פרטי דרך חברת "הילית סוכנות ביטוח" ותקבלו שירות דרך קופת חולים לאומית, או אם אתם מתעקשים מכבי, אז גם להם יש ביטוח לתיירים במסגרת מכבי WELLCOME שלטעמי זה די יקר.
&nbsp
 
למעלה