שאלה על עלויות

OmriSoudry

New member
אז

אני אמור להתנחם בזה שעוד 20 שנה, כשאני אהיה בן 38, אגודת התעופה לא תהיה בהרכבה הנוכחי? מאחר וכולם שם יהיו בני 70 בממוצע?
 
אל דאגה,ככל הנראה עמרי טלמון יהיה

גם הוא לצידך בוועד האגודה...... אבל ברצינות גמורה: למד את הנושא ואם אח"כ זה עדיין יבער בעצמותיך , תצטרף לאגודת התעופה ותנסה להבחר לוועד האגודה. מבטיח לך שטייסים רבים מייחלים לשינוי כוון ומי יודע - אולי תצליח אתה היכן שרבים וטובים ניסו , נכשלו ופרשו מהאגודה.
 
מיקי וכל הקוטרים המייחלים לשינוי

בבחירות הקרובות (ינואר) לרשות האגודה אני מתעתד למשוך אותכם מהאוזנים להצביע. בבחירות האחרונות זכה הנוכחי לכהונה נוספת על חודו של קול. אני מאמין שאם נריץ צעיר אמביציוני ומקושר משלנו , ונסחוב את כל הפורשים והמיואשים להצביע, אגודת התעופה תהיה בידינו (אכי``ר)
 

OmriSoudry

New member
בנוסף מיקי

אתה צודק בהחלט, כי מצד אחד אגודת התעופה אינה מוכנה להלחם באיש (בלי זלזול בתחרויות נחיתות דיוק או טיול לאפריקה). בצורה הזו, המחירים מטפסים, אוכלוסיית הטייסים עשירה יותר, הביקוש הופך לקשיח יותר ויותר (מוכנים לקנות בכל מחיר) והסטודנטים לא מצטרפים לאגודה כי אין להם תקוות ואת הכסף הנותר להם משקיעים בחצי שעת טיסה, וכך שוב הגענו למצב בו האגודה מתעסקת בפעילויות חברתיות, לא נלחמת על זכות הטייסים, והמחיר --- כמו כדור שלג!! אישית, אני הייתי מצטרף לאגודה וגם משלם 600 ש"ח לשנה אילו רוב רובה היו מורכבים מסטודנטים כפי שציינת, שטיסה בשגרה תעניין אותם יותר מטיול לאפריקה. ובצורה ויזואלית יותר... מחירים עולים --> טייסים נהיים עשירים --> ביקוש קשיח --> עליה נוספת של מחירים. במקביל, אגודת התעופה מורכבת מאותם עשירים --> הצעירים לא מצטרפים ולא משפיעים --> אגודת התעופה מתעסקת בתחרויות וטיולים במקום מלחמות תעופה יומיומיות --> מחירים ממשיכים לעלות --> לצעירים אין כסף להצטרף לאגודה.
 
כשל לוגי אחד לפחות

בין ביקוש קשיח לעליות נוספות של מחירים יש קבוצה של אנשים שקונים לעצמם את כלי הטיס בהם הם טסים ובכך מוציאים עצמם ממשחק הביקוש וההיצע שלך.
 

ramiby

New member
עוד כשל לוגי

מי אמר שצריכים להיות צעירים בין הטייסים?
 

OmriSoudry

New member
ככל שיהיו

יותר טייסים צעירים בעלי מוטיבציה גבוהה ו-"סטודנטים", כך השינוי המיוחל, אם בכלל יהיה כזה, יגיע ויגיע יותר מהר.
 
עומרי, התחלת יפה

אבל אתה מאבד את הקרדיט שלך במהירות רבה מדי וחבל. אתה מדבר כאן עם אנשים שנמצאים בתחום הזה יותר מיום. אני לא בטוח שהיית מצליח לשוחח עם אותם אנשים מחוץ לפורום אינטרנטי זה. אז קח את זה כבונוס. שב, למד את המטריה ואחר כך בוא עם נתונים מסודרים וממשיים והעלה טיעוניך. כבר אמרו לך את זה כאן והאמן לי שלא מתוך התנשאות על בחור צעיר. האגודה לא צריכה "להלחם באיש". האגודה צריכה לשמור על האינטרסים של חבריה במידת יכולתה ולשמש מסגרת לפעילויות חבריה באשר יחפצו לפעול. האגודה לא אחראית למחירים, שמתנהלים פחות או יותר בצורה של שוק חופשי, ולא יכולה להיות אחראית להם. זה שוק פרטי לחלוטין. אוכלוסית הטייסים לא נעשית עשירה יותר. אין כמעט "עשירים" ממש בין חברי האגודה. רובם ככולם מעמד ביניים. תמיד יש מה לשפר וכך גם בהתנהלות האגודה מול הממסד. אבל ככל שאני רואה יש נסיונות מכובדים לשמור על זכויות התעופה הקלה (ובעזרת חוק התעופה הספורטיבית זה בודאי יתבטא ביתר שאת) ויש גם השגים פה ושם. קשה להתמודד עם הממסד בישראל, זה ידוע ולא רק בתחום שלנו. לא ראיתי עד היום אלטרנטיבה טובה יותר. לא בטוח שברוח לוחמנית יותר נשיג יותר. אבל, לא שולל זאת. אם יש לך תכנית של ממש, בוא והצג אותה וסחוף אחריך את מאות המצביעים וקדימה לראשות אגודת התעופה. ואם כבר דיברנו על מחירי ההשכרה. הם יתנהגו כנראה כמחירי הדלק. יעלו או ירדו בהתאם. דבר נוסף שישפיע בודאי הוא עליית פרמיות הביטוח ככל שהתאונות ירבו וזה יהיה כדור השלג המתגלגל ולא מלחמות האגודה. כמובן שכאן לאגודה תפקיד חשוב בהעלאת רמת הבטיחות, דבר שהיא אכן מנסה להרים. ממקום של בעלים של מטוס, אני יכול רק לומר לך, שמחירי ההשכרה בארץ סבירים ביותר (לפחות לדגמי המטוסים הנפוצים) והמשכירים רחוקים מלעשות קופה. לגבי העתיד, לדעתי בתוך כמה שנים לא יהיה ניתן להשכיר מטוסים בארץ וכל התעופה הכללית הקלה תתנהל מקלובים ושותפויות. בכלל בעוד לא יותר מ 50 שנה טייס יהיה מקצוע די ארכאי (הדגש על מקצוע כי טייסים פרטיים יהיו גם יהיו והרבה יותר). מטוסי נוסעים יהיו למעשה מטוסים ללא טייס (יהיה עדיין מפעיל בקוקפיט שתפקידו יהיה משהו בסגנון של נהג ב SUBWAY). המטוסים יהיו ענקיים ויכילו "קפסולות טסות" שיפרדו ממטוס האם לקראת נחיתה. טיסה מישראל מערבה, למשל, תכיל נוסעים להרבה יעדים באירופה וארה"ב. בכל קפסולה ישבו הנוסעים ליעד מסוים. בהתקרבות ליעד תפרד הקפסולה ממטוס האם ותנחת אוטומטית בשדה היעד. אלה היו 30 שניות על אוטופיה בתעופה. לילה טוב
 

OmriSoudry

New member
יודע מה? זו בדיוק הסיבה...

...שאני קודם כל מתכוון לעשות תחקיר מצולם על התעופה בישראל. אני מבטיח לפרסם את זה פה שכולכם תראו מה השגתי בזה. אגב, אני יודע שאנשים לא עושים קופה כזו גדולה מההשכרה. בכל מקרה, הייתי מעדיף לראות יותר אנשים צעירים עם פחות כסף ועשירים פחות. אגב, ביניים זה פחות מ-20,000 שקל בחודש. ממה שאנשים פה אמרו לי, אגודת התעופה מורכבת מהמון אנשים שמרוויחים כמעט פי 2 מזה, אם לא יותר.
 
בטח, ראה איך מתנהלת האגודה

ותבין למה דן חלוץ לא מתפטר. ברור, לא? ממש קשורה התנהלות האגודה למחירי ההשכרה. הזוי לחלוטין. וד"א רענן נא את זכרונינו בעלילות העמותה לקידום התעופה. הועלתם במשהו למישהו? בכלל, כדאי שתקרא את שמקלדתך משפריצה לפני שאתה עט על משבצת ה"שלח" ולא רק בגלל התוכן. אני מניח שאת זה לא לומדים בקימברידג'.
 
שמע,

בתור אחד שחושב שמטוסים יהיו עשויים מקפסולות בעוד 50 שנה, אתה כל כך הזוי שלא ממש יש טעם או כח לענות לך. אתה גם כנראה לא מספיק נבון בכדי להבין את מה שאני כותב, אולי נשלח אותך לקימברידג' (מה זה דרך אגב? אני לא מכיר את המקום) ואם דן חלוץ לא מתפטר בגללי, אני מוכן להפסיק לכתוב ברגע שהוא יתפטר.
 
התגובה היא לאבד

האם בתוך קהל הקופים את מכליל גם את זה ששבר מטוס בהסעה ליד מסעדת מואה?
 
לא

יען שאף מפעיל לא היה צריך לשאת את מחיר הנזק. אם למשל הייתי משאיר לך את הסוואנה שלך שבורה ואומר לך לתקן אותה מהר כדי שיהיה לי על מה לטוס בששי הבא הייתי קוף מושלם. אבל, אדם קרוב אצל עצמו, ומה לי כי אחלק לי ציונים. אם בעיניך אני קוף, זכותך, דעתך עלי חשובה לי ביותר, כידוע. מאידך, שילמתי בזול יחסית כדי ללמוד שהענף שלכם מתנהל בצורה מזעזעת באספקטים מסויימים. והכי יפה היה כי רבים מאושיות הענף שלכם אמרו לי כי אני צודק לחלוטין, אך עשו זאת במסרים אישיים וביקשו שלא אצטטם מחמת עינא בישא. את מה שאני לא הייתי מוכן לסבול, למשל, קופים רבים סובלים וסותמים. אם תרצה לפתח את זה, בעונג. אנתרופולוגיה היא מדע מעניין.
 
לא אמרתי שבעיני אתה קוף

אלא שאתה מכליל הרבה אנשים בהגדרת קופים ועד היום לא הבנתי למה אתה מתכוון, אולי מכיון שבענף שלנו לא משכירים מטוסים הבעיה שהעלת אינה קיימת, אבל רוב המטוסים הם בבעלות משותפת של 2 עד 4 שותפים וברוב המקרים תופס הכלל "שברת-שילמת" וזה עובד כמעט בכל השותפויות כך שאין מצב שמישהו גורם נזק למטוס ומשאיר אותו כך לשותפיו.
 
אני לא חושב שאני יכול להסביר.

זה לא ביטוי סימפטי, ולא מכובד מצדי להשתמש בו גם לגבי אותם בעלי רשיונות טייס שאיני מכבד כלל, ויש לא מעט כאלו. אין לי נוסחאות, רק דוגמאות. להתווכח עם משכיר שיוריד הובס כי קפץ בדיוק בחנייה. לדפוק משהו במטוס ולא להודיע למפעילו. לאחר בהחזרתו. ללכלך את המטוס בביסלי ובבמבה של הדור הבא. לחנות כך שאתה חוסם אחר. לתפוס את הקשר לפרקי זמן ארוכים מדי. לאהוב לדבר בקשר כי כיף לך לשמוע את עצמך ברדיו אלחוט. לדרוש לך זכות קדימה. ועוד ועוד ועוד.
 

ethanr

New member
אנו חיים באותה מדינה??

תוספות השכר שמותאמות לעליית המדד? מענין על סמך מה שלפת את זה...
 
אל תהיה קטנוני

I was trying to make a point ואם כבר, אל תגיד לי שאין לך איזה ביטוח מנהלים קטן צמוד למדד + איזו קופת גמל קטנה גם היא צמודה יפה, כמה חסכונות פה ושם, קצת ניירות ערך וכד', שלא נדבר אל מצב בו אתה עובד מדינה, או אז הסכמי השכר נפתחים אחת לשנה באיזו שביתה קטנה שדואגת להשוות את השכר לעליות המדד במשק.. (ואגב בכותבי, "אתה", "לך" וכד' לא התייחסתי עלייך באופן אישי, כי אין זה מענייני להיכנס לך לכיס)
 

Donatelo

New member
כחייל סדיר?

390 ש"ח? איך עשית את זה? לא ידעתי שהורידו את משכורות החיילים..
 
בשנת 1975 שילמנו כ 180 לירות

עבור שעת טיסה בפיפר סופרקאב, לפי בערך שער של 6 לירות לדולר, נראה לי מחיר מצחיק בשביל לכתוב את התוצאה. בשנת 1978 רכשתי צסנה חדשה מהאריזה 40000 דולר (כולל מע"מ), היום עולה 200000בין ל - 300000 דולר (לפני מע"מ). מחיר הדלק היום דולר וחצי בערך לליטר, בשנת 78 או 79 כמה סנטים בודדים (הרבה הרבה , אבל הרבה פחות מדלק למכוניות). עד שהגיע שר האוצר "אין לי" יגאל הורוביץ והעלה לנו את המחיר פי כמה . ויש עוד כמה דוגמאות.
 
למעלה