שאלה על מעונות ויצ"ו

אנה מ

New member
שאלה על מעונות ויצ"ו

אמנם מקדימה את זמני (הרי הילד עדיין מתבשל ולא שואף להראות עצמו), אבל בכל זאת מעלה את השאלה למבינות: ראיתי בעיתוני סוף השבוע שנפתחת ההרשמה למעונות ויצ"ו לשנה"ל הבאה (ההרשמה היא מה- 27.3.05-15.4.05), האם אני צריכה לשריין מקום לשנה הבאה, ולרשום את הבימבו שלי כבר עכשיו (גם אם אני מתכננת להכניס אותו לפעוטון רק בסוף אוקטובר) או שניתן לחכות עם ההרשמה, וניתן לרשום אותו בכל מועד עד אוקטובר?
 

טרודי

New member
ניתן לרשום גם באמצע השנה

אם יש מקום במעון. יש מעונות שתמיד מלאים ויש אפילו רשימת המתנה, ויש כאלה שרוב השנים לא ממלאים את כל הכיתות. (זה לא תמיד קשור לאיכות המעון). את יכולה לנסות לשאול את המנהלת במעון שאת מתכננת עליו - וגם לשאול מה הקנס על ביטול רישום (אם במקרה תשני את דעתך). בהצלחה!
 

ליביתי

New member
אנה, זה נורא תלוי במעון אליו את

רוצה לרשום את בימבו. כפי שטרודי כתבה לך, ישנם מעונות יותר מבוקשים, שבהם צריך 'לתפוס מקום', ויש כאלה שפחות מבוקשים (ולא בהכרח פחות טובים), שבהם גם אם תגיעי במאי-יוני עוד תוכלי לרשום. זכרי שעפ"י החוק, יש לך עדיפות בקבלה למעונות היום. אני אישית בעד לשריין מקום, ומקסימום אח"כ לבטלו. למיטב זכרוני בשלב ההרשמה הראשוני עדיין אין התחייבות כספית, אבל אני לא בטוחה בכך.
ולא בטוח שאת מקדימה כל כך את זמנך...
 

טרודי

New member
עדיפות בקבלה

זה רק עבור מי שנרשם בתקופת ההרשמה. ברישום מאוחר, למיטב ידיעתי, אין עדיפות. הרי לא יתכן שמישהי תגיע ב-1 לספטמבר עם עדיפות ויסלקו ילד שכבר התקבל לגן. בשלב ההרשמה הראשוני יש דמי רישום, שמוחזרים (אם בכלל) רק אם מבטלים יחסית מוקדם. אחר כך יש מקדמה, שגם היא מוחזרת רק בתנאים מסויימים. ונדמה לי שהחל משלב מסויים גם חייבים לשלם שכר-לימוד מלא של החודש הראשון, אם מבטלים. אבל הכי בטוח - לשאול את המנהלת.
 

ליביתי

New member
טרודי, את בהחלט צודקת

ויחד עם זאת, עד כמה שידוע לי ברוב המעונות יש מקומות 'ספייר', שנועדו למצבים הכרחיים מסיבה זו או אחרת. בזמנו, לא הייתי מודעת למועדי ההרשמה, וכשבאתי לרשום את הבן שלי למעון ויצ"ו, התברר שזה כבר אחרי שנסגרה ההרשמה. התעקשות ונדנודים עשו את שלהם (וכך גם בעוד מקרה שאני מכירה, של מישהי שהכניסה את הבן שלה לאותו מעון, לאחר מועד ההרשמה, וגם היא "חד-הורית" כהגדרת החוק). באשר לסדרי התשלום - כאמור לא ממש זוכרת. ובאמת הטוב ביותר זה פשוט לשאול את המנהלת (אם כי נתקלתי כבר במנהלות שנתנו דיס-אינפורמציה משום מה, ולכן עדיף לברר במחוז עצמו).
 

nina39

New member
ואני בדיוק רציתי לשאול: היכן ניתן

להשיג את מיקומי מעונות ויצ"ו/ נעמ"ת בת"א? לאילו גילאים הם מיועדים? (והמלצות עליהם?) אני אמנם מקדימה את זמני (במבה/ במבי שלי עדיין במעבדת איכילוב, אבל...)
 
אנה כמו שכבר אמרו לך , זה מאוד

תלוי במספר הילדים במעון בו את רוצה לרשום, במקרה שיש רשימת המתנה אמהות חד הוריות הן הראשונות ברשימה (אבל גם תלוי כמה חד הוריות יש ברשימת המתנה) את אסף הכנסתי במאי ולא הייתה לי שום בעיה.
 

nina39

New member
תשובות אין, רק ../images/Emo50.gif אנה-לך ול

בימבו כמובן, שיינעם לכם בגן מאד!
 

אנה מ

New member
תודה לכולכן, על התשובות והקישורים

עד כמה שידוע לי, המעון שחשבתי עליו מבוקש מאוד, אז אלך כבר השבוע (כל זמן שאני במצב מצטבר ולא מפוצל
) לברר ולשריין מקום.
 

dafi1

New member
מנסיון ../images/Emo13.gif

מציעה לך לעשות כל מה שאפשר כל עוד את במצב מצטבר ולא מפוצל... אחרי הפיצול הדברים "מעט" יותר מסובכים...
 
למעלה