שאלה על מחסור בB12 וזריקות...

שאלה על מחסור בB12 וזריקות...

גילו לי לאחרונה מחסור מאוד חמור בויטמין הזה. גיליתי את זה רק במקרה, כי כל מיני כאבים התחילו לכאוב לי ברמות לא הגיוניות בכלל, ואז הרופאה עשתה אחד ועוד אחד עם נדודי שינה וקשיי התעוררות ו... וואלה. התחלתי לקחת מעין מולטי ויטמין B כללי כזה שהיא נתנה לי, ובנוסף לזה היא נתנה לי זריקה לשבוע לעשרת השבועות הקרובים.
עכשיו... הרוקחת בסופר פארם ציינה איזה עניין של הכדורים וצבע השתן ואמרה לי לא להיבהל, אבל בהחלט אף אחד לא הכין אותי למה שהכדורים האלה באמת עושים. ממה שדיברתי עם בנות אחרות שלוקחות אותם, אלה תופעות לוואי רגילות ולא שום דבר חריג, אבל הם באמת משפיעים לי על הגוף בצורה שאני לא אוהבת ומוקירה, ואני לחוצה מאוד מהזריקות כרגע - הזריקה עצמה לא מפריעה לי בכלל, אבל שמעתי שאי אפשר לישון אחר כך ארבעה ימים מרוב אנרגיה דחוסה.
מה תופעות הלוואי שאני אמורה לצפות להן, והאם יש איזושהי דרך אלטרנטיבית שלא כוללת את כל זה? לאכול יותר טוב לא כל כך יספיק לי כרגע - כואב לי מאוד, ואני צריכה פתרון יחסית מיידי, וחוץ מזה אני אוכלת לא רע באופן כללי ובכל זאת נוצר לי מחסור רציני מאוד.
 

Anat Shemer

New member
קיבלתי 12 זריקות

של B12 ולא נגרמה לי ולו תופעת לוואי אחת. גם כדורים של קומפלקס B לא גורמים לי לשום בעיה (חוץ מצבע צהוב חזק בשתן, אבל זה לא בעיה ואפילו די מעניין...)
וכמובן שכדורי B12 למציצה מתחת ללשון הם הכי נחמדים בגלל טעמם המשובח.
 

vegetalien

New member
הצבע בשתן

נגרם מוויטמין B2 (ריבופלאווין), שעקב תכונתו זו, משמש גם כצבע מאכל בתעשיה. תופעת לוואי לא מזיקה.
 
תופעות לוואי?


כשהייתי בהריון סבלתי ממחסור חמור ב B12 שהוביל לבילבול, אובדן זיכרון וככה, הדבר היחיד שקרה לי בעקבות הזריקות הוא שכל זה נעלם
ככה שאם את סובלת מתשישות וכאבים בעקבות המחסור בואי נקווה שזה יחלוף ותרגישי מאד חזרה בענינים.
יתרונם של ויטמינים מקבוצה B הוא שהם מסיסים במים וכל עודף מהם נשטף החוצה באדיבות מערכת השתן ושתיה מספקת
 
לא יכול להיות שאני הי ח י ד ה שיש לה תופעות

לוואי! אני מרגישה כרגע קצת לא בריאה... הכדורים עושים לי בחילה נוראית, שמתחלפת אחרי כמה שעות לרעב לא מוסבר, והם משתנים נורא. אני היחידה שזה קורה לה?
 

ladybug6

New member
למה את לוקחת את הכדור הזה?

אם החוסר הוא בבי12 אז זריקות בי12 + כדורים למציצה מתחת ללשון אמורים להיות יותר ממספיקים. ולהם אין שום תופעות לוואי כי הם בכלל לא מגיעים למערכת העיכול (נספגים ישר לדם).
 

marx04

New member
רצוי מאד שתדברי עם הרופאה שלך

שלום לך,

מהתיאור שאת מתארת נראה לי הכרחי שתדברי כבר מחר עם הרופאה שלך.
אם מה שאת מתארת אכן נגרם מהכדורים, נראה לי הכרחי שהרופאה שלך תדע על כך ותשקול מה לעשות (להחליף לכדורים אחרים וכו').
יחד עם זאת, יכול להיות שמה שאת מתארת אינו תופעות לוואי לכדורים אלא סימפטומים נוספים לחוסרים התזונתיים שאת סובלת מהם או ביטוי לבעיה אחרת. במקרה כזה ודאי שהכרחי שהרופאה תדע על כך ותבדוק אותך.

בריאות שלמה.

אורי.
 
למעלה