שאלה על מוניות שירות

מצב
הנושא נעול.

Cornamenta

New member
שאלה על מוניות שירות

שאלה על מוניות שירות
בזמן האחרון אני משתמשת הרבה יותר בשירותי מוניות שירות בינעירוניות (קו ב"ש-ת"א). אמנם תמיד זה מלווה באי נוחות קלה (רדיו חזק, נהיגה פראית, צפיפות - מה שאתם רק רוצים...) אבל ביום חמישי האחרון הייתי מעורבת בתקרית מאוד לא נעימה עם הנהג. לקרוא לו בהמה - זו תהיה מחמאה עבורו. בקיצור, הייתי רוצה לדעת מי אחראי על התחום הזה, למי אפשר לדווח אם נראה לי שהנהג עובר על החוק (למשל במספר הנוסעים המותר) ובכלל, איך אני יכולה לדעת מהו החוק בנושא הזה? זה נראה לי תחום די פרוץ, אשמח אם תוכלו לעזור לי.
 

fireman

New member
לגבי מספר נוסעים מותר

שאלה על מוניות שירות
בזמן האחרון אני משתמשת הרבה יותר בשירותי מוניות שירות בינעירוניות (קו ב"ש-ת"א). אמנם תמיד זה מלווה באי נוחות קלה (רדיו חזק, נהיגה פראית, צפיפות - מה שאתם רק רוצים...) אבל ביום חמישי האחרון הייתי מעורבת בתקרית מאוד לא נעימה עם הנהג. לקרוא לו בהמה - זו תהיה מחמאה עבורו. בקיצור, הייתי רוצה לדעת מי אחראי על התחום הזה, למי אפשר לדווח אם נראה לי שהנהג עובר על החוק (למשל במספר הנוסעים המותר) ובכלל, איך אני יכולה לדעת מהו החוק בנושא הזה? זה נראה לי תחום די פרוץ, אשמח אם תוכלו לעזור לי.
לגבי מספר נוסעים מותר
ובכן עד כמה שידוע לי מוניות השירות משתמשות בעיקר ברכבים המוגדרים כאוטובוס זעיר או כרכב נוסעים. רכבים אלו מיועדים להסעה של מ10 ועד ל 17 נוסעים כאשר כולם חייבים לשבת בכסא. אסור לנהג להעלות לרכב כזה נוסעים מעבר מספר המקומות הפיזיים, כלה גם באוטובוסים, מבחינת החוק אסור להעלות לאוטובוס מעל למספר המקומות שיש בו אבל לצערנו החוק אומר משהו ומה שנעשה בשטח שונה לגמרי. לגבי אותן חברות הסעה פרטיות, כל נוסע שיועלה ע"י הנהג לרכב כאשר אין לו מקום ישיבה, אותו נוסע אינו מבוטח ואותו דבר גם לגבי הנהג שהביטוח שלו תקף אך ורק למספר מקומות הישיבה ברכב. את יכולה לדווח על כך למשרד התחבורה, לי נשאר לאחל לך רק בהצלחה למרות שאני דיי סקפטי לגבי דרך הטיפול בפרשה אם בכלל יהיה טיפול בברכה ערן אייל
 

oren*

New member
במקרים רבים הנהגים קונים כיסא

לגבי מספר נוסעים מותר
ובכן עד כמה שידוע לי מוניות השירות משתמשות בעיקר ברכבים המוגדרים כאוטובוס זעיר או כרכב נוסעים. רכבים אלו מיועדים להסעה של מ10 ועד ל 17 נוסעים כאשר כולם חייבים לשבת בכסא. אסור לנהג להעלות לרכב כזה נוסעים מעבר מספר המקומות הפיזיים, כלה גם באוטובוסים, מבחינת החוק אסור להעלות לאוטובוס מעל למספר המקומות שיש בו אבל לצערנו החוק אומר משהו ומה שנעשה בשטח שונה לגמרי. לגבי אותן חברות הסעה פרטיות, כל נוסע שיועלה ע"י הנהג לרכב כאשר אין לו מקום ישיבה, אותו נוסע אינו מבוטח ואותו דבר גם לגבי הנהג שהביטוח שלו תקף אך ורק למספר מקומות הישיבה ברכב. את יכולה לדווח על כך למשרד התחבורה, לי נשאר לאחל לך רק בהצלחה למרות שאני דיי סקפטי לגבי דרך הטיפול בפרשה אם בכלל יהיה טיפול בברכה ערן אייל
במקרים רבים הנהגים קונים כיסא
פלסטיק קטן, או מניחים ציידנים במעבר ועליה מושיבים נוסע נוסף. רוב האנשים מעדיפים ליסוע כך, כדי לא לחכות בתחנה לאוטובוס או למונית שירות אחרת. לגבי האחראים - חלק ממוניות השרות פועלות דרך תחנות מוניות פרטיות (מוניות השרות של קו 51 למשל מפתח תקווה לתל אביב). בחלק העליון של דלת הכניסה למונית ממוקמת לוחית עם שמו של הנהג ומספר ת.ז. שלו, כמו כן אפשר לרשום את מספר המונית או לברר מי אחראי על אותו קו דרך משרד התחבורה. אני מסכים לגמרי עם השירות הנוראי של הנהגים בישראל, שלא נדע מה תיירים אומרים על הברבריות הזו.
 

יהוושע

New member
אל תיסעו במוניות

במקרים רבים הנהגים קונים כיסא
פלסטיק קטן, או מניחים ציידנים במעבר ועליה מושיבים נוסע נוסף. רוב האנשים מעדיפים ליסוע כך, כדי לא לחכות בתחנה לאוטובוס או למונית שירות אחרת. לגבי האחראים - חלק ממוניות השרות פועלות דרך תחנות מוניות פרטיות (מוניות השרות של קו 51 למשל מפתח תקווה לתל אביב). בחלק העליון של דלת הכניסה למונית ממוקמת לוחית עם שמו של הנהג ומספר ת.ז. שלו, כמו כן אפשר לרשום את מספר המונית או לברר מי אחראי על אותו קו דרך משרד התחבורה. אני מסכים לגמרי עם השירות הנוראי של הנהגים בישראל, שלא נדע מה תיירים אומרים על הברבריות הזו.
אל תיסעו במוניות
יש היום רכבת ואוטובוס , לא צריך לפרנס נהגים גסי רוח .
 

Cornamenta

New member
הבעיה שלי נוגעת לקו ב"ש-ת"א

במקרים רבים הנהגים קונים כיסא
פלסטיק קטן, או מניחים ציידנים במעבר ועליה מושיבים נוסע נוסף. רוב האנשים מעדיפים ליסוע כך, כדי לא לחכות בתחנה לאוטובוס או למונית שירות אחרת. לגבי האחראים - חלק ממוניות השרות פועלות דרך תחנות מוניות פרטיות (מוניות השרות של קו 51 למשל מפתח תקווה לתל אביב). בחלק העליון של דלת הכניסה למונית ממוקמת לוחית עם שמו של הנהג ומספר ת.ז. שלו, כמו כן אפשר לרשום את מספר המונית או לברר מי אחראי על אותו קו דרך משרד התחבורה. אני מסכים לגמרי עם השירות הנוראי של הנהגים בישראל, שלא נדע מה תיירים אומרים על הברבריות הזו.
הבעיה שלי נוגעת לקו ב"ש-ת"א
בקשר למוניות לנסיעות קצרות - הן נסבלות. התחנה של 51 למשל די מאורגנת ואולי זו אשליה אבל זה נראה כאילו אם יש לך איזשהן טענות אז יש כתובת. לעומת זאת בנסיעות הארוכות... זה פשוט עולם אחר. יש להם עכשיו הרבה ביקוש בגלל הפחד מאוטובוסים ורכבות והם מנצלים את זה עד תום. מה לא עברתי איתם? הם מבטיחים לך נסיעה ישירה לת"א - ומסתבר שעוברים דרך קרית גת ועוצרים תחת כל עץ רענן; הם גובים לקרית גת מחיר נמוך ב- 5 ש"ח מהנסיעה לת"א (!) ותמיד יש תחושה שהם ממציאים אותו על המקום; שלא לדבר על העובדה שהמוניות קטנות, צפופות ולא נקיות ושהנהג נוסע כמו שד - שזה אמנם מביא אותך הביתה יותר מהר אבל הדאגה מקצרת לך את החיים... בקיצור, אני לא עולה אם אין לי ברירה. יש לי את השם של הנהג הבעייתי מאותה לוחית שהייתה במונית, הבעיה היא למי להפנות את זה? משום מה יש לי הרגשה שהממונים עליו בתחנה (שעישנו וצחקו איתו מחוץ למונית כשהנוסעים המתינו לו למעלה מ-20 דקות) לא יתעניינו...
 

יהוושע

New member
על אחת כמה וכמה בגלל מה שאת

הבעיה שלי נוגעת לקו ב"ש-ת"א
בקשר למוניות לנסיעות קצרות - הן נסבלות. התחנה של 51 למשל די מאורגנת ואולי זו אשליה אבל זה נראה כאילו אם יש לך איזשהן טענות אז יש כתובת. לעומת זאת בנסיעות הארוכות... זה פשוט עולם אחר. יש להם עכשיו הרבה ביקוש בגלל הפחד מאוטובוסים ורכבות והם מנצלים את זה עד תום. מה לא עברתי איתם? הם מבטיחים לך נסיעה ישירה לת"א - ומסתבר שעוברים דרך קרית גת ועוצרים תחת כל עץ רענן; הם גובים לקרית גת מחיר נמוך ב- 5 ש"ח מהנסיעה לת"א (!) ותמיד יש תחושה שהם ממציאים אותו על המקום; שלא לדבר על העובדה שהמוניות קטנות, צפופות ולא נקיות ושהנהג נוסע כמו שד - שזה אמנם מביא אותך הביתה יותר מהר אבל הדאגה מקצרת לך את החיים... בקיצור, אני לא עולה אם אין לי ברירה. יש לי את השם של הנהג הבעייתי מאותה לוחית שהייתה במונית, הבעיה היא למי להפנות את זה? משום מה יש לי הרגשה שהממונים עליו בתחנה (שעישנו וצחקו איתו מחוץ למונית כשהנוסעים המתינו לו למעלה מ-20 דקות) לא יתעניינו...
על אחת כמה וכמה בגלל מה שאת
כותבת כאן , אל תיסעי איתם . הרכבת בטוחה יחסית , ( עד עכשיו לא היו בה פיגועים , טפו טפו ) , נראה לי שהסיכוי לתאונת דרכים גדול יותר מאשר הסיכוי לפיגוע . מה לעשות , נהגי המוניות לא נמנים על העדינים והמנומסים שבנותני השירות בישראל . ( וסליחה על ההכללה , אני יודע שגם ביניהם יש יוצאי דופן ) . הרכבת נעימה ובטוחה מבחינה תחבורתית . אם לנהגי המוניות לא יהיו קליינטים , הם ייאלצו לשנות את התנהגותם . לצערי נראה לי שתלונה לא תעזור כאן . הטיפוסים האלה לא שמים " קצוץ " על תלונות , זה רק יעשה אותם נקמנים . פשוט אל תיסעי איתם , או שתיסעי ותיסבלי .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה