שאלה על חורים שחורים

שאלה על חורים שחורים

ידוע שעל פי תאורית החורים השחורים כל חומר שמגיע לחור שחור נכלא ולא מסוגל לצאת מכורח כוו המשיכה העצופ שבו שגורם אפילו לאור להישאר כלוא אז מה שחשבתי עליו זה האם יכול להיות מצב שחללית תיכנס לחור שחור נגיד שהיא מאוד משוכללת והיא עטופה באנריגה שתמנע את פירוקה והיא רק תישאר כלואה בחור השחור האם החללית תוכל לשחרר פצצה גרעינית חזקה מאוד שתגרום לשינויים גיאולוגים בהרכב הכוכב דבר שישנה את הכוכב מחור שחור לכוכב שאינו כזה ואז יהיה אפשר לצאת מן הכלא המושלם ??? בתודה מראש.
 

טל ר

New member
אופק הארועים

כתוצא של תורת היחסות הכללית, לחור שחור ישנו "אופק ארועים", אשר כל חומר החוצה אותו אינו יכול להשפיע על מה שקורה מחוץ לחור השחור. שלוש התכונות היחידות שיש לחור השחור (מהחומר שנכנס אליו) הם ספין (תנע זויתי), מסה ומטען אלקטרו-סטטי. לפיכך, פצצה גרעינית כזו לא תוכל להשפיע על הקורה מחוץ לחור השחור, ובפרט על עצם קיומו של החור השחור. בכל מקרה, לא תשפיע הפצצה על מסתו של החור השחור.
 

טל ר

New member
שוב - אופק הארועים

אופק הארועים הוא הטווח מסביב לחור שחור אשר מפריד בין המרחב שנמצא "בתוך" החור השחור למרחב שנמצא "מחוץ" לחור השחור. ארועים הקורים בתוך אופק הארועים אינם יכולים להשפיע על ארועים מחוצה לו או לגרום להם. ההשפעה היחידה של החומר הנכנס לתוך אופק הארועים על ארועים מחוצה לו היא דרך הספין שלו, מסתו ומטענו החשמלי. באנגלית המושג קרוי Event Horizon - אני בטוח שבחיפוש באינטרנט תוכל למצוא על כך הרבה חומר קריאה.
 
אם הבנתי נכון

אופק האירועים זה הטווח שמפריד בין החור בשחור למחוץ לחור השחור אוקי ... אז כלומר גם אם תיכנס חללית לתוך החור השחוק ותיצור פיצוץ דיין הפיצוץ לא יגרום לשינוי בחור השחור מכיוון ששום דבר לא יכול לצאת מאופק האירועים לכן כוח המשיכה העצום ישמר ולא יוכל להתחלש וכל זה נובע מתיאורית היחסות הכללית ???
 

כרומטי

New member
אם כבר, גם לי יש שאלה בנושא.....

מה קורה כאשר 2 חורים שחורים נפגשים???? הם יוצרים חור שחור אחד ממש גדול?
 
למעלה