שאלה על השכלה והחלטות....

shelycat

New member
שאלה על השכלה והחלטות....

לכמה מכם/ן יש השכלה על תיכונית ואיזה? (טכנאי/הנדסאי/מהנדס/ראשון/שני וכו"). ביום שלישי יש לי סוף סוף ראיון אישי לקראת תואר שני בתחום ששונה מהתחום ממנו הגעתי במקור. האם יש פה עוד מישהו ששינה ככה את הכיוון שלו ? אשמח לשמוע קצת על החוויות והשיקולים שלכם וגם קצת על התחום של כל אחד/ת מכם/ן.
 

fila

New member
....

אני עשיתי תואר ראשון בפסיכולוגיה, ואחרי שנה וחצי של אבטלה והתלבטות הגעתי למסקנה שאני צריכה להחליף כיוון אז נרשמתי לתואר שני במנהל עסקים בינתיים אני לומדת- לצורכי העבודה שבה אני עוסקת היום- ניהול יבוא יצוא וסחר בינ"ל
 

שירי71

New member
בערך שכזה שינוי

התחלתי מממש לא לדעת מה אני רוצה מעצמי . בכל מקרה, מתישהוא החלטתי ללכת על ייעוץ ארגוני ולהתחיל תואר ראשון מנהל עסקים. רק מה זה היה דו-חוגי ולא ידעתי מה לקחת ליד זה. החלטתי, לשם העשרה לקחת פסיכולוגיה... אחרי שנתיים של לימודי תואר ראשון הגעתי להחלטה שנבנתה לה אט אט ומסיבות שונות, לשנות כיוון ולא ללכת על ייעוץ ארגוני אלא על תחום טיפולי. ככה החלטתי ללכת על תואר 2 פסיכולוגיה. סהכ לקח לי 7 שנים הלימודים (5 שנים תואר ראשון במקום 3) ועוד שנתיים תואר 2). כל התקופה של הלימודים עסקתי עד מעל הראש ב... להדריך מחשבים !!! שזה מקצוע עוד מימי הצבא בערך... כך שבתקופת הלימודים הייתי מאד עסקית כזו וטסה לעבוד כל הזמן וכעת הדברים נראים אחרת. שיהיה בהצלחה, שלי.
 

sariteran

New member
שירי - גם אני!

איזה קטע, מה שתיארת זה תיאור כמעט מדויק של המסלול שאני עברתי, חוץ ממספר השנים. אני מראש לקחתי מסלול דו-חוגי של מנהל עסקים ופסיכולוגיה, מתוך מחשבה להמשיך לתואר שני במנהל עסקים (שיווק או התנהגות ארגונית). בשנה ב´ נדלקתי על הכיוון הטיפולי, וכיום אני אחרי תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית (אם כי עדיין לפני תזה...). באיזה כיוון טיפולי את עוסקת (אם אפשר לשאול)? ולשלי - האם את "סגורה" על כיוון מסוים? אם לא, אני מאד ממליצה על מבחנים להכוונה מקצועית (אבל במכון רציני, לא אצל חאפרים שעושים רק מבחני אינטליגנציה ולא מתייחסים בכלל לצד האישיותי). אם תרצי המלצה, רק תגידי. בהצלחה!
 

dorlim

New member
השכלה גבוהה

אני התחלתי ללמוד תואר ראשון בכלכלה וסוציולוגיה ואחרי שנה בכלכלה הבנתי שזה לא בשבילי אז עברתי למנהל עסקים (במקביל לסוציולוגיה). התואר השני אף הוא במנהל עסקים וגם כאן שיניתי כיוון - בהתחלה בחרתי התמחות במימון ושיווק ואחרי סמסטר של הקזת דם והרבה תסכול החלטתי לעזוב את ההתמחות במימון ולעבור לניהול טכנולוגיה ומערכות מידע. נכון ששינויי הכיוון שאני מדברת עליהם הם בסה"כ באותו תחום, אבל גם זה היה מלווה בהרבה התלבטויות ואני מאד מבינה לליבך. אצלי ההחלטות היו עם הלב ונגד המודלים שאני לא מצליחה להאמין בהם (ואל תשאלי אותי איך פעמיים נפלתי באותו סיפור
)
 

shelycat

New member
והנה אני שואלת....

איך נפלת? בכל אופן נורא מוזר לי לעבור מתחום כל כך מדעי ואנליטי לתחום הרבה יותר "הומני" ואין לי מושג מה אני אעשה עם זה אח"כ, אבל נורא בא לי לעשות את התואר הזה ואני מאוד שוקלת להמשיך בו (במידה ואתקבל) במסלול הישיר לדוקטורט (כך שבעצם תקראו לי ד"ר שלי).
 

dorlim

New member
לא יודעת....

אני בד"כ משתדלת ללמוד מהטעויות שלי ו...הצלחתי לעשות פעמיים את אותה הטעות בדיוק כלכלה לא התאימה לי בדיוק מאותה סיבה שמימון לא התאים לי...
 

שרונס

New member
הי שלי! לפי דעתי אנחנו מתחום דומה..

לי יש תואר ראשון בביולוגיה וגמרתי גם את כל הקורסים של תואר שני במיקרוביולוגיה. חסרה לי העבודה המעשית במעבדה כדי להשלים תואר שני, אך כפי שרבים כאן יודעים, חליתי בתסמונת התשישות הכרונית ואני בהפסקת לימודים. שנה וחצי הייתי בבית ועכשיו אני כבר שלושה וחצי חודשים מצליחה לעבוד רבע משרה במעבדת פוריות. כך שלמעשה נשארתי בתחום, אך התכנון שלי היה שונה. הייתי אמורה לעבור למסלול ישיר לדוקטורט. בדיעבד, אני מאוד מאושרת במקום עבודתי הנוכחי ואין מה להשוות בין הסיפוק מכל אישה שנכנסת להריון לבין הסיפוק מכך שמצליח ניסוי במעבדה. (האישה לוקחת ובגדול! למי שתהה). בכל מקרה, הרבה בהצלחה! שרון.
 

shelycat

New member
צודקת התחומים שלנו מאוד קרובים....

בעיקרון התחלתי כהנדסאית ביוטכנולוגיה (שנתיים עתודה לפני הצבא) אחרי הצבא עשיתי תואר ראשון במדעי החיים מורחב בבר אילןואני צריכה לקבל את התואר ממש בימים אלה בחלוקת התארים הקרובה במאי-יוני. עכשיו אני שוקלת את המשך הלימודים ודי גיליתי שלמרות שאני אוהבת את התחום אני אוהבת יותר את השאלות שקורות בהשלכות של המחקרים ושאר הדברים הללו ולכן אני חושבת על שינוי כיוון אל תואר "פילוסופיה והיסטוריה של המדע" . ההתמחויות שלי בתחום מדעי החיים הן די רחבות כיוון שיש לי ניסיון בעבודה בתחום הפסיכו-ביולוגיה, תרביות תאים, עבודה IN VIVO ו IN VITRO וזה אפילו לפני התואר הראשון שם העדפתי להתמחות דווקא יותר בכיוונים של איכות הסביבה שעינינו אותי יותר (חוץ מזה היו לי פטורים מחלק מהנושאים במולקולרית, פיזיולוגיה ומיקרוביולוגיה עקב הניסיון שלי והלימודים הקודמים). כך שכמו שאת רואה הצלחתי להפתח לדי הרבה כיוונים בתחום. הבעיה כמובן נובעת מזה שאני מאוד אוהבת לעבוד במעבדה ותמיד התייחסתי אל העבודה במו"פ כאל גן השעשועים הפרטי שלי ואילו עכשיו זה לעבור מפאזה של עשייה אל פאזה של דיבור על הנעשה ויותר מחקר בכיוון השאלות הגדולות שהמו"פ מעלה במיוחד בתחום המוסר והאתיקה מבחינתי.
 

יעלי9

New member
שאלות קיומיות על (מדעי) החיים

אני לא ממש שיניתי כיוון אבל אני כן באה מהתחום. במהלך הלימודים עשיתי גם תעודת הוראה וגיליתי שממש כיף לגוון עם קצת קורסים בסוציולוגיה, פילוסופיה וכו´. לדעתי, מפני שכבר ניסית את עבודת המעבדה (
) ואת יודעת במה היא כרוכה ובא לך לנסות משהו אחר - למה לא לנסות? הרי בעצם לא מדובר בהחלטה כ"כ גורלית - במקרה הכי הכי גרוע תלמדי כמה קורסים שלא יענינו אותך. אם יתברר שהפילוסופיה היא באמת חרטא ברטא פשוט תיגשי למעבדה הקרובה ותקבעי ראיון קבלה עם הפרופסור. בכל אופן, הקורס שאני עשיתי בהיסטוריה של הביולוגיה המולקורית (במסגרת התואר הראשון, לא תעודת הוראה) היה מאד נחמד. הרבה רכילות וסיפורים מפולפלים (ווטסון וקריק רימו את רוזלין פרנקלין וכיוב´).
 

shelycat

New member
......

יעלי9 (באמת יעלי או שמא שם אחר) רציתי ללמוד איפה למדת (סקרנות)? ודבר שני ווטסון כתב ספר בשם THE DOUBLE HELIX של מעלליהם באותן שנים, ספר שכתוב בצורה יפה ומשעשעת וגם מעירת עיניים אני שמעתי על הספר מאחד המרצים שלי ומאוד ממליצה לקרוא אותו, בכל אופן פרט שאולי לא ידעת הוא כי אמנם קריק שהיה שובב גדול היה יחסית מבוגר באותן שנים (35 בערך) ובדרך לדוקטורט ווטסון התחיל את כל הסיפור כשהיה בן 24 וכשהיה בן 26 הם סיימו לפצח את הבעיה הידועה בדרך מאוד משעשעת, כך שיש תקווה גם לנו שבמהלך העבודה לתואר שני הוא גם עשה עבודה שהוא קיבל עליה פרס נובל ודרך אגב התזה שלו לא היתה על הבעיה הזו אלא משהו אחר, פיצוח מבנה הדנ"א היה משהו שהוא עשה בשביל הכיף בשעות הפנאי.
 

Ronnie*

New member
שינוי מסוים...

עשיתי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובספרות אנגלית, בלי מטרה ספציפית (התלבטתי מאוד לגבי כיוון טיפולי, בסוף החלטתי שלא, זה לא מתאים לי, זה עול קשה למי שזה לא ממש בנפשו). אחרי שנה הפסקה, התחלתי את התואר השני בספרות כללית, ואני מקווה לסיים אותו בשנה הבאה... זה לא ממש "מקצוע", כמובן, זה אמור להיות בשביל הכיף (למרות שרוב הזמן זה לא הכי כיף בעולם), וזה גם אמור לתרום לי מבחינת המקצוע שלי - תרגום. בכל מקרה, אני לא סגורה על זה שזה מקצוע " לכל החיים", אבל בינתיים נחמד לי.
 

shelycat

New member
רוני המקצוע שלך הוא תרגום?

סתם סקרנית... איפה לומדים את זה? באילו שפות את מתעסקת? אני יודעת שאולי התשובה בנאלית אבל איפה עובדים בתרגום?
 

nikit1

New member
לגבי התרגום-

אני מתכננת להמשיך בשנה הבאה ללימודי תרגום- זה לימודי תעודה לבוגרי BA. יש את זה בבר אילן (המגמה הותיקה בארץ), ת"א , נדמה לי שגם באונ´ העברית ובבית ברל. ויש המון מה לעשות עם זה- תרגום סימולטני, תרגום ספרים, סרטים וכדומה...(חמותי מתרגמת סרטים- אני מכירה קצת את התחום). למה את שואלת שלי, את שוקלת עוד כיוון?
 

shelycat

New member
לא שוקלת מעבר לתחום הזה.....

לא אני לא שוקלת לעבור לתחום הזה עד עכשיו הספקתי לתרגם המון מאמרים מדעיים לטובת חברים שלא "נתברכו" ביכולות שיש לי עם השפה האנגלית (לעצמי אני לא מתרגמת-זה מיותר) וזה די הספיק לי. סתם סקרנות חמותי פעם סיפרה לי שהיא למדה תרגום/מתורגמנות אבל בסוף היא לא עסקה בזה (מה גם שהאנגלית שלה בינונית לדעתי) מסיבות שונות שאחת מהן שבסוף התואר הזה באותו מוסד קיבל אישור בסוף ותהיתי מה באמת עושים במקצוע כזה ואיזה אפשרויות עבודה יש לזה בארץ. חוץ מזה מלמדים גם תרגום לשפות שהן לא אנגלית?
 

shelycat

New member
תיקון....

התואר הזה באותו מוסד קיבל אישור= לא קיבל אישור
 

Ronnie*

New member
אגב, בבר אילן זה כבר נחשב

לתואר שני, לא? לא רק לימודי תעודה...
 

nikit1

New member
זה גם וגם

לפי מה שהבנתי כדי לעשות MA בתרגום צריך לסיים לימודי תעודה בזה (או לעשות המון השלמות).
 
למעלה