שאלה על הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
כל מערכת חדשה מבוססת על תחזיות שלא בטוח שיתממשו

למה בעתיד? כי בעתיד יהיה אפשר להשוות
בין הנתונים בפועל לבין התחזיות והניתוחים, אחרי שכל המערכת היא עובדה קיימת והמציאות נראית אחרת מבחינת כמות תושבים. הניתוח אכן ניתן לביצוע(למרות שזה מורכב, אין בישראל רפרנסים להשוואה ומדובר במקרה מיוחד - ע"ע 3 קבוצות אוכלוסיה שונות) ולמעשה כבר בוצע ע"י צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים/מנהלת התחבורה הציבורית בירושלים כבסיס לתכנון המערכת, השאלה היא עד כמה הצפי והתחזית ידייקו לאורך הזמן. כמובן שיש גם צורך להמשיך לבקר ולנתח את המערכת לאורך הזמן כדי להבין אם התחזיות נכונות או שיש צורך לעשות שינויים.
לא הבנתי בדיוק לאיזה חלק בתגובה שלי התכוונת כשרשמת "זה לא אומר שלא צריך להשקיע בתח"צ רבת-קיבולת בירושלים."
כל מערכת חדשה מבוססת על תחזיות שלא בטוח שיתממשו
המשפט שציטטת לא מתייחס למשהו שכתבת אלא לדרך שניתן לפרש בה את ה"אין לי מושג" שלך, כאילו אלה דברים נשגבים מבינתנו, ולכן כל השקעה בתח"צ בירושלים היא בעייתית (ברור שזה לא כך, והבהרת את זה היטב). אני חושב שברגע שמבינים את מורכבות העיר התכנון לא שונה ביסודו מתכנון של כל מערכת בעולם, המבוסס של מוצאים ויעדים. ירושלים היא מקרה ייחודי מבחינת הרכב האוכלוסייה והמרחב הבנוי, אבל יש מקרים לא פחות קשים כמו מטרופולין חיפה נטול הליבה או ה"עיר" מודיעין....
 

Rubim88

New member
היחוד במקרה הזה הוא לא רק בהרכב האוכלוסיה

כל מערכת חדשה מבוססת על תחזיות שלא בטוח שיתממשו
המשפט שציטטת לא מתייחס למשהו שכתבת אלא לדרך שניתן לפרש בה את ה"אין לי מושג" שלך, כאילו אלה דברים נשגבים מבינתנו, ולכן כל השקעה בתח"צ בירושלים היא בעייתית (ברור שזה לא כך, והבהרת את זה היטב). אני חושב שברגע שמבינים את מורכבות העיר התכנון לא שונה ביסודו מתכנון של כל מערכת בעולם, המבוסס של מוצאים ויעדים. ירושלים היא מקרה ייחודי מבחינת הרכב האוכלוסייה והמרחב הבנוי, אבל יש מקרים לא פחות קשים כמו מטרופולין חיפה נטול הליבה או ה"עיר" מודיעין....
היחוד במקרה הזה הוא לא רק בהרכב האוכלוסיה
והמרחב הבנוי. אין פה גם רפרנסים(מערכת לא רק חדשה אלא ראשונה) וניסיון עבר(בניגוד למדינות מערביות אחרות) יש פה גם הבדל ב"תנאי התחלה" שונים שבה חיה האוכלוסיה(לדוגמא עלויות רכב) או הגידול המהיר שלה וכו'. הרבה יותר פשוט לדוגמא לתכנן מערכת תחבורה בעיר X בצרפת כשיש כמה עשרות מערכות בתנאים דומים פחות או יותר. אפילו סדר גודל בהשוואה לעולם(נניח להבין שבעיר של 5 מיליון נדרשת מערכת מטרו) קשה להבין פה כמו שכבר רשמתי.
 

Rubim88

New member
למה בעתיד? כי בעתיד יהיה אפשר להשוות

למה בעתיד? זה מצב קיים ואין בעיה לנתח אותו
זה לא אומר שלא צריך להשקיע בתח"צ רבת-קיבולת בירושלים. צריך רק להבין את המורכבות, וזה לא בשמיים.
למה בעתיד? כי בעתיד יהיה אפשר להשוות
בין הנתונים בפועל לבין התחזיות והניתוחים, אחרי שכל המערכת היא עובדה קיימת והמציאות נראית אחרת מבחינת כמות תושבים. הניתוח אכן ניתן לביצוע(למרות שזה מורכב, אין בישראל רפרנסים להשוואה ומדובר במקרה מיוחד - ע"ע 3 קבוצות אוכלוסיה שונות) ולמעשה כבר בוצע ע"י צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים/מנהלת התחבורה הציבורית בירושלים כבסיס לתכנון המערכת, השאלה היא עד כמה הצפי והתחזית ידייקו לאורך הזמן. כמובן שיש גם צורך להמשיך לבקר ולנתח את המערכת לאורך הזמן כדי להבין אם התחזיות נכונות או שיש צורך לעשות שינויים.
לא הבנתי בדיוק לאיזה חלק בתגובה שלי התכוונת כשרשמת "זה לא אומר שלא צריך להשקיע בתח"צ רבת-קיבולת בירושלים."
 

amit1270

New member
למה בעתיד? זה מצב קיים ואין בעיה לנתח אותו

אז מה זה בדיוק?
"בקיצור המספרים היבשים לא בהכרח מעידים על המציאות ובמיוחד כשמתייחסים רק לפרמטרים מסויימים כקובעים. כנ"ל לגבי ההצדקה/אי הצדקה למערכת תחתית, שאת זה כמו שכבר רשמתי נדע בעתיד."
כשמסתכלים לדוגמא על רק על גודל האוכלוסיה או צפיפות בתור נתון יבש, לא "יודעים" שהעיר לא בדיוק הומוגנית ולמעשה מחולקת בין 3 קבוצות אוכלוסיה שונות - דבר שלמיטב ידיעתי לא קיים מקביל לו בסדר גודל כזה בעולם. האם יש/אין לעובדה הזו השפעה על כמויות הנוסעים, ואם יש אז עד כמה? האם הקיבולת של הרק"ל תספיק גם עם גדילת קבוצות האוכלוסיה והרחבת הרשת? אין לי מושג - את זה נראה בעתיד. מה שאני כן יודע זה שצפיפות גבוהה, המדד הסוציואקונומי של העיר ועלויות הקנייה והאחזקה הגבוהות של רכב בישראל אלו דברים "תומכי" שימוש/יעילות בתח"צ.
למה בעתיד? זה מצב קיים ואין בעיה לנתח אותו
זה לא אומר שלא צריך להשקיע בתח"צ רבת-קיבולת בירושלים. צריך רק להבין את המורכבות, וזה לא בשמיים.
 

Rubim88

New member
אז מה זה בדיוק?

לא התייחסת לנקודה השנייה שהעליתי
שהיא חשובה יותר לדעתי.
אז מה זה בדיוק?
"בקיצור המספרים היבשים לא בהכרח מעידים על המציאות ובמיוחד כשמתייחסים רק לפרמטרים מסויימים כקובעים. כנ"ל לגבי ההצדקה/אי הצדקה למערכת תחתית, שאת זה כמו שכבר רשמתי נדע בעתיד."
כשמסתכלים לדוגמא על רק על גודל האוכלוסיה או צפיפות בתור נתון יבש, לא "יודעים" שהעיר לא בדיוק הומוגנית ולמעשה מחולקת בין 3 קבוצות אוכלוסיה שונות - דבר שלמיטב ידיעתי לא קיים מקביל לו בסדר גודל כזה בעולם. האם יש/אין לעובדה הזו השפעה על כמויות הנוסעים, ואם יש אז עד כמה? האם הקיבולת של הרק"ל תספיק גם עם גדילת קבוצות האוכלוסיה והרחבת הרשת? אין לי מושג - את זה נראה בעתיד. מה שאני כן יודע זה שצפיפות גבוהה, המדד הסוציואקונומי של העיר ועלויות הקנייה והאחזקה הגבוהות של רכב בישראל אלו דברים "תומכי" שימוש/יעילות בתח"צ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה