כל מערכת חדשה מבוססת על תחזיות שלא בטוח שיתממשו
המשפט שציטטת לא מתייחס למשהו שכתבת אלא לדרך שניתן לפרש בה את ה"אין לי מושג" שלך, כאילו אלה דברים נשגבים מבינתנו, ולכן כל השקעה בתח"צ בירושלים היא בעייתית (ברור שזה לא כך, והבהרת את זה היטב). אני חושב שברגע שמבינים את מורכבות העיר התכנון לא שונה ביסודו מתכנון של כל מערכת בעולם, המבוסס של מוצאים ויעדים. ירושלים היא מקרה ייחודי מבחינת הרכב האוכלוסייה והמרחב הבנוי, אבל יש מקרים לא פחות קשים כמו מטרופולין חיפה נטול הליבה או ה"עיר" מודיעין....
כל מערכת חדשה מבוססת על תחזיות שלא בטוח שיתממשולמה בעתיד? כי בעתיד יהיה אפשר להשוות
בין הנתונים בפועל לבין התחזיות והניתוחים, אחרי שכל המערכת היא עובדה קיימת והמציאות נראית אחרת מבחינת כמות תושבים. הניתוח אכן ניתן לביצוע(למרות שזה מורכב, אין בישראל רפרנסים להשוואה ומדובר במקרה מיוחד - ע"ע 3 קבוצות אוכלוסיה שונות) ולמעשה כבר בוצע ע"י צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים/מנהלת התחבורה הציבורית בירושלים כבסיס לתכנון המערכת, השאלה היא עד כמה הצפי והתחזית ידייקו לאורך הזמן. כמובן שיש גם צורך להמשיך לבקר ולנתח את המערכת לאורך הזמן כדי להבין אם התחזיות נכונות או שיש צורך לעשות שינויים.
לא הבנתי בדיוק לאיזה חלק בתגובה שלי התכוונת כשרשמת "זה לא אומר שלא צריך להשקיע בתח"צ רבת-קיבולת בירושלים."
המשפט שציטטת לא מתייחס למשהו שכתבת אלא לדרך שניתן לפרש בה את ה"אין לי מושג" שלך, כאילו אלה דברים נשגבים מבינתנו, ולכן כל השקעה בתח"צ בירושלים היא בעייתית (ברור שזה לא כך, והבהרת את זה היטב). אני חושב שברגע שמבינים את מורכבות העיר התכנון לא שונה ביסודו מתכנון של כל מערכת בעולם, המבוסס של מוצאים ויעדים. ירושלים היא מקרה ייחודי מבחינת הרכב האוכלוסייה והמרחב הבנוי, אבל יש מקרים לא פחות קשים כמו מטרופולין חיפה נטול הליבה או ה"עיר" מודיעין....