שאלה על הלוואת גישור

Desslok

New member
קיימת משכנתא שנלקחה במסלול של גישור עד למכירת דירה, למקסימום שלוש שנים. הדירה נמכרה אבל הכסף שימש למטרות אחרות. האם אפשר למחזר את הלוואת הגישור למשכנתא רגילה? האם זה משנה אם מדובר על מחזור פנימי או חיצוני?
 

Desslok

New member
רק במידה ולא היה ברור מהשאלה: הנכס המשועבד לא היה הנכס שנמכר. יש עדיין נכס שמשועבד לבנק לטובת ההלוואה, רק שההלוואה במסלול גרייס חלקי ופרק הזמן שלה עומד להיגמר.
 

82little

Active member
מסלול גרייס חלקי? כלומר היה דחיה בתשלום הריביות ועתה צריך להתחיל לשלם קרן פלוס ריבית? אפשר תמיד למחזיר להלוואה אחרת. אם בזה בבנק אחר צריך למחזר את כל המשכנתא וליצור תמהיל חדש. אם זה באותו הבנק ניתן למחזר רק את המסלול הרלוונטי. לגבי המיחזור עצמו אם מדובר במשכנתא לקניה אלו יהיו ריביות נמוכות יותר מאשר אם זו היתה הלוואה לכל מטרה. מקווה שהבנתי את השאלות..
בהצלחה
 

Desslok

New member
אני אחדד את השאלה:
- נכס למגורים א׳ נרכש בעזרת משכנתא. במועד לקיחת המשכנתא, נאמר לבנק שהמשכנתא תסולק במלואה ע״י מכירת נכס למגורים ב׳ (להלן: הבית הקודם). לכן, במקום משכנתא רגילה, נלקח מסלול של הלוואת גישור בגרייס חלקי, שבו שולמה רק הריבית בלי הקרן. הלוואת הגישור מוגבלת ל 3 שנים ובסיומה צריך לשלם את הקרן כולה בתשלום אחד.
- שלוש שנים מאוחר יותר, הנכס ב׳ (הבית הקודם) נמכר, חלק מהכסף ישמש להחזרת קרן הלוואת הגישור אולם חלק מיועד למטרות אחרות.

השאלה היא האם אני יכול לבוא לבנק עכשיו להגיד לו שבעצם, את הלוואת הגישור המוגבלת בזמן ל 3 שנים שלקחתי בעבר, אני יכול למחזר למשכנתא רגילה ולהתחיל לשלם קרן+ריבית ל 25+ שנים כמו שכולם עושים. לצורך הדיון אין בעיה של אחוזי מימון או של החזר חודשי.
 

82little

Active member
צריך לבדוק עם הבנק. יש לקוות שניתן אכן להמיר למשכנתא רגילה ובעיקר הכוונה היא לריביות שמתאימות לרכישת נכס ולא ריביות של משכנתא לכל מטרה. מעריך שיש לכך יותר סיכוי בבנק שבו נלקחה ההלוואה. למעשה זו צורה של מיחזור ואני גם מעריך שהיום הריביות יותר נמוכות ממה שהיה לפני שלוש שנים.
ואפשר שגם במשכנתא לכל מטרה זה עדיין יהיה יותר נמוך מ הריביות בזמנו... בכל אופן אכן צריך ליצור משכנתא חדשה שתחליף את הלוואת הגישור.
בהצלחה.
 
למעלה