שאלה על החיידק סטרפטקוקוס

כמיסה

New member
שאלה על החיידק סטרפטקוקוס

לפני כחודש מצאו לי בנרתיק את חיידק STREPTOCOCCUS FAECALIS קיבלתי טיפול שכנראה לא התאים (מוקסיפן פורטה) כי האנטיביוטיקה לא הייתה בקופה
חזרתי היום לרופא והחיידק לצערי עדיין קיים
הוא הציע לנסות את האנטיביוטיקה זינאט אך הפעם ביקשתי מרשם פרטי וקניתי לבד את האנטיביוטיקה המומלצת במקרה זה ששמה פינברין פורטה, אין לי זמן לנסיונות אני בשבוע 37 ואני לא שפן...יותר קרוב ללויתן
ולשאלות:
למי היה כזה חיידק
באיזה שלב בהריון התגלה
האם מיץ חמוציות יכול להועיל במצב כזה
מה היו ההשלכות בלידה, אם בכלל
האם התינוק היה זקוק לאנטיביוטיקה
איזו אנטיביוטיקה אתן לקחתן
בקיצור כל מידע יעזור לי אגב הספר של בר לא ממש מעודד אבל אני אופטימית
תודה
 

פ א ב

New member
לי היה (יש) סטרפ מסוג B

אני לא יודעת אם זה אותו סוג אבל נראה לי שכן. יש סטרפ A בגרון וזה משהו אחר לגמרי. קבלתי 4 פעמים אנטיביוטיקות שונות בהריון ובלידה עצמה אנטיביוטיקה לוריד כל 4 שעות עד שהילד יצא. אם הוא עובר בתעלת הלידה ואת לא מכוסה מבחינת אנט' עלולה להתפתח מחל/ות אצל הילד. לא כדאי. תבררי ותרגישי טוב.
 

כמיסה

New member
ואם אף אנטיביוטיקה זה לא עבר../images/Emo35.gif

הילד גם נזקק לאנטיביוטיקה
האם זה אומר שאני צריכה לשכוח הפעם מלידה טבעית
ממש לא מתאים לי להיות מחוברת למחט
אני מקווה שתהיה לי ברירה............................................ תודה על התשובה המהירה תחזיקי לי אצבעות
 

lulyK

New member
את ממש לא צריכה לשכוח מלידה טבעית

אבל כן תצטרכי לקבל אנטיביוטיקה לוריד (אם אני זוכרת זה אפשרי אפילו בלידות בית
). יותם קיבל אנטיביוטיקה כמה ימים אחרי הלידה, כי התשובות הראשוניות היו מעורפלות (היולדת צריכה לקבל אנטיביוטיקה 3 שעות לפחות לפני המעבר בתעלת הלידה. אני לא הספקתי). אחרי 4 ימים הגיעה התרבית שגילתה שאכן הכל עבר בשלום.
 

כמיסה

New member
טכנית איך והאם אפשר להיות

בג'קוזי עם אנטיביוטיקה לוריד
איך מסתובבים עם מחט ביד
האם יש סיכוי שהחיידק ימות לפני הלידה ואז לא אצטרך את כל הדברים האלה
איך יותם קיבל את האנטיביוטיקה
דרך הפה או הוריד
כמה פעמים
תודה על התשובה
ומקפיצה לעוד תגובות
 

lulyK

New member
יש תשובה מאד מפורטת של

אמא של פילפילון, אבל את יכולה ללשאול גם בפורום מיילדות של ליס בתפוז. יותם נדקר כדי לקבל את האנטיביוטיקה. גם אם יההיו בדיקות שיראו שכרגע החיידק לא פעיל, אני לא הייתי לוקחת סיכון כזה, כי זה מסוג הדברים שבאים והולכים. חבל, הסכנה פה היא ממשית ובקלות רבה אפשר למנוע אותה.
 
../images/Emo41.gifלידה טבעית וGBS

בודאי שאפשר ללדת טבעי עם GBS חיובי. אני עשיתי את זה. נכון, חוברה לי אינפוזיה, אבל זה רק לכ-10 עד 15 דקות פעם ב3-4 שעות במהלך הלידה. זו הסביה שכדאי להקדים להגיע לבית היולדות (או להזעיק את מיילדת הבית מוקדם), כי אם האמא מקבלת מנת אניטביוטיקה כ-4 שעות לפני הלידה עצמה, במרבית המקרים זה מכסה את היילוד ומונע את מתן האניטיביוטיקה לו (אבלל זה גם תלוי בפרוטוקול של בית החולים). את האנטיביוטיקה קיבלתי בזמן שעמדתי/ ישבתי וזה לא הפריע לי כלל. אחרי גמר המנה, מוציאים את ה"חוט" ונשארים עם וריד פתוח פלוס מכסה. לא נורא בכלל. ילדתי בלידה טבעית לגמרי, רוב הזמן העמידה, בלי אפידורל, אז עם אנטיביוטיקה. לא נורא. לגבי ג'קוזי, אין לי מושג (הלידה שלי החלה בירידת מים ועקב סיבוכים בהריון עצמו ממילא לא הייתי מעלה בדעתי להכנס עם שק מי שפיר פתוח לג'קוזי). אצלנו היילוד קיבל אנטיביוטיקה, אבל זה היה לאחר אינדיקציה שיכול להיות שיש לו זיהום (מיעוט טסיות דם. בדיעבד הסתבר שזה לא בשל GBS) כאשר הגיע התרבית השלילית הפסיקו לו את מתן האניטיביוטיקה. כאשר הייתי מאושפזת (בהריון עצמו) הטיפול היה פנצילין לוריד פלוס כדור שאינני זוכרת איזה סוג אנטיביוטיקה יש בו. אחרי השחרור, ולאחר שהחיידק התגלה גם בבדיקת שתן, טופלתי בצפורל פורטה.
 

כמיסה

New member
גם הלידה שלי התחילה בירידת מים

ולא הייתה שום בעיה להיות בג'קוזי. איך האנטיביוטיקה ניתנה לתינוק
בעירוי לוריד
טיפות
כמה זמן אחרי הלידה
האם יכולת להניק עם האנטיביוטיקה שניתנה לך לאחר הלידה
 
../images/Emo26.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif כמיסה,אין לך GBS.יש לך

חיידק אחר שנקרא סטרפטוקוקוס פאקליס.
 

כמיסה

New member
נכון../images/Emo70.gif ואני מחפשת עדיין תשובות../images/Emo9.gif

מי יכולה לעזור לי
 

כמיסה

New member
../images/Emo12.gifאופס קפץ ולא סיימתי

למי היה סטרפטקוקוס במהלך ההריון שעבר עם האנטיביוטיקה ולא נדרש טיפול בלידה
או ביילוד
מה אפשר עוד לעשות כדי לגרש
את החיידק
מבחינת תזונה האם מיץ חמוציות עוזר
האם להמנע ממשהו מסויים אשמח לכל מידע
 
לא מכירה את הפרוטוקול לטיפול בסוג

הזה. בכל אופן, למיטב ידיעתי הלא מוסמכת, חמוציות לא עוזרות במקרה הזה.
 
אצלי זו ממילא לא הייתה אופציה

(לא הגעתי לחדר לידה, אז בטח לא לג'קוזי). עם ההנקה כלל לא הייתה בעיה, יש שפע אנטיביוטיקות מתאימות. אישית, לאור זה שלקחתי אנטיביוטיקה המון זמן, לקחתי גם אסידופולוס. המופלטה היה מחובר ממילא לעירוי, עקב בעיות אחרות, אז נתנו לו כבר באותו האופן. אני לא יודעת מה הנוהל לגבי תינוקות המשוחררים מעירוי.
 
אצלי היה GBS חיובי

בהריון הראשון בלידה קיבלתי אנטיביוטיקה מרגע ירידת המיים הבעיה שהילד יצא תוך כשעה ורבע אז הוא קיבל אנטיביוטיקה לאחר הלידה כצעד מניעתי בהריון השני קיבלתי המון אנטיביוטיקה עקב זיהומים במערכת הנשימה שחיסלו כל ניסיון של החיידק להתרבות והתרבית יצאה נקיה
 

prenatal

New member
כמיסה יקרה, אז ככה..

סטרפ- B הוא חיידק שאינו אלים ביום יום הוא יכול להמצא בנרתיק ללא נזק. הרופא שלי אמר לי בהריון הקודם וגם בהריון הנכחי, שזה חיידק שנוטה לחזור כל פעם מחדש ואינו נעלם, כל כך מהר אם בכלל. לכן בלידה הקודמת קיבלתי גיבוי אנטיביוטי במהלך הלידה, וביתי קיבלה לאחר שנולדה אנטיביוטיקה במשך יומיים שלושה לוריד.(מסכנונה קטנה) היום בהריון שני, מצאו לי שוב את החיידק (כמה מפתיע..) הרי שהוא חוזר שוב ושוב ולא סתם האנטיביטיקה לא מחסלת לך אותו..(כיום אני לא מטפלת בו בכלל..) הפחד היחיד הוא בזמן לידה..המעבר בתעלת הלידה. הייתי במהלך הלידה עם וריד פתוח וכל ארבע שעות קיבלתי הזרקה לוריד של אריתרומיצין כי אני אלרגית לפנצילין. זהו. אז בהצלחה
 

כמיסה

New member
../images/Emo41.gifשאלה לי אלייך

האם ביתך קיבלה את האנטיביוטיקה כברירת מחדל או רק לאחר שהתגלה החיידק בבדיקב אצלה
היכן ילדת
תודה
 

prenatal

New member
ילדתי בתל השומר, וכן היא קיבלה את

האנטיביוטיקה כטיפול מונע. ב"זמנו" לא ידעתי יותר מדי על הסטרפ הזה, היום אני יודעת שצריך לעשות תרבית לתינוק ואחר כך להחליט אם לתת לו או לא טיפול תרופתי. לדעתי היא היתה בסדר, כי אני קיבלתי במהלך הלידה 3-4 פעמים מנות אנטיביטיקה לוריד. תל השומר. הם יכולים להיות בסדר ולא בסדר...
 

lulyK

New member
קחי בחשבון שיכול לקרות מה שקרה

אצלנו - הבדיקות של יותם לא היו חד משמעיות, ובזמן שחיכינו לתוצאות התרבהית - 4 ימים - הוא קיבל אנטיביוטיקה כטיפול מונע. בסוף התברר שלא היה צריך את זה, אבל זה לא סיכון שמישהו יכול להחליט לקחת
 
למעלה