שאלה על הגירה לאירופה

davidgrnr

New member
שאלה על הגירה לאירופה

שלום לכולם, אני רוצה לגור בהולנד. אני הבנתי שצריך למצוא מעסיק כי אין לי קרובי משפחה שם. אני מתכוון לעשות את הצעד הזה בעוד שנתיים פלוס מינוס. בינתיים אני מוכן ללמוד את השפה ולהשלים את לימודי (הנדסאי אלקטרוניקה) השאלה היא איך עושים את זה בדיוק. האמת שאני לא סגור על הולנד. אם יש מדינות שיותר קל להגר אליהן באירופה המערבית אז אני פתוח להצעות. ד"א יש לי אזרחות ישראלית בלבד. אז אם תוכלו לענות על השאלות שלי אשמח מאוד. בתודה, דויד.
 

Sparker

New member
שלום דויד...

הולנד נשמעת כמו יעד נחמד... כבר כמעט שאין מדינות באיחוד שקל להגר אליהן... ישנן פורטוגל ויוון, אבל מעטים רוצים להגר לשם - הן השתיים הכי מפדרות באיחוד. ישנו "טריק" שרבים משתמשים בו. הוא חוקי לחלוטין. רישום לאיזשהו בי"ס לשפות בקורס מינימלי מבחינת שעות (או לא אם אתה גם צריך ללמוד את השפה), הגעה או אי הגעה לשיעורים, אתה מקבל ויזת סטודנט שמאפשרת לך לעבוד (כמדומני עד 20 שעות שבועיות), ונותנת לך זמן לחפש עבודה רצינית וחוקית ללא הלחץ של ה3 חודשי ויזה... יש לציין שהחוקים משתנים ממדינה למדינה, באנגליה אני מכיר אנשים שעושים את זה... לגבי מדינות אחרות, אולי חברי הפורום יוכלו להוסיף מידע...??
 
10 שעות עבודה שבועיות

אישור על יציבות כלכלית (10,000 יורו בבנק) ועדיין הויזה היא לתקופת הלימודים בלבד - ואם רוצים להאריך אותה מסיבה שונה - צריך בד"כ לבקש בקשה חדשה, מאפס, לויזה. גם לוקח כמה חודשים בין קבלת ויזת סטודנט ועד שמקבלים את רשיון העבודה (זה לא אותו דבר בהולנד). ולא כל "בי"ס לשפות" נחשב לצרכי ויזות.
 
וגם אז...

שכר סטודנט הוא בערך 7 יורו לשעה כך שצריך לקחת בחשבון הכנסה שבועית של 70 יורו. (לא. אי אפשר לחיות מזה, למי שתהה)
 

DutchBird

New member
חוקי ההגירה להולנד רק הולכים ונעשים

קשוחים יותר עם הזמן ואין לדעת מה יהיה המצב בעוד כשנתיים, מה גם שזה מאוד תלוי בתוצאות הבחירות הקרובות אם כי כמעת כל המפלגות בעד צימצום ההגירה. בעיקרון הממשלה מחייבת כל מהגר בקורס הולנדית אבל אל דאגה, הקורסים מסובסדים והם זולים מאוד. בארץ אין ממש אפשרות ללמוד הולנדית שתביא אותך לרמה אפילו בסיסית וזה מניסיון. לגבי עבודה ענתה לך חלב מוקצף די לעיניין, הולנד התייקרה מאוד בעקבות המעבר ליורו ומעשר שעות עבודה בשבוע שזה המקסימום שמותר לסטודנט זר לעבודת אי אפשר לחיות. Veel succes in ieder geval.
 

aelek

New member
../images/Emo50.gif well

as far as i know, in holland for example, if you know sombody, even if not a family, to garantie for you and to tell that you live with him/her you´re allowed to stay and work, worth trying. good luck
 

Sparker

New member
לא נשמע לי הגיוני...

אני מכיר פה (ספרד) משפחה שהבת שלהם נמצאת בארגנטינה והמצב שם רע כיודע לכם... הבת היא מעל גיל 21, והצורה היחידה שהיא תוכל לקבל פה אישור תושב (ואני בכלל לא מדבר על עבודה) היא בעזרת המון מסמכים ופרוצדורות שיוכיחו שהיא נתמכת כלכלית לגמרי בהורים שלה... אז העניין של הולנד נראה לי מוזר...
 

DutchBird

New member
נכון

אם בן הזוג בעל אזרחות הולנדית והוא/היא מצהירים על Samenwonen זאת אומרת שאתם גרים ביחד, אפילו לא חייבים להיות נשואים, אתה כבר Home & Dryאתה מקבל אישור שהיה ואישור עבודה ולאחר 3 שנים של "מגורים ביחד" אתה יכול לבקש אזרחות הולנדית. אבל אתה צריך לקחת בחשבון שבמשך 3 שנים אתה תלוי לחלוטין בבן/בת הזוג.
 
ובן/בת הזוג חייב/ת

להרוויח לפחות את שכר המינימום לקיום משפחה מעבודה (מקבלי קצבאות/סטודנטים וכד´ לא יכולים לתמוך בבן/בת זוג מחוץ לאיחוד) אגב - במקרה ואתה נשכר ע"י חברה מסחרית, שחותמת על הניירות שלך ומשיגה לך את אישור העבודה, אותה חברה חייבת להוכיח שלא נמצא בכל האיחוד האירופי אדם יותר מוכשר מממך לביצוע אותה העבודה בדיוק, ע"ס פרסומים מוכחים, ראיונות שנערכו וכישוריך המוכחים שלך...
 

blixgirl

New member
חוקי ההגירה

תמצא מכלול אתרים לגבי בגירה להולנד (גם כסטודנט) בקישור הבא: בהצלחה
 
למעלה