שאלה על גפילט פיש

SSSSS2

New member
שאלה על גפילט פיש

אוטוטו חג שמח לכולם- אני עושה את הגפילטע פיש הכי טעימים בעולם, לפחות לדעתי..אולם יש לי בעיה שאני לא מצליחה להתגבר עליה. הכדורים שאני יוצרת, מאד יפים וחלקים, אבל אחרי הבישול הם נעשים קצת מעוכים כאלה, לא חלקים לגמרי, כמו הקנויים, הם כ"כ טעימים אבל הצורה חובבנית,וכמה שאני לא מנסה בעדינות וכו' לא הולך.כמוכן, ניסיתי לעשות את הקציצות בתוך פרוסת דג,וגם פה אותו סיפור, הדג מתקפל בבישול, מאבד צורה ובשום אופן לא ניתן למלא בו כדורים, כמו שאני מכירה מילדותי. מה הסוד?
 

SSSSS2

New member
טוב אבל שכחתם אותי ואת השאלה שלי..

איך עושים שכדורי הגפילטע יהיו חלקים
 

adigreen

New member
עובדים עם ידיים רטובות.יוצרים

אליפסות שטוחות ומחליקים עם יד טבולה במים. אלעד
 

rachlen

New member
בהנחה שהתערובת אמנם טובה -

כמה עצות: - לא לאפשר לציר להגיע לרתיחה, אלא לבשל על "כמעט רתיחה", עם מכסה לא סגור לגמרי. - לא לבשל יותר מדי זמן (חצי שעה בישול ציר ואיזון טעמים, ואח"כ עוד כשעה וחצי לדג עצמו). - לבשל בשכבה אחת בלבד - בשני סירים רחבים מאד, ולהניח אותם בצורה מסודרת בסיר. - להוציא את הדגים ולסדר על צלחת הגשה אחרי שהדגים התקררו מעט - אך עדיין די חמים - כדי שלא ייקרשו בצורות לא יפות.
 

SSSSS2

New member
אז עוד שאלה

למה בעצם צריך לבשל את הכדורים כ"כ הרבה זמן? אני מבשלת כשעה וזה ממש מספיק.ובאמת במתכונים כתוב שעה וחצי
 

rachlen

New member
יתכן שאת מבשלת על אש גבוהה מדי?

אולי כאן הבעיה. הבישול צריך להיות מאד איטי -אסור לראות רתיחה בסיר למעט בעבוע קל. אני משערת שכדי שהג'לטין יתפרק נדרש יותר זמן - על אש איטית. האם את מקבלת ציר טעים, שקוף ומוצק? (גם מרק עוף צריך לבשל כשעה וחצי - עם מרכיבים דומים). ואגב, קציצות חלקות מאד אינן דוקא טובות. המהדרין מסתפקים בטחינה אחת של הדג כדי לשמור על המירקם הדגי שלו, ומוסיפים מעט מאד קמח מצה כדי שאלה יהיו קציצות דג ולא חיקוי. אבל הציר הקרוש הוא שיוצר את המעטה החלקלק - צריך לפזר עם כף מעט ציר גם על הדג שבצלחת ההגשה. את יתר הציר אני שמורת בכלי נפרדלהגשה עם הדג.
 
למעלה