שאלה על גידול תרנגולות

שאלה על גידול תרנגולות

שלום, עברתי למושב , ורוצה להגשים חלום ולגדל תרנגולות לביצי מאכל- איך עושים את זה ? איפה אפשר למצוא טיפים איך לגדל, מה אוכלים? איפה ישנים? האם מסתדרים עם חתולים, איפה קונים, שפעת העופות? תודה!!
 
מנסה לעזור ../images/Emo24.gif

חייבים לתחום להם שטח משלהם, נגד טריפות או בריחות. בשטח המגודר בנינו להן בית קטן על קומות כי תרנגולות ישנות בגובה (מטר בערך) ושמנו בו קצת קש שיהיה חמים. שם הן גם מטילות. חתולים בדר"כ יטרפו תרנגולות או "סתם" יפחידו אותן. אצלנו כשהן חופשיות בחצר (נכנסות לפנות ערב לשטח התחום) החתול מתעלם מהן והן ממנו, אבל חתולים זרים ניסו בעבר לטרוף וכמובן גם כלבים. אנחנו נותנים להן תערובת למטילות (תבדקי אם יש במושב חנות של "עמיר" או "הגרעין" או "המשביר לחקלאי" שם מוכרים) וכמובן שאריות מסלט או כל דבר. הן בפירוש אוכלות-כל. איפה קונים- יש לפעמים ב"יד 2" אפרוחים אבל אז לא תדעי אם זכרים או נקבות. ראיתי שפה בפורום מוכרים לפעמים. בהצלחה ותהני !!
 
שלום לך

1. איך עושים את זה? אז פשוט מאוד פנוים למגדלי תרנגולות ומבקשים שימכרו לך כמו שאמרו כאן - ביד 2 יש מלא מוכרים אבל לפי דעתי מבקשים קצת מחירים גבוהים אבל לפעמים אפשר למצוא כאלה שמוכרים במחירים סבירים אז ככה כפי שאני מבין ממך את רוצה תרנגולות בלדי : מחיר בערך לבוגרת שמטילה - 30-35 ש"ח לצעירה פרגית בת כמה חודשים שעוד לא הטילה : 25-30 ש"ח אפרוחים בני פחות מחודש וחצי - 5-10 ש"ח בקשר לאוכל - תרנגולות אוכלות הכול! הכול! כולל בשר וכול כול דבר שעיניהן רואה ! אני אישית לא מאכיל בתערובת מטילות כבר כמה חודשים כי זה מלא הורמונים ודברים שרק אלוהים יודע מאיפו הכניסו לזה וזה אגב מקצר את חייה של התרנגולת בכמה שנים כיוון שזה ממריץ אץ הגוף שלה ופוגע בה -במיוחד אםמאכילים את התערובת הזו מגיל צעיר! אני מאכיל בתערובת זרעים שזה מאוד בריא כי זה טבעי ויותר זול כפי שאני רואה ישנם מלא סוגי תערובות שעליהן לא נפרט כי מחירן הוא 10 ש"ח לקילו - אבל התערובת הכי טובה - אבל זה נותנים בדרך כלל לתרנגולות יקרות וגזעיות ולפסיונים תרנגולות אוהבות לישון בגובה! הן לא אוהבות ששמים אותן בתוך כלוב ללא גובה כי הן מרגישות שהן מוגנות יותר בגובה זה מין תחושה טבעית - זה כמו לקחת כלב ולשים אותו בגובה -דבר שהוא לא יאהב בכלל אגב מומלץ לבנות להן לול גדול יחסית ולשים אותן בו למשך שבועיים ואז לשחרר ואז אין שום סיבה להפיחד מבריחות אצלי לפחות התרנגולות מאוד מסתדרות עם חתולים ואפילו עם הכלב אבל לפעמים יש חתולי רחוב ענקיים שטורפים בקלות תרנגולות צעירות בנות פחות מ 5 חודשים שפעת העופות- אין שום סיבה להפיחד מזה עכשיו"! כרגע אנו בתחילת האביב (עוד לא התחיל אבל...מזג אוויר!) כך שאין דאגה . מומלץ מאוד בחום ולמענכם ולמען תרנגולותיכם לחסן נגד ניוקאסל! חיסון מאוד זול רונן - מנהל הפורום קנה בעשרות שקלים כך שזה לא יקר
 
תודה ועוד שאלות

תודה על התשובות המקיפות - עוד שאלות .. מה זה ניוקאסל? מי מחסן?- לא נראה לי שאוכל לחסן תרנגולת... כמה ביצים מטילה תרנגולת? שוב תודות
 
תשובות

1. ניוקאסל היא מחלה שפוגעת בעופות אך לא משפיעה על בני אדם, אין סכנה לאכילת עופות או ביצים בחשד במחלה, את החיסון ניתן לתת בקלות לבד או בעזרת ווטרינר, הנה מקום לדוגמא שמוכר את החיסון וגם מסביר על איך מחסנים. 2. תרנגולת בלאדי מטילה כ200 ביצים לשנה, יש הפסקות במשך השנה בעיקר בין העונות.
 
למעלה